ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Irina Constantin, cofondator şi CEO, VAUNT – platformă de vânzări şi marketing pentru domeniul imobiliar: Avem în plan să luăm o finanţare şi discutăm cu investitorii. Vrem să accelerăm expansiunea pe pieţele externe, în special pe cea din SUA

24 ian 2025 Autor: Ioana Nita

VAUNT a încheiat 2024 cu un portofoliu de peste 70 de clienţi, care care au listat peste 100 de proiecte în platformă cu o valoare totală ce depăşeşte un miliard de euro Valoarea tranzacţiilor intermediate prin platformă s-a situat la peste 488 milioane euro anul trecut. 

Start-up-ul românesc VAUNT, care a dezvoltat o platformă de vânzări şi marketing pentru agenţiile şi dezvoltatorii imo­biliari, are în plan să lanseze o rundă de finanţare, în condiţiile în care de la lansarea soluţiei în urmă cu patru ani şi până în prezent s-a dezvoltat aproape integral doar din fonduri proprii. 

Start-up-ul vizează o expansiune accelerată în afara României, în special pe piaţa din Statele Unite, unde a deschis deja un sediu.

„Suntem în discuţii cu câteva fonduri şi cu câţiva investitori şi vom vedea cum se alinează planul lor cu planul nostru pentru că asta este cel mai important lucru. Noi vrem să mergem pe dezvoltarea produsului în continuare şi pe consolidarea sa şi să punem şi know-how-ul de achiziţie în produs. Este foarte important pentru noi acest lucru şi totodată să ne luăm şi parteneri în această direcţie“, a declarat Irina Constantin, cofondator şi CEO al VAUNT, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Dezvoltarea fără finanţare externă a fost posibilă datorită validării rapide a produsului în piaţă. „Noi am fost foarte norocoşi, pentru că în acelaşi timp am şi avut o idee, dar a fost şi punct ochit, punct lovit în acest proces şi oamenii au plătit pentru ceea ce am dezvoltat“, a punctat ea.

VAUNT oferă un software specializat pentru managementul vânzărilor în proiecte rezidenţiale. „Este un produs destul de complex între un CRM şi un ERP care te ajută în procesul de vânzare. Asta înseamnă că atât echipa ta de vânzare, de marketing, contabilitate şi alte persoane implicate în procesul de vânzare îl utilizează şi te ajută să fii mai eficient“, a detaliat Irina Constantin.

Pentru expansiunea în SUA, start-up-ul a atras deja un advisor american, Joe Matthew. „Ne-am dorit foarte tare să lucrăm cu cineva nativ care a trecut prin experienţa asta. Noi am început să mergem în Statele Unite în ultimii doi ani şi ne-am şi deschis sediul acolo ca să putem să discutăm cu oamenii şi să găsim clienţii potriviţi“, a precizat CEO-ul VAUNT.

Piaţa americană prezintă diferenţe semnificative faţă de cea locală: „Dacă noi suntem obişnuiti să facem foarte multe lucruri, ei sunt mai obişnuiti să fie concentraţi pe 2-3 puncte. O altă diferenţă pe care am văzut-o este că piaţa este mare, dar ce înseamnă că piaţa este mare? Există diferite tipuri de clienţi, cu diferite buzunare. Ai clienţi high-end, multimilionari, şi multimilionarii se împart în diferite categorii.“

Pentru SUA, compania dezvoltă un produs specific destinat investitorilor. „Scopul nostru este să lansăm un produs de achiziţie, de investiţie, astfel încât diverşi investitori să aibă acces la proiecte din Europa în care să poată să achiziţioneze proprietăţi, desigur cu un nivel limitat, astfel încât restul de proprietăţi să se ducă la cumpărători care locuiesc în ţara respectivă“, a explicat Irina Constantin.

În prezent, VAUNT are 75 de clienţi dezvoltatori imobiliari din România, printre care se numără cei care au realizat proiecte precum Romanescu Park Residence, Cloud9 Residence, Cosmopolis, Aviaţiei Tower, Nusco City, Lakeside, Trio Bridge View, Dream Residence, Regnum, Onix Park, SDC Properties, Hils Brauner şi Liberty Residential.

Tranzacţiile realizate prin platformă au atins anul trecut suma de 488 milioane de euro, iar valoarea totală a proprietăţilor gestionate prin VAUNT este de un miliard de euro. Start-up-ul a înregistrat o creştere de 73-74% în adoptarea digitalizării.

Succesul pe piaţa locală se datorează şi abordării specializate: „Noi suntem un produs specializat şi început aici în piaţa din România, deci o piaţă pe care o cunoaştem foarte bine. Şi asta ajută şi la nivelul de confort, dar şi la strategie, pentru că noi practic venim ca un ajutor în strategia ta de vânzare“, a menţionat ea.

Pentru 2025, pe lângă dezvoltarea pe piaţa americană, start-up-ul vizează şi expansiunea în Europa Centrală şi de Est. „Ne concentrăm pe centrul şi estul Europei. Suntem deja în discuţii pentru a lansa produsul nostru Vaunt Developer şi explorăm şi ideea de a vedea dacă Vaunt Developer, aşa cum l-am dezvoltat pentru dezvoltatorii din Europa, se pretează şi pentru Statele Unite“, a adaugat cofondatorul şi CEO-ul VAUNT.

Pe termen lung, VAUNT are obiective ambiţioase: ţinteşte să devină ecosistemul principal pentru sectorul imobiliar rezidenţial, în ceea ce priveşte digitalizare: „Sperăm să devenim primul produs din lume care reuşeşte să digitalizeze procesele din acest domeniu cap coadă la nivel global, nu local“, a concluzionat Irina Constantin.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR