ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ana-Maria Onică, cofondator şi CEO, VoxiKids - soluţii digitale pentru logopedie: În toamnă vrem să atragem o finanţare de minim 500.000 euro pentru a ne extinde pe 2 pieţe europene

15 feb 2022 Autor: Ioana Nita

Până acum, în proiectul VoxiKids s-au investit în total circa 300.000 euro.

Start-up-ul local VoxiKids, care dezvoltă soluţii digitale pentru terapia prin vorbire - logopedie - pentru copii, şi-a propus ca în toamna acestui an să atragă o finanţare de minim 500.000 euro, în condiţiile în care echipa fondatoare şi-a propus să se extindă în afara României, pe două pieţe europene. Fondat în 2019, start-up-ul a reuşit să atragă până în prezent investitiţii de circa 300.000 euro, ultima finanţare atrasă, în valoare de

100.000 euro, venind din partea Ruxandrei Muys-Stoian, fondatoare WIT Angels Club din Silicon Valley.

„Pentru anul acesta ne dorim ca în toamnă să atragem o nouă rundă de investiţii pentru că dacă am reuşit în România să creăm această legătură rapidă între logoped şi părinte cu rezultate foarte bune pentru copii, şi asta o spun chiar părinţii care au optat pentru terapia logopedică prin VoxiClinic, ne propunem să facem acest lucru şi la nivel mai mare şi să putem fi prezenţi pe două pieţe europene. Pentru a ne atinge acest obiectiv, ţintim o sumă de minim 500.000 euro în toamnă, bani cu care evident vom extinde reţeaua de logopezi, vom adăuga şi zona de psihologie specializată pe probleme pediatrice, pentru că avem o cerinţă pe zona aceasta de la părinţi, şi evident vom putea crea şi nişte planuri personalizate de terapie”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Ana-Maria Onică, cofondator şi CEO al VoxiKids. Ea a adăugat că echipa nu a decis încă care vor fi cele două pieţe în care se va extinde start-up-ul, însă acestea se află în curs de analiză.

„Ne-am uitat şi la Franţa şi la piaţa din Germania şi urmează să ne uităm şi la piaţa din Rusia să vedem care sunt posibilităţile acolo şi după ce vom avea statistici relevante pentru toate vom putea decide spre ce o să mergem.”

Ana-Maria Onică a povestit că întâlnirea cu Ruxandra Muys-Stoian a fost una întâmplătoare. „Ne-am întâlnit chiar întâmplător, anul trecut m-am alăturat acceleratorului Commons Accel tocmai din dorinţa de a împărtăşi şi către alte start-up-uri experienţa mea de antreprenor şi de a putea răspunde unor întrebări pe care le au la început, referitoare la situaţii prin care eu am trecut. Şi în contextul ăsta am fost invitată la acel eveniment de networking de la French Tech în toamna lui 2021, şi acolo am întâlnit-o pe pe Ruxandra şi pot să spun că ne-a conectat instant, ceea ce se întâmplă destul de rar şi cred că mi-a plăcut energia ei şi am început să povestim pur şi simplu, fără ca iniţial să o cunosc, sau să ştiu că ar dori să investească sau nu. Pur şi simplu povesteam ca doi oameni care s-au întâlnit la un eveniment de networking şi de acolo lucrurile au evoluat până la momentul prezent.

Ne doream investitori care să se implice la nivelul ăsta. Mie mereu mi-au plăcut şi oamenii care vor să vină cu partea de mentorat, în care putem să lucrăm împreună ca lucrurile să meargă în direcţia potrivită pentru că evident experienţa unui om care a trecut prin foarte multe lucruri în diverse companii e foarte valoroasă”.

Ruxandra Muys-Stoian a povestit că după o carieră în consultanţă a început să se uite către zona de investiţii, inclusiv în start-up-uri. „Experienţa mea în partea de investiţii nu e atât de lungă - am 20 de ani de experienţă în management consulting. Am fost partener în PwC şi am lucrat în diverse ţări, am fost cinci ani în Moscova, cinci ani în Paris, şi sunt în California de doi ani şi jumătate. Practic de când am ajuns aici în State am început să mă uit la investiţii, întâi în piaţa de capital - ca toată lumea - spectator, apoi din ce în ce mai implicată. Lockdown-ul m-a ajutat să mă orienteze un pic mai mult pe zona de investiţii şi să îmi doresc, pe de o parte să faciliteze investiţiile altor angels şi de ce nu să devin eu un angel investor.”

Tranzacţia cu VoxiKids este prima realizată în România, a adăugat ea. „Investiţia în VoxiKids este prima mea investiţie în România şi la nivelul financiar de care vorbim. Până acum celelalte investiţii au fost de gen crowdfunding, pooling, un prieten care ştie doi prieteni şi o implicare directă mai mai mică, şi sume mai mici, şi implicare mai redusă. Ceea ce mi a plăcut la VoxiKids a fost că vorbim nu numai despre un aport de capital, dar şi de posibilitatea de a lucra împreună cu Ana pe anumite capitole şi asta îmi place foarte tare.”

 

Ce a mai declarat Ana Maria Onică în cadrul emisiunii:

► Anul trecut nu am mărit foarte mult echipa, am mai adăugat într-adevăr oameni pe zona de vânzări şi prospectare pentru pieţele europene ca să ne dăm seama cum spuneam unde ar fi propice să ne extindem. De anul acesta însă căutăm deja să adăugăm unul sau doi oameni tot pe zona de vânzări, unde vrem să avem mai mult impact.

► VoxiClinic a fost lansat anul trecut, în 2021, în septembrie şi a atins primul lui nivel de maturitate. Avem în prezent peste 50 de clinici cu care lucrăm. Am deservit doar anul trecut, uitându-ne în statistici, undeva la peste 5.000 de ore de terapie online. Asta pentru că fiecare logoped din platforma noastră vine cu între 5 şi 10 - 15 copii cu care lucrează utilizând platforma noastră, iar scopul nostru este ca numărul acesta să crească din ce în ce mai mult, atât de logopezi,cât şi de părinţi pe care putem să-i ajutăm.

► Ne dorim foarte mult să ne extindem aceste parteneriate cu clinici noi şi sperăm ca până în toamnă să adăugăm peste o mie de clinici sau cabinete de logopedie particulare.

► Aplicaţia noastră de mobil este în curs de actualizare cu noul conţinut pe care îl putem găsi şi în VoxiClinic astfel încât să putem să atragem undeva la 2.000 de clienţi, de tip părinţi. VoxiClinic intermediază legătura dintre logoped şi părinte oferind totodată o selecţie de instrumente special create pentru logopezi ca aceştia să poată realizeze sesiuni de logopedie în online la fel de bine ca în cabinet. Produsul este folosit şi poate fi folosit şi de sine stătător, în cabinetul fizic. Avem logopezi care îl folosesc pentru materiale şi pentru instrumentele pe care le are pe partea de management.

Ana-Maria Onică, cofondatoare şi CEO VoxiKids: Până în prezent am reuşit să strângem aproximativ 300 de mii de euro de-a lungul timpului, bani cu care am reuşit să construim ambele produse, dar avem şi două produse AI în stadiu de demo care vor putea fi adăugate oricând în ambele produse.

Ruxandra Muys-Stoian, cofondatoare a WIT Angels Club: Ceea ce mi a plăcut la VoxiKids a fost că vorbim nu numai despre un aport de capital dar şi de posibilitatea de a lucra împreună cu Ana pe anumite capitole.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR