ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Horea Timiş, cofondator Heymedica - un „Google“ al serviciilor medicale din Europa: În etapa actuală vrem să luăm o finanţare de 250.000 euro şi apoi un milion de euro pentru extindere internaţională

12 ian 2023 Autor: Ioana Nita

♦ Până acum, start-up-ul a atras investiţii în valoare totală de aproximativ 500.000 euro.

Start-up-ul Heymedica (fostul Feeel.health), care a creat o platformă all-in-one ce reuneşte sute de mii de furnizori de servicii medicale din Europa, are în prezent nevoie de o finanţare de 250.000 de euro pentru partea de marketing, iar apoi are în plan să atragă o investiţie de un milion de euro pentru expansiune internaţională. Platforma Heymedica, ce funcţionează ca un „Google“ pentru servicii medicale, bazat pe inteligenţă artificială, se află acum încă în perioada de testare, fiind disponibilă momentan doar în varianta web. În luna februarie vor fi finalizate şi aplicaţiile de mobil, iar din primăvară platforma Heymedica va fi lansată oficial.

„Noi am luat mai multe runde de finanţare, am ajuns undeva la aproape 500.000 de euro până acum şi încă suntem în etapa de MVP şi lansare în piaţă. Vom mai face o rundă până în aprilie undeva la 250.000 de euro cu care o să facem primul pas în marketing, iar după aceea vizăm o rundă de un milion de euro ca să ne extindem la nivel internaţional şi să începem să punem fundaţia în mai multe ţări. Viitorul Heymedica este ca un Booking.com - în fiecare ţară să existe ecosistemul Heymedica. Lucrul acesta se va întâmpla în timp, nu se va întâmpla într-o zi sau două, iar furnizorii de servicii medicale, fie clinică, laborator sau farmacie au nevoie de vizibilitate pentru că pacientul te găseşte în online în ultima vreme“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Horea Timiş, cofondator al Heymedica. El a pus bazele proiectului încă de acum mai bine de trei ani, însă odată cu izbucnirea pandemiei, Heymedica a fost pus o perioadă pe pauză, în condiţiile în care Horea Timiş a preluat atunci conducerea direcţiilor de sănătate publică din Arad şi din alte câteva judeţe din vestul ţării.

„Ne-a prins pandemia în plin proces de dezvoltare. Eram atunci la faza de MVP şi au fost şi lucruri bune şi lucruri rele.“

„Lucrurile bune au fost că am învăţat foarte mult know-how, iar lucrurile rele, că ne-am concentrat mai mult pe partea de pandemie, eu fiind medic şi soţia medic şi era nevoie de medici în pandemie. Atunci am preluat şi Direcţia de Sănătate Publică a judeţului Arad şi a fost unul dintre cele mai grele judeţe. Dacă vă amintiţi, Arad şi Suceava au fost primele cele mai afectate şi atunci toată energia noastră timp de doi ani şi jumătate a fost acolo“, a relatat Horea Timiş.

De anul trecut, echipa Heymedica şi-a îndreptat din nou atenţia către proiectul început înainte de pandemie, iar din decembrie platforma a început să fie testată de utilizatori, atât din România, cât şi din alte ţări europene.

„Prin Heymedica poţi să cauţi în limba română oriunde în Europa, de exemplu. Suntem foarte folosiţi în Danemarca, în Polonia, în Grecia, exact în ţările unde sunt probleme de limbaj pentru că dacă te deplasezi, de exemplu, mâine la Praga ai o problemă cu limba“, a punctat el, adăugând că HeyMedica este o platformă care răspunde nevoii tuturor cetăţenilor din Uniunea Europeană şi din întreaga Europă.

„Practic avem indexaţi peste 500.000 de furnizori medicali - spitale, medici, clinici, farmacii, laboratoare. Partea inovativă cu care noi venim este că punem totul într-un singur loc. Fără Heymedica, Europa ar fi mai săracă, pentru că fiecare ţară are platforma ei de sănătate, fiecare ţară are platforma de spitale, de stomatologi, de farmacii etc.“

Pe lângă faptul că utilizatorii pot căuta un furnizor de servicii medicale în funcţie de locaţia în care se află în Europa, aceştia pot tasta doar simptomul pe care îl au, iar platforma Heymedica îi îndrumă către specialitatea medicală cea mai potrivită.

“Motorul nostru de căutare vine cu o noutate. Astăzi, singura şansă pentru un pacient este Google, acolo găseşte informaţiile. Dacă mâine mergi în Polonia, nu cunoşti site-urile medicale şi atunci apelezi la Google. Dar în Google, când scrii un simptom, îţi oferă ca rezultate doar ce înseamnă acel simptom, nu-ţi oferă şi soluţia clinică. La noi, dacă scrii durere de articulaţii, sângerare sau anumite simptome sau expresii, te îndreptăm spre serviciile medicale cele mai apropiate, care au acel tip de specialitate. Practic, înţelegem limbajul pacientului şi-l traducem în servicii medicale. De exemplu, unui pacient îi este foarte greu să caute otorinolaringologie (ORL). Este foarte complex pentru el, dar sângerare din nas, acesta este simptomul este mult mai uşor”, a explicat Horea Timiş. Practic, a continuat el, motorul de căutare Heymedica este bazat pe tehnologia inteligenţei artificiale şi învaţă din expresiile introduse de oriunde din Europa.

“Astăzi suntem în teste pe limbile engleză şi română. Urmează să ataşăm limbă cu limbă din cele 10 limbi cu care am început la nivelul Uniunii Europene.”

Totodată, în platforma Heymedica, utilizatorii îşi pot face un dosar de pacient în care să îşi salveze în siguranţă datele medicale în cloud, fie că este vorba de analize, o radiografie sau o reţeţă, iar pe perioade determinate le pot oferi acces anumitor medici dacă este nevoie.

Pe lângă toate funcţionalităţile oferite utilizatorilor în rol de pacienţi, platforma Heymedica înglobează şi o serie de funcţionalităţi pentru medici şi furnizori de servicii medicale – spitale, clinici, laboratoare medicale ş.a.m.d. Mai exact, în cazul clinicilor private, acestea îşi pot face un profil, se pot promova, având acces la mai multe informaţii care pot fi folosite în scop de marketing, cum ar fi ce fel de servicii medicale caută pacienţii dintr-o rază de 100 km ş.a.m.d.

În plus faţă de funcţionalităţile pentru pacienţi, medici şi furnizori de servicii medicale, platforma Heymedica poate elabora o serie de analize şi statistici la nivel de cartiere, oraşe sau ţări având la dispoziţie toate acele date colectate. Astfel, Heymedica poate face comparaţii între diferite oraşe din România, spre exemplu, cu privire la cele mai căutate simptome în funcţie de vârstă sau sex, etc.

Pentru pacienţi, utilizarea platformei va fi mereu gratuită, iar în cazul medicilor şi furnizorilor de servicii, Heymedica oferă atât o versiune gratuită, cât şi o versiune “premium” care include mai multe funcţionalităţi.

“Acesta este primul model de business bazat pe provider. Al doilea model de business cu care deja am început discuţiile din acest an este partea de health city. Noi am contactat deja 5 administraţii locale şi suntem în discuţii să oferim date acelui oraş pe partea de health city. În fiecare lună, noi oferim un raport cu date de analiză, cu ceea ce se întâmplă în ecosistemul medical, care este tendinţa de calitate în oraşul x cu privire la serviciile de sănătate – este nevoie de medici, nu este nevoie, care sunt specialităţile cele mai căutate ş.a.m.d. Astfel, ne transformăm într-un Google trans-medical axat pe fenomenul health city”, a subliniat el, adăugând că al treilea model de business constă în partea de analize macro.

“Este vorba de big data până la urmă, fiindcă la un moment dat noi o să cunoaştem ce se caută în Polonia în comparaţie cu Italia, ce se caută la Paris în comparaţie cu Bucureşti, iar aceste statistici care se adună în spate, şi capacitatea este tot mai mare, va ţine şi de gradul de utilizare a platformei şi de aceea se oferă totul gratuit, fiindcă analizele acestea vor fi partea de venituri şi practic ele migrează în blockchain şi din blockchain vom da acele rapoarte către companii, companii de asigurări, universităţi, companii de marketing. Toate datele sunt anonimizate şi sunt date statistice, de analiză la nivel european. Acesta este ambiţia noastră.”

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR