ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Denis Tudor, cofondator şi CEO al Swisspod Technologies – soluţie de transport terestru de mare viteză: Pe lângă tehnologia de hyperloop am dezvoltat şi produse secundare, care se adresează altor pieţe şi cu care am reuşit să avem primele noastre venituri

6 aug 2024 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a pornit în 2019 prin dezvoltarea unei infrastructuri şi a unui vehicul care să permită transportul de mare viteză, la peste 1.200 km/h, atât a mărfurilor, cât şi a pasagerilor.

Swisspod Technologies, start-up-ul din Elveţia fondat de românul Denis Tudor împreună cu Cyril Dénéréaz, a dezvoltat, pe lângă soluţia de transport terestru de mare viteză (denumită „hyperloop”), şi alte tehnologii care i-au permis să construiască un produs de manage­ment termic, cu aplicabilitate în zona de încărcare a maşinilor electrice.

„Am reuşit să avem primul nostru venit în firmă după ce am luat decizia de a muta toată tehnologia de pe infrastructură pe vehicul. Această companie, Swisspod, nu mai este neapărat o companie de hyperloop, ci este o companie de tehnologie cu un produs în zona aceasta de hyperloop, dar şi cu alte produse secundare către alte pieţe. Pe lângă levitaţie, propulsie, stabilitate la viteze mari pentru transporturi, «guided transportation systems», cred că una dintre cele mai importante tehnologii pe care le avem şi pe care am reuşit să o licenţiem recent este tehnologia de «thermal management» în presiuni scăzute”, a spus Denis Tudor, cofondator şi CEO al Swisspod Technologies, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că tehnologia de management termic la presiuni scăzute a fost licenţiată către o companie care produce încărcătoare pentru maşini electrice.

„În general, tehnologiile create pe partea aceasta de thermal management sunt gândite să funcţioneze în condiţii normale, unde există presiune, astfel încât nu există neapărat o mare inovaţie în această direcţie. Ce am reuşit noi este că am dezvoltat o tehnologie care poate care poate stoca foarte multă căldură şi poate să absoarbă toate ineficienţele create la viteze mari de capsula noastră propulsie şi de levitaţie, iar această tehnologie se poate aplica şi la încărcătoarele de maşini electrice.  Această licenţiere a fost făcută către o firmă elveţiană care creează aceste sisteme şi credem că această colaborare se poate dezvolta şi mai mult pentru că performanţele pe care am reuşit să le avem cu această tehnologie nu sunt încă la nivelul maxim din potenţialul pe care îl are şi cred că există aici o oportunitate foarte bună.”

De asemenea, echipa Swisspod are în plan să dezvolte şi tehnologia de baterii de dimensiuni mari. „Cred că industria de baterii creşte din ce în ce mai tare, iar specificul nostru de baterie este ceva ce nu prea se găseşte în momentul de faţă, pentru că aceste battery packs sunt făcute pentru aplicaţii de putere foarte mare, dar mai puţin pentru autonomie, iar în momentul de faţă toată piaţa de baterii este creată din baterii care pot maximiza autonomia acelei baterii, dar nu sunt făcute neapărat pentru puteri foarte mari, iar noi venim cu o soluţie foarte complementară la ceea ce există în momentul de faţă pe piaţă. Noi nu facem celule mici de baterie, ci facem o baterie foarte mare care poate fi plug-and-play pentru diverse aplicaţii”, a precizat cofondatorul şi CEO-ul Swisspod.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR