ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Andrei Ursachi, CEO şi cofondator al Stailer - platformă pentru digitalizarea saloanelor de înfrumuseţare: Suntem evaluaţi la 15 mil. euro acum, după finanţarea recentă de 1 mil. euro. Următoarea rundă de investiţii va fi de 4-6 mil. euro

17 mar 2022 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul ţinteşte să ajungă la venituri de 100.000 pe lună în următoarele şase luni.

Start-up-ul Stailer din Cluj-Napoca, care a dezvoltat o platformă online ce ajută saloanele de înfrumuseţare să îşi digitalizeze programările şi să atragă noi clienţi, şi-a propus ca până la finalul acestui an să obţină o nouă finanţare, de tip seed, în valoare de circa 4-6 milioane euro. De la lansarea proiectului în noiembrie 2020 şi până în prezent, Stailer a reuşit să atragă în total investiţii de 2 mil. euro, cea mai recentă finanţare obţinută fiind de un milion euro la o evaluare de 15 mil. euro. În momentul de faţă, platforma Stailer este folosită de circa 1.250 de saloane de înfrumuseţare din România şi de peste 45.000 de consu­matori, iar următorul pas în dezvoltarea businessului este intrarea pe pieţele din Ungaria (Budapesta) şi Turcia (Istanbul).

„Suntem evaluaţi la 15 mil. euro acum şi ţintim o evaluare de 25-30 mil. euro la runda următoare. Practic, 100.000 de euro venituri lunare ne-ar permite o evaluare de 30 de milioane de euro. Acesta este planul nostru. Cine are ochi să privească şi îşi dă seama ce face Stailer în piaţă şi unde duce acest model de business îşi dă seama cât de mare este potenţialul şi cât de mult putem scala într-un timp foarte scurt. În momentul de faţă, practic este vorba doar de bani. Am dovedit, am livrat, iar banii care vin acum din finanţare se duc mult pe tehnologie şi în marketing. Am validat modelul în piaţa din România, putem să o facem şi în străinătate şi să acaparăm şi pieţele din Budapesta şi Istanbul într-un timp foarte scurt. Avem cărţi foarte bune în mână în momentul de faţă”, a declarat Andrei Ursachi, CEO şi cofondator al Stailer, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update.

Echipa Stailer a început deja să pună bazele propriilor birouri în Budapesta şi Istanbul pentru a pregăti deja lansarea platformei pe cele două pieţe externe atunci când va obţine următoarea finanţare.

„În momentul de faţă suntem prezenţi cu birouri şi echipă de vânzări în Budapesta, facem onboarding de saloane, pregătim lansarea aplicaţiei pentru consumatori şi totodată suntem prezenţi şi în Istanbul - lucrăm la partea de infrastructură, am pregătit un sediu acolo, creăm firma şi începem să angajăm oamenii. Ne dorim ca odată cu ridicarea rundei de finanţare de tip seed să lansăm partea de consumer în ambele ţări, adică atât în Istanbul cât şi în Budapesta, iar până atunci se va lucra la partea de infrastructură, onboarding de saloane şi tot ce ţine de acest proces care permite lansarea aplicaţiei de consumer”, a precizat el, adăugând că piaţa din Istanbul este extrem de mare, în condiţiile în care are circa 15-16 milioane de locuitori, aproape cât întreaga populaţie a României.

Recenta rundă de investiţii de tip bridge de un milion de euro a fost obţinută de Stailer de la un grup de angel investors. Runda de finanţare a fost condusă de Cosmin Ţîrvuloiu, antreprenor şi investitor în proiecte tech, căruia i s-au alăturat şi investitorii care au mai participat la rundele anterioare de investiţii, mai exact Bogdan Herea (CEO Pitech Plus), Lorand Soares Szasz (fondator Uprizers), Radu Axinte (antreprenor şi specialist în creşterea afacerilor), Eugen Şotropa (fondator e-advertising) şi Cătălin Briciu (cofondator Linnify Ventures), precum şi alţi investitori străini.

„Am vrut să amânăm intrarea fondurilor de investiţii pentru a negocia mai bine cu ei pentru a avea o evaluare mai mare. Ei vor foarte multă certitudine, siguranţă şi cu cât le dai mai multă siguranţă cu atât poţi obţine o evaluare mai bună dacă proiectul pare sustenabil, adică se susţine singur, eşti pe break-even, esti într-un punct foarte bun de a lua o investiţie, iar angels investors sunt mult mai flexibili, mai puţină birocraţie, mai multă putere către fondatori. Până la urmă misiunea noastră este să evoluăm într-o reţea socială şi o să se vadă tot mai mult aspectul acesta. Trebuie un ochi antrenat ca să vadă exact ce face Stailer, unele din fondurile de investiţii vor vedea, altele nu, dar în principiu ne adresăm fondurilor din afara ţării la runda următoare”, a menţionat Andrei Ursachi.

Businessul Stailer a reuşit să crească foarte mult în ultimul an, numărul de programări realizate prin intermediul platformei fiind acum de 50 ori mai mare faţă de luna martie a anului trecut, iar numărul de saloane crescând de şapte ori în acelaşi interval de timp. Totodată, de luna aceasta, start-up-ul a început să şi monetizeze, saloanele sau profesioniştii plătind 1 euro pentru fiecare client care se programează prin intermediul Stailer.

„De luna aceasta am început să şi facturăm, practic am fost pre-revenue până în martie anul acesta şi am cheltuit peste un milion de euro de la lansare până acum”, a spus el, menţionând totodată că recent start-up-ul a introdus şi un alt serviciu prin care monetizează şi anume prin reclame pentru saloane în platformă.

„Stailer Ads se numeşte noua verticală de monetizare. Percepem un comision de 35% plus TVA pentru a livra clienţi în mod accelerat către saloane, practic îi listăm pe primele locuri din platformă la căutări specifice şi asta livrează foarte mulţi clienţi într-un interval foarte scurt. Se adresează în mod deosebit saloanelor care sunt la început de drum, care au nevoie de o bază de clienţi sau saloanelor care sunt în expansiune şi au iarăşi nevoie de o bază lărgită de clienţi. Stailer Ads a fost foarte bine primit în piaţă. Probabil vom ajunge până la sfârşitul lunii viitoare la peste 100 de saloane care participă în program.”

Odată cu dezvoltarea businessului a crescut şi echipa Stailer, ajungând în prezent la 20 de membri, la care se adaugă şi o echipă externă care oferă asistenţă pentru aplicaţia mobilă, lansată acum circa şase luni.

 

Ce a mai declarat Andrei Ursachi în emisiune:

► Luna aceasta aşteptăm între 25.000-30.000 de programări, depinde puţin de contextul geopolitic şi avem o marjă de eroare. Iar numărul de saloane este în continuă creştere - s-a menţinut oarecum acest raport de 50 de saloane noi pe săptămână. S-au făcut şi foarte multe actualizari în sistem, în sensul că foarte multe saloane care erau înregistrate cu echipa salon au trecut la profile individuale. De fapt, în momentul de faţă avem saloane care au listate chiar 10 profesionişti sau 10 stilişti şi cu puţin timp înainte era doar o echipa salon, un singur cont. A fost o operaţiune destul de complexă prin care am trecut, dar a fost necesară pentru a putea trece în etapa de facturare, unde practic facem diferenţa între salonul cu angajaţi şi salon care închiriază un scaun sau locul de muncă unui profesionist şi atunci facturarea este diferită. Avem o echipă foarte mare de vânzări - sunt 15 oameni care fac onboarding, coaching, asistă saloanele în toate procesele de digitalizare şi ne dorim cu adevărat să digitalizăm industria de beauty şi să aducem avantajele digitalizării tuturor consumatorilor din piaţă, să le dăm posibilitatea de a verifica disponibilitatea, preţul, recenziile, portofoliul de servicii şi de lucrări ale stiliştilor online.

► Avem 140 de saloane în Cluj-Napoca live, 300 şi ceva în Bucureşti, iar restul sunt dispersate în celelalte oraşe - avem desigur oraşele mari care conduc clasamentul: Iaşi, Timişoara, Braşov cu aproape 100 de saloane. Astea sunt cele mai mari şi importante locaţii. Am avut o abordare foarte structurată, ne-am dorit să cucerim teritoriu cu teritoriu. Practic, ne-am concentrat resursele şi aici am făcut cele mai mari progrese, iar acum deşi suntem prezenţi în toate oraşele reşedinţă de judeţ, avem totuşi o prioritate în ordinea oraşelor şi modul în care distribuim bugetele de marketing pentru că până la urmă considerăm că oraşele cele mai mari din ţară au potenţialul cel mai mare de digitalizare rapidă, iar celelalte vor urma, însă într-un ritm mai lent.

► Avem 45.000 de conturi, aşteptăm ca până la sfârşitul lunii să trecem bine de 50.000 de conturi deschise în platformă. Aş menţiona aici că nu este obligatoriu să ai un cont în platformă pentru a face o rezervare, aşadar avem un sistem deschis. Avem 40.000 de descărcări ale aplicaţiei. Şi din păcate nu avem încă o rată de recurentă, este şi prematur să o calculăm, dar în următoarele trei luni vom insista şi pe această zonă de recurenţă. Avem foarte multe update-uri care vor avea loc în perioada următoare fiindcă datorită investiţiei noi pe care am primit-o putem mari toate resursele - de la marketing, IT şi echipa de vânzari vom creşte accelerat mai departe. Practic, tot ce am făcut până acum va trece la un nivel superior şi se va simţi o accelerare puternică mai departe.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR