ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Andrei Vasile, cofondator şi CEO SanoPass: Intrarea MedLife ca acţionar majoritar în companie a fost o decizie strategică. Am avut pe masă înainte o finanţare de la un VC. La începutul anului vom lansa pachete integrate de servicii medicale, fitness şi nutriţie

20 sep 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Businessul Sanopass va depăşi un milion de euro anul acesta, ceea ce înseamnă o triplare a veniturilor faţă de 2021 ♦ Start-up-ul şi-a propus să ajungă la peste 1.500 de clinici şi 350 de săli de fitness partenere la finalul acestui an.

Start-up-ul local medtech SanoPass, care a construit o platformă prin intermediul căreia le oferă în prezent utilizatorilor acces la abonamente medicale şi de fitness, va lansa la începutul anului viitor pachete integrate de servicii medicale, de fitness şi de nutriţie, aceasta fiind viziunea pe termen lung a companiei care rămâne aceeaşi şi după recenta intrare în acţionariat a gigantului MedLife. Acesta a devenit acţionarul majoritar în SanoPass după cumpărarea integrală a participaţiilor investitorilor în start-up – fondurile Cleverage Venture Capital (8%) şi Founders Bridge (8%) şi investitorii de pe SeedBlink (5%), plus o parte din participaţiile acţionarilor persoane fizice.

„Intrarea MedLife în acţionariatul companiei noastre reprezintă de fapt o finanţare, doar că nu din partea unui VC (fond de investiţii cu capital de risc – n. red.) aşa cum se obişnuieşte în lumea aceasta de start-up-uri şi în finanţările de start-up-uri, ci din partea unui jucător strategic. Este foarte important de menţionat faptul că chiar dacă noi am obţinut această finanţare din partea unui partener strategic, SanoPass, în urma finalizării acestei tranzacţii, va rămâne un business independent, iar echipa de management formată din mine şi Delia Iliaşa se va păstra ca până acum“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Andrei Vasile, cofondator şi CEO în cadrul SanoPass. Până la intrarea MedLife în companie, el era acţionarul majoritar al SanoPass cu o participaţie de 32%.

Ce beneficii aduce intrarea MedLife în acţionariatul SanoPass? Cu ce vine în plus sau diferit faţă de finanţarea de la un fond de investiţii axat pe start-up-uri tech? „Beneficiile sunt evidente prin această asociere. În primul rând, vom căpăta mai multă încredere atât pentru parteneri, cât şi pentru clienţi, pentru că foarte multe companii în aceşti trei ani de zile de când noi activăm nu ne-au dat un răspuns favorabil tocmai din cauza faptului că eram un start-up. Aşa vom avea mai multă încredere. În al doilea rând, avem acces la know-how-ul liderului din piaţa de abo­na­mente medicale, ceea ce este un plus foarte mare, şi nu în ultimul rând, posibilitatea de cross-sell pentru că MedLife are într-adevăr peste 500.000 de abonamente emise în piaţă şi este liderul acestei pieţe şi există foarte mult loc de cross-sell.“

„De asemenea, MedLife are direcţia strategică de a deveni un furnizor integrat de abonamente de asistenţă medicală, de mişcare şi de nutriţie, în completarea bineînţeles a serviciilor de diagnostic şi tratament pe care acesta le oferă deja. Şi aceasta este o viziune comună cu a noastră, noi promovând la rândul nostru un stil de viaţă sănătos prin prevenţie medicală, sport şi nutriţie“, a explicat Andrei Vasile.

În prezent, SanoPass colaborează cu circa 1.200 de clinici din România, însă printre acestea nu se numărau şi clinicile din reţeaua MedLife, ci doar clinici achiziţionate de MedLife care operează sub propriile branduri.

„Nu eram parteneri cu MedLife, însă aveam în reţeaua noastră destul de mulţi parteneri din grupul MedLife care nu erau sub brandul MedLife cum avem şi parteneri din alte reţele mari de de clinici care nu sunt cu brandurile lor, clinici achiziţionate de către aceste lanţuri mari şi care şi-au păstrat propria identitate. Odată cu integrarea clinicilor MedLife numărul va creşte şi nu numai. De exemplu, în ultima lună am introdus în reţea peste 30 de clinici noi, niciuna din lanţul MedLife, adică există un potenţial imens în piaţă şi noi vom continua această expansiune. Nu o să ne oprim aici“, a punctat el.

Până la finalul acestui an, SanoPass şi-a propus să ajungă la peste 1.500 de clinici şi 350 de săli de fitness, în prezent având în portofoliu circa 200 de săli de fitness. Start-up-ul a început să pună accent pe zona de sport încă din toamna anului trecut, când a introdus şi abonamentele pentru fitness.

„Acum ne concentrăm mai mult în zona aceasta de wellness şi vrem să creştem cu un ritm mult mai rapid. Trendul de creştere pe zona de fitness s-a menţinut, odată cu includerea unor noi săli în reţea a crescut şi baza de clienţi, atât B2C, cât şi B2B. Avem peste 20.000 de intrări la sălile de fitness partenere în fiecare lună, cu o medie de puţin peste 6 intrări pentru fiecare abonat. Serviciul a fost folosit şi nu am observat ca pe timpul verii sa existe o scădere semnificativă din cauza concediilor sau a vremii bune de afară. Dimpotrivă trendul s-a menţinut relativ pe mediană.“

În ianuarie anul viitor, SanoPass va lansa şi componenta de nutriţie care o să vină în completarea ofertei actuale, urilizatorii urmând a avea la dispoziţie pachete “bundle” care vor conţine cele trei elemente – servicii medicale, fitness şi nutriţie, plus câteva elemente surpriză legate tot de zona de sănătate.

“Vom avea nişte lucruri inovative pentru piaţa din România. Zona de nutriţie va conţine atât partea digitală unde vor fi o serie de sugestii, meniuri pe care oamenii le vor putea urmări, lucruri pe care le vor putea face, informaţii legate de nutriţie pentru a se educa în această direcţie, workshopuri. Este de fapt o structură mult mai vastă decât o consultaţie la un medic şi atât. Toţi beneficiarii vor fi vor avea acces la reţeaua de medicii nutriţionişti şi inclusiv la coach de nutriţie care să-i ajute să schimbe în primul rând mentalitatea şi să îi susţină atunci  când vor să renunţe”, a explicat cofondatorul şi CEO-ul SanoPass.

Anul trecut, businessul SanoPass s-a situat la 1,6 milioane lei, iar la finalul acestui an start-up-ul se aşteaptă la o triplare a veniturilor.

„În prima jumătate a anului am avut peste 100.000 de servicii medicale şi de fitness livrate către beneficiarii SanoPass cu o valoare trecută de 1 milion de euro, astfel încât şi încasările noastre din acest an vor fi mai mari de un milion de euro ceea ce înseamnă aproape o triplare faţă de anul trecut.”

 

Ce a mai declarat Andrei Vasile în emisiune:

# Aşa cum am menţionat anterior SanoPass va rămâne un business independent, iar echipa de management se va păstra în aceeaşi formulă. Acum ambiţiile noastre legate de expansiune internaţională, de a avea cea mai mare reţea de clinici partenere la nivel naţional se păstrează în continuare şi nu va afecta cu absolut nimic, adică partenerii noştrii vor fi în continuare în reţeaua noastră. De asemenea, modalitatea prin care aceştia pot accesa serviciile unui furnizor de servicii medicale rămâne neschimbat. Noi, în aplicaţie avem clinicile afişate în ordine alfabetică şi un sistem de geolocalizare prin intermediul căruia oamenii îşi pot alege singuri clinica unde vor să meargă să beneficieze de servicii medicale. Iar reţeaua MedLife va face parte din reţeaua SanoPass şi va funcţiona ca oricare alt furnizor.

# Noi fondatorii vom rămâne în continuare acţionari în companie. Într-adevăr pachetul majoritar merge către MedLife şi legat de valoarea tranzacţiei sau de procentele pe care le avem fiecare, acestea sunt confidenţiale momentan, dar cu siguranţă că pe măsură ce lucrurile vor avansa vor fi făcute şi publice aceste lucruri.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR