ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Footprints AI – platformă AI pentru advertising în retailul tradiţional: Avem în derulare o rundă în valoare de 2 mil. de euro pentru extindere internaţională. Avem deja parteneri în mai multe zone de pe glob, atât în regiune, cât şi în Africa de Sud, Orientul Mijlociu şi Asia-Pacific. Pe termen mai lung vizăm intrarea pe piaţa din SUA

9 oct 2024 Autor: Ioana Nita

Footprints AI a avut venituri de 650.000 de euro în 2023, iar anul acesta mizează pe venituri de aproape patru ori mai mari, urmând să încheie 2024 cu 2,3 milioane de euro Start-up-ul are în prezent peste 15 parteneri – retaileri – în Europa Centrală şi de Est şi peste 20 de clienţi din zona agenţiilor de media şi branduri.

Start-up-ul local Footprints AI, care a dezvoltat o platformă bazată pe inteligenţă artificială pentru promovare în retailul tradiţional, are în prezent deschisă o rundă de finanţare în valoare totală de 2 milioane de euro, bani cu care şi-a propus să scaleze businessul şi să accelereze extinderea la nivel regional şi internaţional, obiectivul pe termen mai lung fiind intrarea pe piaţa din SUA. În prezent, echipa Footprints AI se află în discuţii avansate cu primul fond de capital de risc din România – Catalyst, dar şi cu un fond de investiţii din SUA. În plus, start-up-ul a avut şi o campanie de strângere de fonduri de 100.000 de euro pe platforma SeedBlink, reuşind să atragă suma ţintită într-un timp foarte scurt.

„În ceea ce priveşte runda de finanţare pe care am deschis-o vara aceasta, acum suntem în plin proces de due diligence cu unul dintre cele mai mari fonduri de venture capital din România. Urmează ca acest proces să se finalizeze în curând.“

„De asemenea, suntem în discuţii şi cu un fond american de venture capital pentru o investiţie mai mică în etapă asta. Pentru noi piaţa din Statele Unite ale Americii este o piaţă strategică pe care o vom aborda la moment dat, în momentul în care vom avea dimensiunea suficientă pentru a face acest lucru. Şi credem că este important să luăm alături de noi un partener din zona aceea a lumii încă de pe acum, pentru a putea să ne maximizăm şi şansele de a avea o expansiune de succes în SUA, dar şi viteza cu care vom putea face acest lucru în viitor“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Paul Gheorghiu, cofondator şi head of partnerships, Footprints AI.

Start-up-ul a înregistrat anul acesta o creştere semnificativă a veniturile, în condiţiile în care a  transformat retailerii din clienţi în parteneri, implementând un model de împărţire a veniturilor generate prin intermediul platformei de retail media.

"În mare, ceea ce ne-am propus pentru 2024 am depăşit, ceea ce spune foarte clar că strategia de go-to-market, modul în care adresăm piaţa şi abordăm piaţa, a funcţionat. Subliniez faptul că la începutul acestui an spuneam că abordarea pe care o avem legată de modul în care platforma noastră adresează piaţa de retail media doream să se schimbe. Ce schimbam era faptul că începeam să facem parteneriate cu retailerii, care subliniez, încă o dată, stau pe o droaie de date şi cu ajutorul AI-ului şi a multiplelor altor capacităţi pe care le are platforma să reuşim să monetizăm, astfel încât să dăm voie brand-urilor şi agenţilor de media să poată să deruleze campanii, la fel cum ar derula pe Facebook sau Google, dar care să influenţeze cumpărăturile acolo unde se întâmplă ele, în magazinile fizice în special şi bineînţeles să ţintească şi să poată prezice comportamentul unui consumator de mâine. Deci asta ne propusesem şi asta am reuşit, motiv pentru care am ajuns să creştem de aproape 4 ori veniturile, o creştere extraordinară. Adică anul trecut am terminat anul cu 650.000 de euro ca venituri şi anul acesta închidem cu 2,3 milioane", a explicat Dan Marc, fondator şi CEO al Footprints AI.

Soluţia Footprints AI funcţionează ca o platformă de advertising pentru retaileri, agenţii de media şi branduri. Mai exact, platforma Footprints AI se integrează în sistemele retailerilor pentru a colecta şi a analiza datele cumpărătorilor, reunind atât date din magazinele fizice (case de marcat, senzori instalaţi în magazine etc.), cât şi date din mediul online – site-uri şi aplicaţii de mobil ale retailerilor. Tehnologia AI specifică retailului tradiţional dezvoltată de Footprints se instalează în arhitecturiile de date proprii ale retailerilor, modele AI fiind antrenate local în sistemele comercianţilor.

"Am reuşit să ajungem la 8,5 milioane de profiluri de cumpărători pe care le avem în gestiune de la diferiţi parteneri, retaileri, cu care colaborăm în România. Şi asta înseamnă undeva la 75%, spre 80% din tot ce ţine de piaţă şi consumatorii maturi care merg în retail şi care cumpără activ, ca bază de utilizatori, bază de audienţă de media şi în aceeaşi măsură, tot pe piaţa din România, am reuşit să avem colaborări active, deci parteneriate încheiate cu toate marile agenţii de media şi cu subsidiarile lor şi, bineînţeles, am avut deja campanii de succes. Deco avem acum toate ingredientele necesare să ajungem să operăm cea mare reţea de retail media din Europa Centrală şi de Est, aceasta fiind una dintre regiunile pe care ne axăm", a punctat Dan Marc.

Pentru agenţiile de media şi pentru branduri, platforma Footprints AI funcţionează ca şi soluţiile “Google Ads” sau “Meta Ads” pe care acestea le folosesc pentru promovarea în mediul online, doar că soluţia dezvoltată de start-up-ul local este pentru promovarea directă în magazinele fizice – pe ecranele din magazine sau la radio-ul intern al retailerului.

"Pentru prima oară, la mixul acesta de canale de media prin care tu poţi să derulezi campanii, se adaugă Footprints AI. Pentru prima oară, te poţi duce şi poţi să spui, vreau să pun şi eu o parte din buget pe o platformă unde ştiu că pot să targetez de exemplu femei tinere fără copii sau <<dual income no kids>>, depinde de segmentul pe care îl ţinteşti. Şi să văd foarte clar cum ţintind aceste femei când sunt acasă şi când sunt în magazin, îmi cresc vânzările. Şi vreau să văd vânzările la nivel de magazin, că ai vrea să vezi într-adevăr dacă vrei să amplifici prezenţa într-un magazin, vrei să retragi produsul din nişte magazine unde să zicem că audienţa ta nu-şi permite să cumpere produsul sau poate este prea ieftin, deci diferite lucruri. Şi toate acestea se pot face în timp real", a detaliat Dan Marc cu privire la funcţionalităţile platformei.

Schimbare strategică legată de transformarea retailerilor din clienţi în parteneri a ajutat start-up-ul să îşi crească businessul, fiind totodată o metodă de scalare şi extindere pe mai multe pieţe. "În momentul de faţă avem peste 15 parteneri la nivelul întregii Europe Centrale şi de Est. Cea mai mare piaţă pentru noi este piaţa din România, unde lucrăm împreună cu Profi, cu Lagardère, cu grupul de mall-uri Mas Rei. Lucrăm şi împreună cu Datecs, care este cea mai mare reţea de terminale de point of sale din România. Totodată, lucrăm împreună cu Bolt – am semnat un parteneriat cu ei pentru întreaga regiune, pentru toate ţările în care operează. Bolt, fiind o companie de tehnologie, înţelege foarte exact potenţialul a ceea ce facem noi", a menţionat Paul Gheorghiu.

Prin intermediul parteneriatelor, start-up-ul a introdus şi o metodă de monetizare, prin împărţirea veniturilor generate de promovarea pe care o fac agenţiile de media şi brandurile prin acest canal în retailul tradiţional.

"Acest parteneriat constă într-un înţelegere de împărţire a acestor venituri suplimentare pe care le generăm noi din retail media în funcţie de mai mulţi factori - în funcţie de complexitatea integrării pe care o avem cu retailerii respectiv, în funcţie de palierele de venituri pe care reuşim să le generăm. Dar ce e important să menţionăm e faptul că acest venit pe care îl împărţim prin acest revenue sharing este că sunt venituri complet noi pentru retaileri. Sunt bani pe care nu îi generau înainte şi sunt bani practic pe care îi generează dintr-o zonă care este complet nouă pentru zona aceasta de monetizare a datelor", a precizat Paul Gheorghiu.

În ceea ce priveşte clienţii din zona de agenţii şi branduri, start-up-ul lucrează în prezent cu peste 20 de companii de acest tip, cu grupuri mari de media.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR