ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Cătălin Rus, cofondator şi COO, Prime Dash - soluţii de business intelligence pentru IMM-uri: Suntem în curs de a lua o finanţare de 1,5 mil. euro la o evaluare de 10 mil. euro. Am crescut de zece ori în doi ani

1 iun 2022 Autor: Ioana Nita

Echipa Prime Dash a reuşit să crească portofoliul de clienţi la peste 1.300 de IMM-uri, 80% fiind din România, iar restul din străinătate – SUA şi ţări din Africa.

Start-up-ul local fintech Prime Dash Tehnologies, care a dezvoltat o serie de soluţii de business intelligence pentru IMM-uri, se află în prezent în curs de a lua o nouă finanţare în valoare totală de 1,5 milioane euro, atât de la jucători de pe plan local, cât şi de la investitori străini, proiectul fiind acum evaluat la 10 milioane euro. Start-up-ul nu se va opri însă aici, obiectivul pe termen mai lung fiind de a ajunge la o evaluare de un miliard de euro în cinci ani.

„În momentul de faţă ridicăm o rundă de investiţie de 1,5 mil. euro în care peste 700.000 de euro sunt dedicaţi marketingului şi vânzărilor. Cu această sumă ar trebui să reuşim să atragem aproximativ 6.000 de clienţi, de IMM-uri, în primul an cu o rată de creştere în următorii ani de 3-4 ori ca să ajungem undeva la 80.000 de clienţi în trei ani de acum încolo. Avem deja o finanţare negociată cu un fond de investiţii din România, foarte important şi strategic pentru noi, plus o finanţare de la un fond de investiţii străin. Şi mai avem promisiuni şi scrisori de intenţie şi din Marea Britanie - în momentul de faţă analizăm care e cea mai bună variantă sau cel mai bun partener. Adică căutăm în acest moment smart money ceea ce înseamnă că mă interesează şi canalele prin care ne ajută să ne promovăm, ce parteneri mai are în portofoliu, ca să pot să scalez foarte rapid businessul”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Cătălin Rus, cofondator şi director de operaţiuni (COO) al Prime Dash.

El a adăugat că într-un an de la actuala rundă de investiţii, start-up-ul vrea să ia o nouă finanţare în valoare de 5 milioane euro, iar ulterior, în circa trei ani, să ajungă la rundă de seria A.

„Acum suntem la 10 milioane de euro ca evaluare. În ianuarie 2020 am ridicat prima rundă de finanţare la o evaluare de 1 milion de euro. Atunci nu aveam niciun client încă, aveam doar proof of concepts cu anumiţi clienţi, tocmai ieşisem din validarea softului împreună cu cei de la Mazars.”

Înfiinţată încă din 2012, compania Prime Dash a lansat proiectul în forma actuală în 2020, după aproape doi ani în care s-a aflat în teste la companii de consultanţă internaţionale precum Mazars.

„Misiunea Prime Dash este de a lega relaţia între instituţii financiare şi IMM-uri prin accesul la date de creditare în timp real ca să accelerăm procesul de creditare. Toată această treabă o facem prin dezvoltarea unei soluţii dedicată IMM-urilor care este consultant financiar digital ce are scopul de a se conecta la date, a analiza datele financiare şi a genera toţi indicatorii şi raportările necesare pentru a vedea încotro se duce compania. Rolul lui este şi de a comunica cu antreprenorul pe întrebări de genul «zi-mi ce vrei să faci şi îţi voi spune cum se face». Acesta este şi mottoul aplicaţiei”, a explicat Cătălin Rus.

În ultimii doi ani, Prime Dash a investit foarte mult în zona de infrastructură a aplicaţiei, iar în special anul trecut au apărut şi cele mai mari schimbări în companie. Start-up-ul a intrat într-o serie de programe de accelerare, printre care se numără Microsoft for Startups şi InnovX – BCR, dar şi programul VISA Innovation. Totodată, echipa Prime Dash şi-a consolidat şi parteriatul avut cu Banca Transilvania.

„Am intrat în programul de accelerare al celor de la Microsoft, care ne-a ajutat foarte mult pe zona de consultanţă tehnică, dar şi de infrastructură. Ulterior, ne-am consolidat parteneriatul şi cu cei de la Banca Transilvania cu care începusem în 2019. Şi ei şi-au schimbat întreaga structură şi proces de abordare a soluţiilor nebancare către parteneri, iar acum am reuşit să ducem acest proces mai departe. Chiar vor lansa un proiect foarte interesant în Bucureşti în perioada următoare. Între timp, am mai reuşit să mai colaborăm cu încă trei companii instituţii financiare din România”, a precizat el.

Prime Dash a reuşit să atragă până acum în portofoliul său de clienţi peste 1.300 de companii, din care circa 80% sunt din România, iar restul din străinătate – SUA şi ţări din Africa.

“În aplicaţia de IMM-uri sunt analizate circa 1,5 miliarde de euro în fiecare lună. Am dezvoltat şi am integrat foarte multe sisteme de contabilitate pentru a putea extrage datele - am ajuns la peste 25 de sisteme ca să acoperim aproximativ 85% din piaţa de IMM-uri”, a subliniat Cătălin Rus, adăugând că în general, clienţii PrimeDash sunt companii cu afaceri de minim 500.000 euro pe an.

“Utilizatorii noştri sunt companii în general cu cifre de afaceri între 500.000 – 1.000.000 de euro şi tot pe acelaşi palier, cu aproximativ acelaşi procent, sunt companii cu cifre de afaceri între 1 milion şi 5 milioane de euro, urmate imediat de companii cu cifre de afaceri între 5 milioane şi 10 milioane de euro.”

Modelul de business al Prime Dash se bazează pe subcripţii anuale sau lunare, care le oferă companiilor acces la diferite module în funcţie de necesităţi. Start-up-ul oferă şi un abonament gratuit prin care companiile au acces la 8 module din soluţie.

“Pe modelul de subscripţie anuală se plăteşte 6 dolari pe lună pentru fiecare companie pe care o conectezi la sistem şi o foloseşti, deci vin 72  dolari pe an. Sau dacă plăteşti în sistem lunar şi nu plăteşti o singură dată pe an, costul este de 9 dolari pe lună pentru un abonament”, a explicat cofondatorul şi COO-ul Prime Dash.

Anul trecut, start-up-ul a înregistrat o cifră de afaceri de peste 100.000 de euro în condiţiile în care se afla încă în zona de validare a proiectului şi a modelului de business. Acum, după un an, clienţii au început să îşi reînnoiască abonamentele, sistemul de plăţi în sine fiind implementat anul trecut. Odată cu aceste validări şi revalidări, start-up-ul intră în prezent într-o etapă de creştere şi scalare la nivel internaţional.

Astfel. numărul clienţilor din străinătate va creşte în următoarea perioadă în condiţiile în care Prime Dash va avea în curând sediul central la Londra, în România rămânând departamentul de dezvoltare software şi departamentul de business development pentru Europa Centrală şi de Est.

“Un alt pas foarte important pentru noi tot anul trecut s-a întâmplat, încă nu este finalizat, dar suntem în curs, este mutarea şi accesarea programului a departamentului de schimburi internaţionale a Guvernului Marii Britanii prin care practic mutăm operaţiunile de business development şi vânzări în Londra şi vom păstra în România zona de software development şi partea de vânzări şi development pentru Europa de Centrală şi de Est, dar sediul principal va fi la Londra.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR