ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Bogdan Preduşcă, CEO şi cofondator al Hyperhuman - platformă digitală dedicată profesioniştilor în fitness: Obiectivul actual principal este scalarea venitului curent. Vrem să ajungem la cifre care să ne permită să deschidem o rundă de finanţare de serie A la începutul anului viitor

3 aug 2022 Autor: Alexandra Cepăreanu

„Vrem să înregistrăm un venit lunar de minimum 20.000 de euro până la finalul anului 2022.“

Start-up-ul local Hyperhuman, care a dezvoltat o platformă digitală dedicată profesioniştilor în fitness pentru crearea şi monetizarea de conţinut video, pe care a lansat-o în urmă cu aproximativ 10 luni, are ca obiectiv consolidarea activităţii pe pieţele pe care este prezent - America de Nord, Marea Britanie şi Australia - şi să ajungă la un venit lunar de 20.000 de euro până la finalul anului, care să îi permită să deschidă o rundă de finanţare de serie A la începutului anului 2023.

„Mai avem multe de făcut anul acesta, mai ales că toamna este perioada cu cea mai multă cerere şi avem la ce să fim atenţi, precum contextul global de acum în care oamenii sunt mai atenţi la cheltuieli şi poate nu mai plătesc pentru servicii «in person» şi au nevoie de servicii digitale, personalizate - adică nevoia de conţinut va exploda în următoarea perioadă. Unul dintre obiectivele principale este să înregistrăm un ve­nit recurent lunar de 20.000 de euro până la finalul anului, să ajungem la cifre care să ne permită să deschidem o rundă de finanţare de serie A la începutul anului viitor“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Bogdan Preduşcă, CEO şi cofonda­tor al start-up-ului Hyperhuman.

În prezent, platforma Hyperhuman este utilizată de un număr de 4.000 de profesionişti şi peste 100 de companii, din care 80% sunt din America de Nord, Marea Britanie şi Australia.

„În fiecare lună, între 30% şi 40% din numărul total de clienţii sunt activi pe platformă. O să fie in­teresant finalul anului, după această toamnă promiţătoare. Piaţa noastră principală este America de Nord în special, America, Canada, Marea Britanie şi Austria. Sunt pieţe mature care au înţeles şi ştiu care este nevoia şi sunt pieţe care setează trenduri în domeniu.“

Despre piaţa din România, CEO-ul Hyperhuman spune că este o piaţă de early adopters, foarte încân­tată de tehnologie şi de nou, dar mai puţin matură din punctul de vedere al monetizării.

„Mai puţin entuziaşti în a plăti pentru lucrurile de genul acesta. Cele mai multe semnale şi cele mai importante discuţii le avem cu clienţii din America de Nord, Marea Britanie, Austria“, a explicat Bogdan Preduşcă, adăugând că momentan Hyperhuman are ca obiectiv consolidarea activităţii pe pieţele pe care este deja prezent.

„Sunt pieţe interesante, suficient de mari şi suficient de grele. Importantă pentru noi acum este consolidarea şi câştigarea a măcar o piaţă sau două din cele trei, anul acesta. Ne gândim şi la extindere. Sunt pieţe la care ne uităm, cum ar fi Germania, Elveţia, Austria, Italia, Spania, tot ce înseamnă limba latino-americană. Dar în faza actuală suntem suficient de extinşi.“

În cadrul emisiunii ZF IT Generation, Bogdan Preduşcă a vorbit şi despre cum a decurs runda de finanţare a Hyperhuman, de la începutul anului 2022. Mai exact, pe 28 februarie, când a început şi conflictul armat din Ucraina, start-up-ul Hyperhuman a început o nouă rundă de finanţare pe platforma SeedBlink, în care avea ca obiectiv să strângă 700.000 de euro, din care 300.000 de euro prin intermediul listării pe SeedBlink.

„Evident, a fost şocul, panica, reacţia la contextul nou, oamenii au început să stea puţin să se lămurească ce se întâmplă. Astfel, am închis campania cu o sumă mai mică decât ne-am propus iniţial. Evident orice reducere de buget reduce pur şi simplu partea de expansiune comercială, ne-am repliat, am redus lucrurile pe care le facem, ne-am focusat pe ce a fost mai important şi am mers mai departe. Este un mindset pe care echipa din cadrul unui start-up trebuie să îl aibă“, a explicat CEO-ul şi cofondatorul start-up-ului Hyperhuman.

În total, runda de invesiţii de tip late-seed desfăşurată în toamnă s-a situat la 539.000 euro, din care 400.000 au venit de la fondurile de investiţii Sparking Capital şi Early Game Ventures, iar restul de pe platforma de equity crowdfunding Seedblink. Până în prezent, start-up-ul Hyperhuman a atras în total investiţii de circa un milion de euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR