♦ Start-up-ul are clienţi din diverse industrii, de la IT şi finanţe la fonduri de investiţii, cu o prezenţă puternică în pieţe precum SUA şi Brazilia, printre clienţi numărându-se echipe din cadrul Salesforce şi al fondul de investiţii Antler Ventures ♦ Platforma a devenit profitabilă la jumătatea anului trecut şi oferă acum, pe lângă sumarizarea şedinţelor online, şi înregistrarea celor offline prin aplicaţia mobilă ♦ Anul trecut, start-up-ul a participat la programul de accelerare pentru scale-up-uri Unicorn Factory Lisboa din Portugalia, ceea ce a contribuit la creşterea notorietăţii pe pieţele vorbitoare de limbă portugheză.
Start-up-ul românesc MeetGeek.ai, care a dezvoltat o soluţie AI pentru eficientizarea şedinţelor, şi-a setat un obiectiv ambiţios de a-şi creşte veniturile anuale recurente (ARR) de la 2 milioane de dolari în prezent la 10 milioane de dolari în următoarele 12 luni. Planul de creştere este susţinut de o nouă rundă de finanţare de 1,6 milioane de euro, care va fi direcţionată către expansiunea globală şi către dezvoltarea produsului, care a evoluat de la un simplu instrument de sumarizare la o platformă complexă de „automatizare agentică a şedinţelor”. Cu această nouă rundă, investiţiile totale atrase de start-up ajung la 2,8 milioane de euro, în contextul în care are deja peste 5.000 de companii client la nivel global.
„Noi avem ca obiectiv să ajungem la 10 milioane ARR în următoarele 12 luni. Este un obiectiv ambiţios şi credem că aceste două pariuri mari – zona de voice agents şi agentic automation – ne vor ajuta să evoluăm rapid. Runda am ridicat-o pentru a accelera creşterea pe mai multe pieţe în acelaşi timp. Am investit foarte mult în marketing, în vânzări, în zona de reselleri. Încercăm să accelerăm acolo unde deja avem o tracţiune bună şi există şi un brand. Bineînţeles, SUA este o piaţă foarte bună, dar şi competitivă”, a declarat Dan Huru, cofondator şi CEO al MeetGeek.ai, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.
În ultimii doi ani, platforma MeetGeek.ai a trecut printr-o transformare fundamentală. Dacă la început era percepută ca un asistent AI care se alătură şedinţelor online pentru a le înregistra, transcrie şi sumariza, acum a devenit o soluţie mult mai complexă. „Viziunea iniţială a produsului era să putem îmbunătăţi productivitatea în şedinţe. Între timp, am adăugat foarte multe module pe partea de colaborare, integrări, automatizări, rapoarte de analiză. Am creat o platformă, de fapt. Şi cu toate acestea, noi am evoluat în continuare viziunea şi ne ducem într-o zonă de «meeting automation» sau «agentic meeting automation» şi într-o zonă de agenţi conversaţionali cu care poţi discuta în timpul callului şi care ulterior, pe baza contextului, se poate duce să preia şi să automatizeze anumite sarcini de back-office în locul tău”, a explicat Dan Huru.
Concret, pe lângă agenţii conversaţionali care pot prelua roluri în şedinţe, cea mai importantă nouă funcţionalitate este capacitatea de a automatiza sarcinile rezultate din discuţii. „Ne aşteptăm ca după ce se termină o şedinţă, acţiunile şi toată munca să fie semiautomatizată sau cât mai automatizată posibil. Şi atunci conversaţia şi contextul ei devin centrale. Pe baza contextului conversaţiei, platforma va popula documentul în Word sau Excelul pe care trebuie să îl pregăteşti, de exemplu”, a detaliat el. În plus, prin aplicaţiile de iOS şi Android, utilizatorii pot să înregistreze şi şedinţele fizice, offline, având ulterior la dispoziţie aceleaşi funcţii ca în cazul înregistrării şedinţelor online.
Platforma este concepută pentru a fi intuitivă, permiţând oricărui utilizator să îşi personalizeze fluxurile de lucru.
„Printr-o interfaţă de tip chat poţi să spui ceea ce îţi doreşti, să te răzgândeşti, să mai schimbi ceva. Nu ai nevoie de cunoştinţe de programare sau cunoştinţe tehnice foarte avansate”, a adăugat fondatorul MeetGeek.ai.
Modelul de business se bazează pe abonamente plătite care pornesc de la 15 dolari şi ajung la 60 de dolari pe lună per utilizator, în funcţie de dimensiunea companiei şi de funcţionalităţile dorite. În prezent, start-up-ul a ajuns la peste 5.000 de companii plătitoare şi 600.000 de utilizatori din peste 100 de ţări.
„Avem mai multe companii din mai multe industrii. Una din ele este Salesforce, dar sunt echipe mai mici, nu este toată compania. Un alt exemplu, în zona de VC, este Antler Ventures, companie de venture capital globală pentru care am standardizat modul în care îşi înregistrează şedinţele şi i-am ajutat să-şi unifice toate conversaţiile din toată lumea într-un singur loc”, a exemplificat Dan Huru.
Start-up-ul este deja prezent în România, Cehia, Ungaria şi Olanda, iar strategia de extindere pentru anul viitor vizează consolidarea pe pieţele unde au deja o prezenţă puternică, precum SUA şi Brazilia.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE