ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Andrei Negrău, cofondator Cartloop - platformă de marketing conversaţional: Discutăm cu investitori pentru următoarea finanţare care se va situa la câteva milioane de euro

9 sep 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a reuşit să îşi crească veniturile de zece ori anul acesta faţă de 2020.

Start-up-ul Cartloop din Oradea, care a dezvoltat o platformă de marketing conversaţional folosită deja de sute de magazine online din SUA, Canada, Marea Britanie şi Australia, se află în prezent în discuţii pentru a lua o nouă finanţare ce se va situa la câteva milioane de euro. Până în prezent, Cartloop a reuşit să atragă în total finanţări de circa 525.000 de euro, din care 300.000 euro au provenit de la fondul local GapMinder, iar diferenţa a fost obţinută din premiul câştigat în cadrul competiţiei Startup Spotlight 2020 organizată de How to Web.

„Suntem în discuţii cu investitori şi mereu suntem deschişi la oportunităţi. Planul nostru iniţial era să luăm o finanţare anul acesta, cândva la început, însă având în vedere că am primit injecţie de capital de la How to Web, am luat decizia să folosim acei bani ca să mai creştem şi în consecinţă să luăm o finanţare mai mare decât vroiam iniţial. Acesta a rămas în continuare planul nostru. Noi în fiecare lună discutăm cu investitori, iar rolul meu acum ca şi CEO este să mă ocup de finanţare, însă în acelaşi timp vrem să fim foarte atenţi cu cine lucrăm mai departe, adică vrem să alegem un investitor care să înţeleagă produsul, care să înţeleagă piaţa, şi de aceea nu ne-am grăbit până acum. Am primit ofer­te, dar nu ne-am grăbit să le acceptăm pen­tru că nu s-au aliniat aşa cum am vrut pe partea de viziune şi pe partea de înţelegere a pieţei”, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Andrei Negrău, cofon­dator şi CEO al Cartloop. Anul acesta, start-up-ul a reuşit să îşi crească veniturile de circa zece ori şi numărul de clienţi la peste 500.

„Cel mai interesant este însă faptul că am mărit volumul de tranzacţii pe care un anumit client le face prin intermediul Cartloop. Faţă de anul trecut, acum un client plăteşte cam de trei ori mai mult, asta pentru că am reuşit să aducem funcţionalităţi noi şi aşadar a crescut volumul de tranzacţii prin intermediul platformei Cartloop”, precizat el.

Proiectul Cartloop a pornit de la ideea de a ajuta magazinele online să recupereze coşurile de cumpărături abandonate de clienţi, însă în prezent platforma este mult mai complexă, axându-se pe conceptul de marketing conversaţional.
“Am reuşit să trecem de la o platforma nişată pe <<cart recovery>> la o platformă dedicată de marketing conversaţional, iar acest lucru înseamnă că am introdus funcţionalitaţi precum campanii de SMS, metode de a creşte numărul de abonaţi, pentru că SMS marketing este o metodă de marketing puţin aparte. Adică e nevoie să fii foarte conştient de faptul că pentru a putea trimite un mesaj SMS, persoana trebuie să îşi fi dat acceptul să primească mesaje, iar ce am făcut în ultimele luni a fost să dezvoltăm produse şi funcţionalităţi care să permită clienţilor noştri, magazinelor online, să colecteze numere de telefon în mod conform, astfel încât să poată să îşi creeze lista de abonaţi şi să trimită mesaje în conformitate cu legislaţia”, a explicat Andrei Negrău.
“În plus, lucrăm în paralel la platforma conversaţională, care pe lângă partea de marketing, faptul că putem trimite mesaje proactive către clienţi, include şi partea de management de conversaţii la noi în platformă - adică avem o interfaţă în care clienţii noştri pot să discute cu clienţii lor şi să facă diverse acţiuni într-un singur dashboard, fără să folosească un alt tool pentru conversation management. Ca atare, obiectivul nostru pentru următoarea perioadă este să înglobăm atât partea de marketing, cât şi partea de customer experience, într-o singură platformă şi momentan suntem singura platformă din ecosistem care face acest lucru”, a completat el.
Modelul de business al Cartloop se bazează atât pe perceperea unui comision din vânzările generate cu ajutorul platformei, precum şi pe o subscripţie lunară.
“Noi spunem că este un comision de succes pentru vânzările pe care într-adevăr platforma noastră reuşeşte să le genereze extra pentru magazinele online. Comisionul este de sub 5%”, a spus cofondatorul Cartloop.
În ceea ce priveşte creşterea businessului, start-up-ul şi-a propus să crească cifra de afaceri cu 30% până la finalul acestui an, mai exact să ajungă la un venit anual recurent de un milion de euro.
Cartloop pregăteşte lansarea unei noi versiuni a platformei, precum şi lansarea unei noi identităţi vizuale a brandului propriu. Practic, acestea au fost cele două direcţii în care start-up-ul a investit banii obţinuţi ca finanţare anul trecut – dezvoltare de produs şi strategie go-to-market.

Legat de participarea în cadrul competiţiei Start-up Spotlight, Andrei Negrău a precizat că pe lângă finanţarea propriu-zisă primită, al doilea cel mai important lucru a fost partea de networking, faptul că echipa a fost pusă în legătură cu potenţiali investitori.

Din cei 225.000 euro obţinuţi ca premiu, circa 50.000 euro au provenit de la asociaţia locală de investitori privaţi Techangels, care participă an de an la programele How to Web.

„În ultimii ani, calitatea start-up-urilor a crescut, numărul de mentori a crescut şi de asemenea numărul de oameni care participă la premiu. Categoric pot să spun că anul trecut chiar au fost discuţii destul de multe referitor la alegerea câştigătorului. Adică criteriile obişnuite de genul validări, tracţiune, scalabilitate, echipă, deja nu mai sunt suficiente, adică a devenit destul de complicat să alegi start-up-ul câştigător la Startup Spotlight”, a punctat Mălin Ştefănescu, business angel şi preşedintele TechAngels. El a adăugat faptul că departajarea Cartloop ca şi câştigător nu a fost uşoară.

„Au fost mai multe criterii care au contat şi cele obişnuite legate de scalabilitate, echipă, de produs şi aşa mai departe, ajung să nu mai fie suficiente. Au fost multe start-up-uri care respectau criteriile astea. Alegerea nu a fost uşoară, au fost discuţii multe legate de cine trebuia să câştige şi noi acolo în juriu eram destul de mulţi şi cu păreri diferite câteodată. A contat însă ce făcuseră ei până atunci, faptul că se mişcaseră foarte bine, crescuseră repede şi că existau premise să continue creşterea. Totodată a contat şi faptul că am putut auzi si lucruri bune despre fondatori.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR