ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Gabi Bartic, CEO BRIO – platformă digitală de evaluare educaţională: Vrem să atragem o nouă finanţare în valoare de 800.000 euro la o evaluare de 5,5 mil. euro

14 ian 2022 Autori: Ioana Nita , Adrian Seceleanu

Start-up-ul local BRIO, care a dezvoltat platformă de teste digitale standardizate adresate elevilor, şi-a propus să obţină o nouă rundă de finanţare în valoare totală de 800.000 euro, din care o parte va fi atrasă prin intermediul platformei de equity crowdfunding SeedBlink.

„Urmează să lansăm săptămâna viitoare o rundă nouă de crowdfunding pe SeedBlink. Această listare pe SeedBlink face parte dintr-o rundă mai mare care se situează în total la 800.000 de euro, la o evaluare post money de 5,5 milioane de euro, ceea ce înseamnă o dublare a valorii faţă de listarea precedentă de pe SeedBlink de acum un an şi jumătate. Există şi drepturi de preempţiune foarte mari ale acţionarilor precedenţi ceea ce înseamnă că în mod absolut îmbucurător pentru noi şi pentru piaţa aceasta acţionarii vechi au considerat că are sens să investească în continuare în platforma Brio. Listarea va începe marţi cel mai probabil şi tichetul minim de subscripţie pe SeedBlink va fi de 2.500 de euro.”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Gabi Bartic, CEO al BRIO. Ea a adăugat că runda totală de investiţii de 800.000 euro este condusă de un business angel, iar suma alocată pentru listarea pe SeedBlink este de 160.000 euro. Ea nu a spus care este numele investitorului care conduce această rundă, precizând că această informaţie va fi oferită ulterior.

BRIO a mai derulat o campanie de finanţare pe platforma SeedBlink la finele anului 2020, runda având o valoare de 285.000 de euro la o evaluare pre money de 2,7 mil. euro.

Brio a lansat această nouă rundă pentru că vrea să-şi finanţeze creşterea accelerată, a explicat Bartic. “Dacă noi am am hotărî ca de mâine să nu mai investim în creşterea produsului, el ar sta pe picioarele lui liniştit, adică am putea să finanţăm din venituri costul actual al platformei. Nu putem însă finanţa creşterea şi creşterea aşa cum ne-o dorim noi, exponenţială, şi atunci creşterea aceasta legată atât de dezvoltarea platformei către o platformă SaaS pentru şcoli care să cuprindă toate necesităţile de testare ale unei şcoli şi a unei unităţi teritoriale să spunem în zona de educaţie - odată - aceasta este una dintre direcţiile de dezvoltare. Şi apoi internaţionalizarea produsului pentru că sigur testarea educaţională diferă de la o ţară la alta şi de la un teritoriu la altul şi se face în feluri diferite de la un sistem educaţional la altul, dar ceea ce nu diferă şi asta o spun şi o ştie toată lumea este matematica. Matematica este aceeaşi, are exact aceleaşi capitole, şi exact aceleaşi cerinţe şi rigori în orice teritoriu din lumea asta. Şi ce vrem noi să facem este să dezvoltăm acel produs de inteligenţă artificială despre care s a vorbit în prima parte a emisiunii astfel încât să poată fi folosit în toate teritoriile din Europa, din lume.”

Compania are un potenţial semnificativ de creştere, doar în România platforma având potenţialul de a genera venituri de zeci de milioane de euro pe an, a explicat Gabi Bartic. “În discuţiile cu orice investitor, toată lumea te întreabă OK, şi cum o să ieşi pe plan internaţional şi discursul Brio este următorul: noi avem un business de cauză, pentru că educaţia este o cauză în România. Este un business naţional este un business de cauză. Noi vrem să creştem nivelul educaţiei din România şi putem să facem din asta şi un business foarte, foarte de succes doar dacă ne gândim că fiecare eşalon şcolar are 2,5 milioane de copii, şi eşalonul şcolar pierde şi câştigă în fiecare an câte 200.000 - 250.000 de copii şi facem un calcul aşa sumar de o investiţie într-un produs de testare să zicem de 20 de euro pe an. O să ne dăm seama că cifra asta este interesantă pentru orice, pentru absolut orice investitor din România şi nu numai din România. Dar noi nu o să facem lucrul ăsta, nu o să ne propunem să ajungem la 100 la sută din populaţia şcolară din România pentru că ar fi un vis foarte frumos dar complet irealizabil şi nu o să investească nimeni în asta. Noi ce ne propunem este să ajungem la 10% din populaţia şcolară din România în următorii trei ani, să avem abonamente recurente de la măcar 10 la sută din populaţia şcolară din România, lucru care ne-ar da un venit anual de undeva la 30 şi ceva de milioane de euro, la nivelul actual al abonamentelor. Şi atunci acesta este scopul nostru pe următorii trei ani ca într-un fel sau altul măcar 10 la sută din populaţia şcolară să testeze cu platforma Brio.
Legat de extinderea internaţională în mod absolut evident acolo <<sky is the limit>>. Putem să ne uităm la 1% din piaţa vorbitoare de limbă spaniolă pentru că limba spaniolă o să traducem prima dată instrumentul nostru, şi atunci o să avem nişte cifre fabuloase.”

Pentru acest an start-up-ul îşi propune să crească numărul de şcoli în care este utilizată platforma. „Ce ne dorim noi pentru semestrul doi din anul şcolar 2021-2022 este să ajungem în măcar 2.000 de şcoli din România şi acesta nu e un obiectiv greu de atins. Este un obiectiv decent de atins câtă vreme noi ştim că există între 12.000 şi 20.000 de şcoli în România, variaţia fiind dată de cine le numără. Şi atunci scopul BRIO este să ajungem în cât mai multe şcoli din România pentru că este nevoie de testare şi de evaluare şcolară serioasă şi o să existe întotdeauna”, a precizat Gabi Bartic.

Anul trecut start-up-ul a ajuns la o cifră de afaceri de 500.000 euro, iar pentru 2022 ţinta este de dublare a veniturilor.

„Ne propunem ca în 2022 să ajungem să depăşim un milion de euro ca cifră de afaceri, mai exact ne propunem o dublare a cifrei de afaceri, dar şi o dezvoltare a operaţiunilor, nu numai în România, ci şi în alte teritorii”, a punctat ea.
 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR