ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Cristian Grozea, cofondator al BeeFast: Suntem în discuţii pentru atragerea unei finanţări. Vrem să dezvoltăm partea tehnică şi să ne extindem în afara Capitalei

13 apr 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local BeeFast, care a lansat în octombrie 2019 o platformă proprie de curierat rapid, se află în prezent în discuţii pentru atragerea unei finanţări care să îl ajute să se dezvolte mai rapid din punct de vedere tehnic, dar şi să se extindă în alte oraşe din ţară unde există cerere pentru astfel de servicii de curierat rapid. BeeFast este prezent doar în Bucureşti şi Ilfov şi are în portofoliu peste 250 de clienţi din domenii precum HoReCa şi e-commerce.

„Suntem şi în discuţii cu investitori şi ne apropiem de momentul încheierii unei runde de finanţare. Vrem să folosim in­vestiţia pentru a dezvolta zona tehnică - pentru a grăbi procesul de dezvoltare al aplicaţiilor mobile pentru clienţi, pentru a dezvolta o nouă platformă pentru dispecerat şi pentru a automatiza cât se poate de mult din procesele pe care le avem zilnic cu cli­enţii şi cu curierii, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-Up Update Cristian Grozea, cofondator al BeeFast.

„De asemenea, vrem să folosim banii şi pentru dezvoltarea proiectului BeeFast în alte oraşe. Vrem să ne extindem în primul rând în oraşele în care clienţii noştri actuali sunt prezenţi, primele cinci oraşe pe care le avem în vedere fiind Iaşi, Timişoara, Cluj-Napoca, Constanţa şi  Braşov”

Cristian Grozea nu a oferit însă detalii despre suma pe care urmează să o obţină ca finanţare, însă a precizat că start-up-ul este foarte aproape de a începe să se autosusţină.

„Veniturile au crescut substanţial, dar la fel şi cheltuielile, însă suntem aproape de punctul în care ne putem autosusţine. Anul 2020 a fost un an foarte bun pentru noi din punct de vedere financiar - am încheiat cu o cifră de afaceri de 320.000 euro. am lansat BeeFast în octombrie 2019, chiar înainte ca pandemia să ne lovească şi se pare că a fost un moment oportun pentru noi pentru că oamenii au avut nevoie ca produsele şi comenzile să ajungă foarte rapid la clienţi.”

BeeFast a ajuns în total la peste 250 de clienţi business în decursul ultimului an, aceştia activând în diferite industrii - horeca (restaurante, baruri, brutării), magazine de cosmetice, electrocasnice şi gadget-uri, florării, magazine de îmbrăcăminte, jucării, cadouri şi multe altele. Printre clienţii săi se numără grupul CityGrill, lanţul de restaurante Japanos, lanţul de florării Floria,  Berea TNR, Ohvăz şi Simbio.

Cum funcţionează însă BeeFast? „BeeFast este un serviciu de livrare super rapid bazat pe o platformă informatică care conectează clientul business de clientul final. Practic, tu ca şi client persoană fizică poţi comanda un produs de la unul dintre restaurantele sau magazinele noastre partenere, iar mai apoi restaurantul sau magazinul cheamă un curier BeeFast pentru a-ţi livra acele produse foarte rapid. Noi promitem 2h de la preluarea pachetului, dar în Bucureşti în momentul de faţă livrăm în medie în 55 minute”, a explicat el.

Startap-ul are mai multe modele de tarifare. „Noi mergem pe tarife standard de livrare - tarif pe Bucureşti şi Ilfov pe care îl pot accesa clienţii business, tariful fiind de 25 lei în Bucureşti şi 40 lei pt livrare în Ilfov cu ridicare din Bucureşti. Al doilea model de tarifare care este pe raze le oferă restaurantelor sau magazinelor care vor să livreze doar într-o arie mică un avantaj pentru că pentru 5 km au livrarea 15 lei, pentru 10 km au livrarea 25 lei, iar pentru 20 km au livrarea 35 lei”, a precizat Cristian Grozea.

Start-up-ul a reuşit să depăşească recent numărul de 100.000 de livrări, 1.200 de curieri înrolaţi în platformă, iar săptămânal are aprox. 200 de curieri activi în fiecare zi.

Platforma BeeFast este disponibilă în versiunea web pentru clienţii B2B şi persoane fizice unde pot plasa comenzile, iar în cazul companiilor acestea pot face o integrare în magazinele lor online astfel încât datele să fie transferate printr-un singur click către BeeFast pentru a face comanda.

În primăvara anului trecut, după declanşarea pandemiei, BeeFast a lansat un serviciu conex celui de livrare rapidă şi anume crearea unui magazin online pentru businessurile offline.

„A fost un serviciu foarte bine primit în piaţă mai ales că totul se mutase foaret rapid în online şi erau foarte multe business-uri care nu erau prezente în online sau aveau o prezenţă redusă în online şi au accesat acest serviciu pe care noi îl ofeream în mod gratuit, singura condiţie fiind ca toate comenzile primite în magazinele online pe care noi le dezvoltam pentru ei să fie livrate prin BeeFast. Numărul de businessuri pe care le-am mutat din offline în online este de 100. Majoritatea au fost din zona horeca, dar nu numai. Au fost şi din zona de cosmetice, îmbrăcăminte, ş.a.m.d.”, a menţionat el.

Anul trecut, zona B2B a fost cea mai prolifică pentru BeeFast, însă de anul acesta start-up-ul se va axa mai mult şi pe zona clienţilor persoane fizice.

„Suntem într-o continuă îmbunătăţire - anul trecut am automatizat zona de plăţi şi facturi, am îmbunătăţit zona de dispecerat de unde se monitorizează constant numărul de curieri şi numărul de comenzi prezente în platformă în real time şi am îmbunătăţit zona de plasare a comenzilor pentru B2B. Anul acesta lucrăm la dezvoltarea unei aplicaţii mobile pentru clienţii persoane fizice, dar şi pentru clienţii business. Estimez că o vom lansa înspre sfârşitul anului.”

Anul acesta start-up-ul estimează că businessul va fi de 3-5 ori mai mare decât în 2020 şi mizează pe dublarea portofoliului de clienţi B2B la peste 500.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR