ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Ionuţ Farcaş, fondator şi CEO StockBinder - platformă pentru integrarea facilă între magazine online, furnizori şi producători: Am ajuns la o evaluare de 2 mil. euro după finanţarea obţinută pe platforma Ronin

16 mar 2022 Autor: Ioana Nita

La finalul acestui an, start-up-ul vrea să ajungă la un portofoliu de 250 de clienţi, de aproape 4 ori mai mare decât în prezent.

Start-up-ul local StockBinder, care a dezvoltat o platformă ce facilitează integrarea magazinelor online cu furnizorii şi producătorii, a ajuns la o evaluare de 2 milioane euro după ce a reuşit să strângă suma de 300.000 euro prin intermediul platformei de crowdfunding Ronin, în schimbul unei participaţii de 15% în cadrul companiei. Investiţia va fi folosită aproape exclusiv pentru dezvoltarea produsului, în condiţiile în care cererea pentru utilizarea platformei este momentan foarte mare. Până la momentul atragerii noii finanţări, investiţia în proiectul StockBinder se situa la circa

130.000 euro. „Zilele acestea tocmai s-a încheiat campania de pe platforma Ronin şi am reuşit să strângem suma pe care ne-o doream, adică 300.000 de euro, sumă pe care am considerat-o necesară pentru a dezvolta în continuare platforma şi pentru a face mult mai uşoară integrarea cu magazinele şi cu furnizorii. Practic, noi cu această sumă vom dezvolta module de integrare plug & play cu cele mai importante platforme de e-commerce şi de tip ERP din România, tocmai ca orice magazin online sau orice furnizor să se poată integra cu noi foarte rapid”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Ionuţ Farcaş, fondator şi CEO al StockBinder. El a adăugat în circa o lună start-up-ul va avea banii în cont.

„Aşteptăm în acest moment crearea SPV-ului (special purpose vehicle), crearea acestei societăţi pe acţiuni pe care cei de la Ronin o înfiinţează, acţionarii fiind investitorii. Probabil că este o chestiune de o lună, o lună şi jumătate până când efectiv acest SPV va deţine o parte din StockBinder şi implicit banii vor intra în conturile noastre.”

Iniţial, echipa StockBinder vroia să aloce 60% din finanţare către dezvoltarea platformei, iar restul de 40% să meargă către marketing şi vânzări, însă soluţia dezvoltată a fost foarte bine primită pe piaţă, existând în prezent liste de aşteptare cu magazine online şi furnizori pentru integrarea în platformă.

„Realitatea din piaţă este însă că nevoia este atât de mare şi de evidentă, încât noi în acest moment avem liste de aşteptare pentru integrarea magazinelor online şi afurnizorilor. Deci practic platforma noastră şi-a dovedit necesitatea în piaţă şi atunci vom aloca mare parte din suma pe care am strâns-o în dezvoltarea acestor module de tip plug&play tocmai pentru a reuşi atragerea rapidă a tuturor celor care îşi doresc să folosească platforma noastră”, a punctat Ionuţ Farcaş.

În prezent, StockBinder are un portofoliu de 70 de clienţi, atât mgazine online, cât şi furnizori şi producători, care oferă produse din zona de înfrumuseţare, animale de companie, cadouri, cărţi şi IT&C.

Cum funcţionează însă mai exact în prezent înrolarea clienţilor în platforma StockBinder? „În principiu fiecare magazin online sau furnizor trebuie să îşi urce catalogul de produse la noi pe site şi să aleagă din platforma noastră cu cine vrea să lucreze, ce parteneri are nevoie. De exemplu, un magazin online din zona de beauty tratează în platforma noastră cu mai mult de zece furnizori. Magazinul online şi-a urcat catalogul la noi pe site, iar StockBinder urmăreşte produsele sale la toţi cei 10 furnizori şi îi dă în timp real liste de preţuri actualizate şi liste de stocuri. De cealaltă parte, furnizorii de produse urcă la rândul lor cataloagele, ofertele, pot să creeze la noi liste de preţuri şi de asemenea îşi aleg cu cine vor să lucreze şi dacă magazinul online acceptă, ei vor fi în oferta acelui magazin”, a explicat fondatorul şi CEO-ul StockBinder, adăugând că acum start-up-ul vrea să simplifice procesul de înrolarea în plaformă.

„Dificultatea în acest moment în onboarding este tocmai identificarea şi deduplicarea tuturor produselor care există la noi în baza de date. În acest sens, noi folosim nişte tooluri externe de machine learning tocmai pentru a identifica rapid produsele duplicat şi a păstra produsele care sunt unice şi, în plus faţă de asta, noi vrem ca prin aceste module plug&play să venim în ajutorul magazinelor online cu politici standard de listare ale produselor şi de construire a preţurilor. Practic, printr-un modul plug&play care va exista în platformele de e-commerce, magazinele online vor putea să se integreze cu furnizorii şi, pe baza catalogului de la furnizor, să creeze o regulă de preţ, preţ care va fi afişat pe site şi care va fi valabil pentru vânzarea către clientul final.”

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR