ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Antonio Enache, cofondator şi CEO Sense4FIT - ecosistem de wellness: Ţintim o rundă seed de 1 milion euro pentru dezvoltarea tehnologică şi scalarea aplicaţiei mobile. Până acum am strâns 450.000 euro de la investitori şi am lansat şi o campanie pe SeedBlink

12 nov 2024 Autor: Ioana Nita

Prima versiune a aplicaţiei Sense4FIT are peste 80.000 de descărcări din peste 40 de ţări, iar cea de-a doua versiune va include şi un „coach AI“ Compania estimează că va ajunge la venituri anuale de 4,5 milioane euro din aplicaţie până în 2027 şi la 20 milioane euro din toate liniile de business.

Sense4FIT, start-upul românesc care dezvoltă un ecosistem pentru fit­ness şi wellness, se află în proces de atragere a unei runde de finanţare de tip seed în valoare totală de 1 milion euro, sumă ce va fi utilizată în prin­cipal pentru dezvoltarea tehnologică şi scalarea aplicaţiei mobile. Start-up-ul a obţinut deja angajamente pentru 450.000 euro de la investitori privaţi şi a lansat şi o campanie de strângere de fonduri prin intermediul platformei SeedBlink.

„În această rundă de seed avem ca obiectiv să folosim banii pentru scala­bilitatea aplicaţiei, pentru zona de tech, pentru AI, ca să putem să ducem produsul mult mai departe în piaţă. Vom recruta trei programatori noi. Partea de franciză şi partea de sum­mit se autosusţin, ceea ce este foar­te important, pentru că investi­torii investesc în holding într-un business care deja este matur“, a precizat Antonio Enache, cofondator şi CEO al Sense4FIT, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Start-up-ul a atras anterior, la începutul anului, o rundă pre-seed de 550.000 euro de la trei investitori angel, printre care şi Felix Crişan, cofondatorul Netopia.

Businessul Sense4FIT se bazează pe trei direcţii principale: o aplicaţie mobilă pentru fitness şi nutriţie, festivalul Sense4FIT Summit şi o linie de săli de sport operate în sistem de franciză.

Din punctul de vedere al venitu­rilor, start-up-ul a generat 5 milioane euro în ultimul an şi jumătate, pe toate liniile de business.

„Am depăşit 800.000 de euro venituri curate doar anul acesta. Nu a fost însă obiectivul nostru pentru anul acesta, ci obiectivul a fost poziţionarea în piaţă, cum suntem văzuţi, modul în care finalizăm elementele de produs, comunitatea, ambasadorii, brand-urile care lucrează cu noi. Avem peste 120 de brand-uri mari care lucrează cu noi, dintre care unele sunt globale, ca Decathlon, Red Bull“, a menţionat el.

Aplicaţia mobilă Sense4FIT, care are în prezent peste 80.000 de utilizatori în peste 40 de ţări, urmează să integreze în februarie 2025 un sistem de „AI coach“ dezvoltat intern.

„Noi am antrenat şi antrenăm un model propriu de AI care nu este conectat la internet, ci este conectat cu documentaţii ştiinţifice pe zona de nutriţie şi fitness prin experţii noştri. AI-ul interpretează în timp real datele de la utilizatori şi de la toate trackerele din piaţă. Un exemplu: am fost să alerg două ore, am ars 700 de calorii, asta implică nişte lucruri pe care AI-ul le ştie - faptul că deshidratarea a existat, că ai nevoie de electroliţi, de dublu aport de proteine după un antrenament care a fost mai intens. Bazat pe comportamentul utilizatorului şi pe obiectivele sale, AI-ul ştie ce să recomande, exact ca un coach real“, a explicat Enache.

Aplicaţia include în prezent funcţionalităţi precum wallet intern, gamification şi infrastructură de „challenge-uri sociale“. „Această infrastructură din spatele challenge-urilor este unică la nivel mondial. Nu mai există o aplicaţie în lume care are această infrastructură de challenge-uri cu un aşa format amplu care are economie în spate, are un gamification, dar are şi protocol financiar pentru rewards (recompense) - n. red.)“, a adăugat el.

Strategia de atragere a utilizatorilor pentru aplicaţie include organizarea festivalului Sense4FIT Summit, care a avut în cadrul ediţiei din 2024 a avut peste 11.000 de participanţi, 127 de parteneri şi 146 de speakeri şi traineri. Evenimentul a generat venituri de peste 700.000 euro.

„Suntem în top 3 Europa acum în ceea ce înseamnă festivaluri de fitness. Am reuşit să fim al doilea cel mai puternic festival la prima ediţie ca şi venituri. Din punct de vedere al energiei şi al produsului a devenit un eveniment unic. Am avut 8 scene, peste 200 de paneluri, workshop-uri şi antrenamente. A fost un eveniment full, din dimineaţă până seara, cu activităţi. Au fost participanţi şi din Europa, chiar şi din Spania, din Marea Britanie, din Suedia, lucru uimitor din Portugalia“, a punctat Enache.
Pentru următoarele ediţii, start-up-ul vizează organizarea festivalului şi în alte ţări din regiune sau din Orientul Mijlociu. „Vizăm Dubai, Istanbul (Turcia) şi Italia - nu ştim încă oraşul. Practic, trebuie să alegem între Istanbul sau Roma sau Istanbul sau Milano, sau Dubai sau Istanbul, depinde ce investitori găsim în acele regiuni. Vom lua blueprint-ul din Europa de Est, îl construim aici şi ne ducem şi în alte zone“, a explicat cofondatorul şi CEO-ul Sense4FIT.

Pe zona de franciză, start-up-ul operează în prezent trei săli de sport, inclusiv un showroom care va fi inaugurat în decembrie. Pentru 2025, compania vizează extinderea în Italia şi în alte ţări din Europa de Sud.

„Pentru 2025 vrem să dublăm numărul de parteneri şi zona de expo pentru summit. Line-up-ul internaţional e aproape finalizat. Pe zona de franciză şi protocol, începem să accelerăm flow-ul de scalabilitate. Am deschis canalele în Italia, vrem să extindem franciza şi în Italia şi în România şi există şi câteva ţări din Europa de Sud pe care noi le-am vizat“, a detaliat Enache.

Pentru aplicaţia mobilă, obiectivele pe 2025 includ lansarea „coach-ului AI“ şi a campaniei de marketing. „Deşi avem peste 80.000 de descărcări cu prima iteraţie a aplicaţiei, cu versiunea a doua nu am pus încă piciorul pe acceleraţie. Am vrut să terminăm toate elementele de testare  înainte să începem să promovăm şi să investim iar banii în marketing“, a explicat cofondatorul şi CEO-ul Sense4FIT.

Pe termen lung, start-up-ul, evaluat în prezent la 15 milioane euro, are în vedere pentru următoarea rundă de finanţare, care ar urma să aibă loc în aproximativ doi ani, o evaluare de 150-200 milioane euro, urmând să atragă peste 30 milioane euro pentru scalarea businessului la nivel global. „Pentru seria A, pentru următoarea rundă, care va fi peste 2 ani, avem în vedere proiecţia noastră că vrem să avem peste 20 milioane euro venituri doar din app în 2027, vrem să avem din summit până în 2027 peste 4,5 milioane euro venituri. Şi vrem să avem 40 de francize pentru sălile de sport, dintre care 8 centre să fie ale noastre, iar summit-ul să fie în 3 ţări“, a concluzionat Enache.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR