ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Daniela Tatu-Chiţoiu, fondator, DAHNA – aplicaţie de prevenţie a bolilor cardiovasculare: În ianuarie 2023 vom lansa o versiune pro a aplicaţiei cu mai multe funcţionalităţi şi vom începe să monetizăm. Ne aşteptăm la minim 1.000 de utilizatori plătitori în prima fază

21 sep 2022 Autor: Ioana Nita

♦ Aplicaţia mobilă DAHNA este disponibilă în prezent în limba română şi engleză, 25% dintre utilizatori fiind din străinătate ♦ Cea mai nouă funcţionalitate din cadrul DAHNA le oferă utilizatorilor posibilitatea de a-şi afla riscul cardiovascular.

Compania locală CardioScience, deţinută de soţii Daniela Tatu-Chiţoiu (economist) şi Gabriel Tatu-Chiţoiu (medic cardiolog), în cadrul căruia se dezvoltă aplicaţia DAHNA - Diet According to the Healthy Nutritional Approach - încă de acum trei ani, va lansa la începutul anului viitor o versiune pro a aplicaţiei ce va include o serie de funcţionalităţi noi prin care DAHNA va deveni un adevărat ecosistem de prevenţie a bolilor cardiovasculare pentru utilizatori. Mai exact, pe lângă evaluarea riscului cardiovascular şi generarea meniurilor personalizate pentru fiecare utilizator în parte pe baza profilului său cardiometabolic, aplicaţia DAHNA le va oferi utilizatorilor şi posibilitatea de a-şi comanda ingredientele necesare preparării acelor meniuri personalizate, precum şi posibilitatea de a-şi face abonament la o sală de sport sau de a-şi găsi terapeutul potrivit pentru psihoterapie, şi nu în ultimul rând posibilitatea de a-şi face programare la un medic cardiolog în cazul în care este nevoie. Odată cu lansarea versiunii pro a aplicaţiei, DAHNA va începe să monetizeze şi în primă fază vizează atragerea a minim 1.000 de clienţi plătitori de pe segmentul B2C, pe zona B2B, oportunităţile fiind şi mai mari.

„Din fericire produsul nostru se aşează foarte bine şi pe zona B2C şi pe B2B. Pentru zona B2C o să avem varianta freemium pentru care ţintim 100.000 de utilizatori. Acum avem 35.000 şi să sperăm că printr-o campanie de promovare intensă vom reuşi să aducem aceşti utilizatori.

Pentru 2023 ne-am propus să ajungem la minim 1.000 de utilizatori plătitori pentru varianta pro pe segmentul B2C, dar mai multe aşteptări şi mai bune rezultate ar putea să apară în zona de B2B prin contracte cu parteneri - companii -  care vor dori ca angajaţii lor să îşi afle gradul de risc cardiovascular şi să folosească aplicaţia noastră. Acolo putem atinge chiar mii de utilizatori, dar poate că nu vor plăti abonament în fiecare lună, ci va fi un fel de plată per interogare, per profil cardio-metabolic. Rămâne de văzut cum îşi doresc şi partenerii noştri. Vorbim de parteneri angajatori care înţeleg tot mai mult că prin aceste servicii de prevenţie medicală comunitatea lor de angajaţi poate să fie mult mai sănătoasă şi de aici impactul semnificativ şi asupra indicatorilor lor. Nu mai vorbim de costul cu serviciile medicale, de urmărire, supraveghere, monitorizare, zile de muncă active versus perioade de concedii şi multe alte lucruri“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Daniela Tatu-Chiţoiu, fondator DAHNA.

Aplicaţia DAHNA, lansată oficial în iulie 2019, se adresează în special persoanelor cu vârsta cuprinsă între 25 şi 55 ani care nu au foarte mult timp la dispoziţie pentru prepararea mâncării zi de zi, dar care se gândesc la sănătatea lor şi vor să ia măsuri în acest sens. Pentru a folosi aplicaţia DAHNA, utilizatorii trebuie să îşi facă un cont în prealabil, iar apoi să introducă câteva date personale.

„După ce îşi creează un cont, utilizatorii trebuie să introducă date personale care ţin de sex, vârstă, greutate, înălţime, colesterol HDL şi tensiune. Bifează nişte casete dacă a avut sau nu nişte afecţiuni medicale şi imediat este estimat gradul de risc de a avea o boală de inimă. Aici ne referim în principal la infarct, atac de cord sau accident vascular cerebral. Apoi, în funcţie de acest grad de risc primeşte recomandări medicale de care dacă va ţine cont, va reuşi să facă prevenţia şi să ţină sub control aceşti factori de risc. Imediat în bara de jos, în secţiunea de meniuri, sunt atribuite meniurile personalizate în funcţie de acest grad de risc şi le alege pe cele dorite, le adaugă într-o <<găletuşă>> proprie în contul personal, iar apoi este creată lista de ingrediente exact cu cantităţile de alimente de care are nevoie pentru a prepara zi de zi acele meniuri. Cu această lista deocamdată merge şi şi le procură singur din magazin, dar în viitorul apropiat, foarte apropiat sperăm noi, şi le va putea comanda online direct acasă”, a explicat ea cum funcţionează aplicaţia.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR