ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ciprian Cazacu, easySales.ro: Am crescut de peste 6 ori într-un an. Anul acesta vrem să ajungem la venituri de 300.000-500.000 euro şi să creştem în continuare. Start-up-ul vrea să atragă o finanţare de 350.000 euro care să îl ajute la extinderea regională

5 mai 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local easySales, care a creat o platformă de automatizare şi centralizare a activităţilor de e-commerce, ţinteşte să ajungă anul acesta la venituri cuprinse între 300.000 şi 500.000 euro, de cel puţin două ori mai mari decât în 2019, în condiţiile în care compania a intrat recent şi pe piaţa din Bulgaria şi vizează şi atragerea unei finanţări de 350.000 euro pentru dezvoltarea produsului şi extinderea regională a businessului.

„Anul trecut am încheiat cu venituri de peste 150.000 euro. Faţă de 2019, când am lansat platforma, am crescut de circa 6 ori şi sper să ţinem creşterea la acelaşi nivel ridicat şi în anii care ur­mează. La finalul acestui an ne dorim să ajungem la venituri cuprinse între 300.000 şi 500.000 euro. Până acum suntem exact aşa cum am estimat, chiar un pic peste. Sper să luăm o nouă rundă de finanţare cu ajutorul căreia să putem angaja mai multe persoane şi să accelerăm această creştere fiindcă ţinta menţionată este asumată prin faptul că o să şi investim în personal, produs şi marketing astfel încât să putem să susţinem creşterea până la sfârşitul anului”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Ciprian Cazacu, cofon­dator al easySales, la rubrica Start-up Update.

Până în prezent, în dezvoltarea proiectului easySales s-au investit aproape 400.000 euro, din care o parte vin din finanţări atrase prin programe naţionale, dar şi de la investitori privaţi. Proiectul a început în 2017 prin programul Start-up Nation de unde start-up-ul a atras o finanţare de 40.000 de euro, la care s-a adăugat şi o finanţare de 100.000 euro de la V7 Capital prin intermediul lui Iulian Cîrciumaru. În acelaşi timp, fondatorii easySales au luat şi împrumuturi de la bănci pentru a utea susţine dezvoltarea proiectului.

Acum, start-up-ul vizează atragerea unei investiţii de 350.000 euro, sub forma unui împrumut convertibil, în schimbul a 8,05% din acţiuni, prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink. Principalul investitor în această nouă rundă de finanţare este 7X Capital, cu un pachet în valoare de 50.000 de euro.

Alături de investitorii prezenţi, s-a alăturat recent şi Mircea Căpăţână, cofondator şi business development manager în cadrul furnizorului de servicii de facturare inteligentă SmartBill, chiar una dintre opţiunile de facturare integrate în cadrul platformei easySales.

“Am deschis recent şi pieţele din Ungaria şi Bulgaria. În Bulgaria a intrat în acţionariatul nostru Pavel care a fost CEO la Econt din Bulgaria. L-am angajat pe poziţia de country manager astfel încât să extindă produsul nostru şi în acea ţară. Avem în momentul de faţă în Ruse, vorbitori nativi de bulgară şi care au început deja să atragă clienţi dintre comercianţii din Bulgaria”, a precizat Ciprian Cazacu.

În prezent, easySales are peste 350 de clienţi activi în România, iar în Bulgaria şi Ungaria deocamdată sub 10 clienţi pe care i-a câştigat însă în decursul primei luni de la deschiderea operaţiunilor în cele două ţări vecine.

“În România avem peste 350 de clienţi activi care până în momentul de faţă au generat peste 129 mil. euro vânzări prin platforma noastră de când am lansat în 2019. Încercăm să îi ajutăm cât mai mult să vândă cât mai mult, acesta fiind scopul nostru: în afară de automatizare şi eficientizare, să le creştem numărul de vânzări.”

Cum funcţionează însă mai exact easySales? Platforma centralizează comenzile indiferent de canalul de vânzare. Astfel, susţine start-up-ul, utilizarea platformei easySales reduce costurile şi creşte performanţa clienţilor, pe parcursul întregului flux operaţional de e-commerce – listare de produse, procesare de comenzi, generare AWB-uri, facturi şi traduceri în masă a documentaţiei de produs.

“Am dezvoltat o platformă în cloud prin care permitem tuturor comercianţilor online să îşi conecteze toate nevoile pe care le au ei - de la curieri, softuri de facturare şi până la market-place-uri, servicii de SMS şi mailuri. Practic să îşi mute activitatea din diferite platforme într-un singur loc astfel încât să aibă totul automatizat şi centralizat şi să funcţioneze totul după anumite standarde într-un mod rapid şi simplu. Creăm un ecosistem în care vrem să democratizăm e-commerce-ul astfel încât să fie cât mai eficient pentru toţi comercianţii şi cât mai simplu pentru a se concentra pe vânzări şi pe produse”, a explicat el.

Tarifele pentru utilizarea platformei easySales variază în funcţie de numărul de comenzi lunare pe care le au comercianţii online, astfel că acestea pornesc de la 29 de euro/lună şi ajung până la 249 euro/lună în cazul pachetelor premium.

Printre marketplace-urile partenere ale easySales se numără eMag, Cel, Elefant, Okazii, Dealwise şi TeamDeals, cărora li s-a adăugat, recent, şi Vivre – retailer online de mobilă şi decoraţiuni. Până în 2022, compania vizează şi integrarea cu Amazon, eBay şi Allegro.

“Amazon şi eBay sunt cei mai mari jucători din majoritatea pieţelor din Europa, însă sunt destul de mulţi jucători regionali, în fiecare ţară, cu specificurile lor, care pot reprezenta oportunităţi - cum ar fi cei de la Allegro, Real, Rakuten şi mulţi alţii”, a precizat Ciprian Cazacu.

Pentru a se putea dezvolta într-un ritm accelerat şi în restul Europei şi nu numai, start-up-ul va mai avea cel mai probabil nevoie de încă o finanţare.

“De principiu, peste doi ani vrem să mai luăm o finanţare pentru a accelera în continuare, însă depinde foarte mult de rezultatele pe care le vom avea până în momentul respectiv. În momentul de faţă din ce am cercetat noi pe piaţa locală şi regională nu avem competiţie, însă cu cât ne ducem spre Vest, cu atât vom avea concurenţă din partea altor soft-uri şi atunci vor apărea alte oportunităţi şi soluţii.”

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania Microsoft
Innovation Partner: