ZF IT Generation

ZF IT Generation.Start-up Update. Florin Stoian, fondator Milluu - platformă de management al proprietăţilor: Vrem să luăm o finanţare de 3,5 mil. euro în 2022 pentru a ne extinde regional

10 nov 2021 Autor: Ioana Nita

La începutul anului viitor, start-up-ul va intra în noi oraşe din România şi se va extinde totodată şi în străinătate, primul oraş vizat fiind Varşovia din Polonia.

Milluu, start-up-ul local care a dezvoltat o platformă complexă pentru digitalizarea proceselor de management al proprietăţilor, are în plan ca anul viitor să ia o nouă finanţare, cuprinsă între 3-5 mil. euro, care să îi permită să se extindă la nivel regional într-un ritm accelerat. Până în prezent, investiţiile totale în pro­iectul Milluu au ajuns la 1,5 mil. euro. Cu ajutorul ultimei runde de finan­ţare de 800.000 euro, echipa Milluu a adăugat o nouă aplicaţie în cadrul platformei sale - Milluu Partner -, care este dedicată parte­nerilor şi care îi permite acum start-up-ului să scaleze businessul mult mai uşor la nivel naţional şi internaţional.

„Ne-ar trebui circa 3-5 milioane de euro pentru următorul an, un an şi jumătate, pentru cele două pieţe pe care vizăm extinderea - România şi Polonia, dar nu este o sumă fixă, depinde de foarte multe lucruri, în principal de numărul de apartamente pe care noi le putem aduce în portofoliu cu fondurile actuale. Suntem încă destul de stabili din punct de vedere al finanţării precedente şi nu avem o presiune foarte mare în prezent, însă vrem să devenim un jucător însemnat, în speţă în România, unde ne dorim să fim reper pe tot ce înseamnă închirieri - când spui închirieri de apartamente toată lumea să se raporteze la Milluu în următorul an, adică în 2022. Acest lucru înseamnă o consistenţă, pentru că Milluu are două roluri - are rolul de a duce tehnologia într-o piaţă complet netehnologizată (cea a închirierilor de apartamente - n.red.) şi are totodată un rol foarte important, de cele mai multe ori neplăcut, şi anume un rol educaţional pentru că schimbăm obiceiuri care sunt create în zeci de ani de zile”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Florin Stoian, fondatorul Milluu.

El a pus bazele proiectului Milluu în 2017, scopul principal fiind dezvoltarea unei platforme prin care să digitalizeze procesul de închiriere a apartamentelor. Astfel, start-up-ul a lansat pe piaţă o aplicaţie prin intermediul căreia proprietarii de apartamente îşi pot da proprietăţile în administrarea Milluu, echipa Millu ocupându-se de tot ceea ce este necesar în procesul de închiriere şi de gestiune al acestora.

Recent, start-up-ul a adăugat în cadrul ecosistemului Milluu o nouă aplicaţie dedicată partenerilor, prin intermediul căreia acoperă acum şi al treilea jucător de pe piaţa închirierilor de apartamenete şi anume agenţii imobiliari.

“Aplicaţia Milluu Partner este disponibilă din luna septembrie pe piaţă. Este un proces de onbording pe care îl facem într-un mod destul de lent pentru că ne dorim ca partenerii cărora le dăm job-uri să fie mulţumiţi şi să simtă că Milluu este o soluţie pentru nevoile lor şi pentru timpul pe care îl alocă. Dar în fiecare zi aproape adaugăm noi parteneri şi urmează să lansăm la sfârşitul acestui an şi începutul anului viitor produsul la nivel naţional şi când spun la nivel naţional mă refer la primele cinci oraşe ale ţării - Bucureşti, Cluj, Iaşi, Timişoara şi Braşov. Acest lucru ne va permite o scalare mult mai uşoară a produsului, ne va permite o eficienţă zonală mult mai facilă prin partenerii locali care vor avea acces la activele noastre în mod exclusiv.”

Care este însă ideea din spatele aplicaţiei Milluu Partner? “Să luăm exemplul unui broker, al unui agent imobiliar pe care foarte multă lume îl blamează din păcate, Acesta are un rol foarte important fie că vorbeşti de inchiriere, fie cu vorbeşti de vânzarea unui apartament.  În acelaşi timp, acel partener duce o luptă zilnică ca să aibă acces la active, pentru că finalmente ce face un broker? El se luptă cu alţi mulţi oameni din piaţă pentru un număr limitat de active. Noi la Milluu venim sub o formă sau alta şi răsturnăm această paradigmă, acest mod de a face lucruri. Ei vin la noi şi noi le oferim în mod exclusiv şi gratuit acces la activele pe care noi le avem în portofoliu şi de acolo ei pot câştigă cu noi sub două forme”, a explicat fondatorul Milluu.

“Noi le oferim lead-urile, pentru că tot ce înseamnă marketingul digital al acelui activ, promovarea lui, o face Milluu cu infrastructura şi cu tehnologia internă. El efectiv trebuie doar să meargă să răspundă în aplicaţia lui de exemplu la cererea de vizionare şi să meargă să se întâlnească cu potenţialul chiriaş la apartament. Şi pe lângă faptul că Milluu îi oferă gratuit acces la acele active, îl şi plăteşte pentru acest lucru în momentul în care s-a închis un proces de închiriere. Apoi, el ajunge să îşi creeze un portofoliu de apartamente pe care le-a închiriat prin Milluu din care câştigă în mod recurent din valoarea chiriilor generate de acele apartamente. În felul ăsta are o componentă de venit stabilă, predictibilă pe care şi-o poate replica şi o poate previziona pe de-a lungul unui an de exemplu”, a completat el.

Pe lângă procesul în sine de închiriere a unui apartament, partea de vizionare, de întânire cu potenţialul chiriaş, partenerii Milluu au şi diferite alte task-uri, cum ar fi să facă inspecţia unui apartament atunci când un proprietar devine client Milluu sau la 6 luni de la închiriere sau să facă poze şi să se asigure că acestea corespund cu realitatea şi pun în valoare acea proprietate.

Până în prezent, peste 300 de proprietari şi-au înscris apartamentul în platforma Milluu, în condiţiile în care în perioada martie-septembrie anul acesta start-up-ul s-a concentrat pe reaşezarea noului model de business, prin adăugarea aplicaţiei pentru parteneri, şi mai puţin pe achiziţia de clienţi. Astfel, la finalul acestui an, start-up-ul estimează că va ajunge la un venit lunar recurent de circa 15.000 – 20.000 euro. De anul viitor, însă businessul va accelera creşterea odată cu extinderea în noi oraşe şi atragerea unei finanţări substanţiale de pe plan extern.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR