ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Florin Grozea, MOCAPP, platformă de marketing: Suntem în discuţii pentru o rundă de finanţare bridge de 600.000-800.000 euro. În 2022 vrem să accesăm o rundă de serie A. În total, investiţiile de până acum în platforma MOCAPP se ridică la peste 440.000 de euro, proiectul fiind evaluat la circa 2,4 milioane de euro

16 iun 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul local MOCAPP, care a dezvoltat o platformă online ce pune în legătură agenţiile de marketing şi brandurile cu influencerii potriviţi pentru proiectele lor, vrea să atragă în următoarele luni o finanţare de tip bridge de circa 600.000-800.000 de euro cu ajutorul căreia să dezvolte în continuare produsul software şi businessul până în vara anului viitor, când plănuieşte să ia o investiţie de serie A din străinătate. Ultima rundă de finanţare accesată s-a situat la peste 170.000 de euro şi a avut loc în noiembrie anul trecut. În prezent, platforma oferă acces la o bază de date de peste 800 de influenceri din nouă ţări din regiune şi are peste 60 de clienţi plătitori.

„În momentul de faţă suntem în pregătirea următoarei runde de investiţii prin care ne dorim să accelerăm ieşirea europeană pe care am început-o cu ajutorul rundei de la SeedBlink. Noi îi spunem un «bridge round», adică o finanţare care să ne ofere un pod către cea pe care o pregătim vara viitoare cu un VC internaţional care să ne susţină intrarea oficială în Marea Britanie cu focus pe segmentul de clienţi din e-commerce“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Florin Grozea, fondatorul MOCAPP. El a adăugat că se află deja în discuţii cu câteva fonduri româneşti şi regionale.

„Acum căutăm bani pentru a accelera ceea ce deja am demonstrat şi anume faptul că putem oferi valoare unor clienţi regionali, internaţionali cu un software care eficientizează şi automatizează procesele de marketing. Fiind un bridge round, ne va oferi posibilitatea să mergem către un VC internaţional vara viitoare când probabil runda va fi una mai mare, de serie A, probabil de 2-2,5 mil. euro, dar vom vedea exact la faţa locului.“

Până acum, start-up-ul a atras în total investiţii de peste 420.000 euro, proiectul fiind evaluat la circa 2,4 mil. euro după ultima finanţare primită în toamna anului trecut.

„În octombrie-noiembrie am avut o rundă de crowdfunding prin SeedBlink prin care am luat o investiţie de 176.000 euro de la 52 de investitori la o evaluare de 2,4 mil. euro post-money. Am confirmat astfel poziţia noastră în piaţă, în industrie, şi de asemenea interesul investitorilor“, a punctat Florin Grozea.

El a pus bazele MOCAPP încă din 2017, testând şi îmbunătăţind platforma până în noiembrie 2019 când a fost lansată oficial pe piaţă. Anul trecut a fost un an dificil din cauza pandemiei, însă la final rezultatele au fost conform estimărilor iniţiale.

„În martie 2020, chiar înainte de lockdown, am început să implementăm primele campanii cu clienţi români, iar fix la un an în martie 2021 am avut primele campanii cu clienţii din sud-estul Europei, mai exact din Bulgaria şi din Cehia. Uitându-ne la rezultatele de la finalul anului 2020 am fost plăcut surprinşi că semănau cu proiecţiile pe care ni le făcusem cu un an înainte, adică până la urmă am reuşit să derulăm peste 200 şi ceva de campanii şi să atingem nişte cifre de business care păreau realiste şi care după <<ups and downs>> - lockdown ş.a.m.d. au fost până la urmă atinse“, a subliniat fondatorul MOCAPP.

În ultimul an, start-up-ul a reuşit să îşi crească echipa de 4 la 8 persoane, precum şi baza de date de influenceri până la peste 800 nu doar din România, ci din nouă ţări în total.

„Totodată, în perioada asta, am dat drumul la un parteneriat cu HypeAuditor, care este auditorul de social media numărul unu din lume, iar Mocapp este singurul furnizor din România care oferă date de audienţă auditate.  Până acum, peste 1.000 de profesionişti au testat platforma noastră din care peste 62 au devenit clienţi plătitori şi au făcut peste 140 de campanii în 2020, campanii care au fost în valoare totală de peste 185.000 euro - foarte aproape de estimarea noastră din 2019. Nu am fi crezut că într-un an cu pandemie vom reuşi să ne atingem ţintele privind numărul de campanii şi bugetele derulate prin platformă“, a menţionat el.

În ultimul an, start-up-ul a lucrat intens la dezvoltarea produsului şi a adăugat o serie de noi funcţionalităţi

“Pe lângă creşterea bazei de date pe orizontală, adică mai mulţi influenceri din mai multe ţări şi din mai multe nişe, ne-am dus şi pe verticală mai adânc. Noi credem că marketingul cu influenceri se face pornind de la date relevante, deci datele sunt mierzul acestui business şi atunci ne-am dus mai adânc şi am adunat mai multe date despre influencerii din platforă astfel încât să oferim o privire de ansamblu, dar în acelaşi timp sintetică acestor parteneri de business până la urmă pentru clienţii noştri”, a precizat Florin Grozea. Totodată, a adăugat el, start-up-ul a adăugat reţele sociale noi în platformă.

“Am adăugat Tik Tok care acum doi ani era o surpriză pentru mulţi acum este <<here to stay>> cum se zice, este una dintre cele mai populare reţele din platformă şi au început deja să se facă campanii pe Tik Tok. Instagram continuă să fie pe primul loc ca număr de campanii şi ca bugete. Facebook şi YouTube stau de asemenea destul de bine.”

În plus, MOCAPP a adăugat în platformă şi o secţiune dedicată evenimentelor. “Poţi să contactezi şi să colaborezi cu influenceri pentru evenimente. În pandemie era vorba despre evenimente online, dar am adăugat desigur în aşteptarea finalului de pandemie şi evenimentele offline care s-au reluat acum.”

În plus, start-up-ul a integrat şi mai multe tool-uri pentru construcţia de brief-uri de campanii şi urmează să includă şi mai multe modalităţi de plată în platformă.

“Ne pregătim să dăm drumul la mai multe modalităţi de plată în platformă şi încă ceva ce este important pentru ieşirea noastră în regiune - contracte în mai multe limbi care să fie aliniate cu legislaţia europeană, dar în acelaşi timp să vină în întâmpinarea nevoilor din diferite ţări având în vedere că am început să avem atât influenceri, cât şi clienţi din alte ţări”, a subliniat el.

Nu în ultimul rând, start-up-ul lucrează la dezvoltarea unor instrumente dedicate jucătorilor din e-commerce – clienţi ţintă pentru MOCAPP în următoarea perioadă.

“Clienţii din e-commerce au nevoi deosebite faţă de agenţiile de marketing. Mergem în această direcţie şi vom adăuga un abonament şi nişte tool-uri dedicate pentru clienţii din e-commerce, mai ales pentru cei transfrontalieri care vor să găsească influencerii potriviţi din teritoriile din afara ţării de origine şi astfel să îşi crească business-urile şi în afara graniţelor”, a punctat Florin Grozea.

Toate aceste noi funcţionalităţi va ajuta start-up-ul să se extindă şi mai mult în regiune, precum şi la nivelul întregii Europe în următorul an, până la runda de finanţare de tip serie A vizată pentru vara viitoare.

“Până la jumătatea anului 2022 ne dorim să avem peste 10.000 de influenceri din 25 de ţări, să trecem de 1,5 mil. euro bugete totale rulate prin platformă şi să avem peste 2.000 de campanii rulate. Probabil vom avea clienţi din 5-6 ţări până la jumătatea anului viitor”, a conchis fondatorul MOCAPP.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR