ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Marian Velicu, cofondator şi preşedinte al operatorului virtual Benefito Mobile: Milioane de români plătesc degeaba extraopţiuni cu net şi apeluri pe care nu le consumă. Ei sunt ţinta cartelei noastre preplătite

16 sep 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„Sunt convins că într-un timp relativ scurt vom mai aduce şi alte nume importante în lista noastră de parteneri“.

Goil Services Romania, start-up-ul care a lansat operatorul virtual de telefonie mo­bilă Benefito Mobile, estimează că poate ajunge în câţiva ani la câteva sute de mii de utilizatori pentru serviciile sale, principala sa ţintă fiind reprezentată de clienţii care au o utilizare sporadică a telefoanelor mobile, şi care folosesc în principal servicii de voce şi mai puţin de date.

Benefito, care a „închiriat“ reţeaua Telekom Mobile pentru a oferi serviciile de comunicaţii (de aici şi denumirea de operator virtual), se diferenţiază pe piaţă şi prin oferta comercială şi prin faptul că utilizatorii săi pot câştiga credit dacă folosesc produse/servicii ale partenerilor operatorului. Din punct de vedere al ofertei comerciale, cartela preplătită nu poate fi utilizată prin achiziţia de extraopţiuni cu diferite volume de minute şi internet, ci prin achiziţia de credit, din care se scade contravaloarea serviciilor utilizate. Tarifele sunt: 0,2 lei pe minut, 0,2 lei pe SMS şi 0,04 lei pe MB de date transferat, iar cartela poate fi utilizată şi în roaming. Printre primii parteneri ai operatorului se numără Banca Transil­vania, Benefit, Edenred, Up România, dar şi Bonusway şi MyWorld, două platforme de cashback care colaborează cu sute de retaileri printre care FashionDays.ro, Elefant.ro sau AliExpress.

De ce această abordare? Explicaţiile vin de la cofondatorul Benefito Mobile Marian Velicu, un nume cunoscut pe piaţa locală de telecom atât pentru că este unul dintre oamenii care au participat la scrierea caietului de sarcini pentru vânzarea primelor licenţe de telefonie mobilă GSM din România de la jumătatea anilor ’90 cât şi pentru poziţia deţinută ulterior în cadrul Connex - Vodafone. El încearcă din 2012, de când a părăsit corporaţia britanică, să aducă pe piaţă mai mulţi operatori mobili virtuali, dar lucrurile au prins contur abia acum, odată cu interesul unei companii italiene, care este şi acţionar majoritar în Benefito.

„Eu cred că la acest moment piaţa de telefonie din România oarecum este saturată şi practic a ajuns un fel de bun de larg consum. Operatorii mobili în ultimii ani nu mai au putut să vină cu ceva inovativ, cu ceva nou care să atragă clienţii iar numai pentru a oferi să spunem un oarecare mic discount la achiziţia unui telefon mobil, cred că lumea nu se mai duce în această direcţie. Practic clienţii caută mai degrabă să plătească pentru ceea ce folosesc“, susţine Velicu.

„Actualmente mecanismele pe care operatorii mobili le oferă nu fac altceva decât să te oblige să achiziţionezi credit şi să reîncarci nişte extraopţiuni care de multe ori îţi oferă foarte mult trafic, foarte multe minute. De multe ori nu-ţi oferă acces în roaming dar cu toate acestea tu poate consumi mult mai puţin decât îţi oferă ei. Şi atunci noi am venit cu ceva care să schimbe un pic acest mecanism în care noi venim şi spunem: de ce să plăteşti pentru ceea ce practic nu ajungi să foloseşti?. Atunci noi venim cu un mecanism în care îi spunem omului: uite, eu îţi ofer posibilitatea să încarci cartela ta cu cât credit vrei. Adevărul este că valabilitatea acestui credit este de trei ori mai mari decât cea oferită de către ceilalţi operatori mobili de piaţă. Ca exemplu pentru 10 lei credit cartela este funcţională 30 de zile pentru 20 de lei 60 de zile şi aşa mai departe. Îi oferim clientului posibilitatea să plătească puţin pe lună şi să aibă o cartelă cu valabilitate foarte lungă tocmai pentru a-i da posibilitatea ca datorită cumpărăturilor pe care le va face de la parteneri să îşi completeze necesarul de credit prin aceste cumpărături.“

 

Ce a mai declarat Marian Velicu în cadrul emisiunii:

► Partea frumoasă a lucrurilor este că este foarte posibil ca mulţi utilizatori care cumpere frecvent din reţeaua noastră de parteneri să ajungă nici măcar să nu mai fie nevoiţi să încarce cu propriii lor bani acest credit şi să folosească un telefon mobil pe baza creditului bonus primit de la parteneri. Sunt foarte mulţi utilizatori în România care nu au o utilizare intensă a telefoniei mobile, este un segment semnificativ de câteva milioane de utilizatori care practic folosesc hai să spunem sporadic internetul, poate mai mult traficul de voce, şi atunci noi tocmai acest segment îl ţintim, pe cei care practic nu au de ce să opteze pentru acele extraopţiuni cu zeci de giga de trafic in plus care practic lor nu le sunt de folos, nu au de ce să opteze pentru o astfel de variantă. Suntem o alternativă, zicem noi la un preţ rezonabil.

► Acesta este mecanismul care funcţionează şi cu ceilalţi parteneri acum la început, sunt şi alte modele care pot fi implementate. Este foarte adevărat şi trebuie avut în vedere că dacă la început ecosistemul nostru nu este atât de extins poate ca nume importante pe piaţa din România, însă în spatele unor platforme precum Bonusway practic sunt sute, mii de retaileri din România, din străinătate care practic participă indirect la acest mecanism de bonusare a cartelei Benefito Mobile.

► Pot să vă spun că stăm de vorbă cu toţi retailerii importanţi din piaţa din România însă după cum este cunoscut orice retailer mare are nevoie de ceva timp până când să analizeze, să aprofundeze ideea şi să implementeze. Eu sunt convins că într-un timp relativ scurt vom mai aduce şi alte nume importante în lista noastră de parteneri.

► În acest moment cartela este disponibilă pe site-ul Benefito şi bineînţeles că ea va fi disponibilă şi de la partenerii noştri care vor putea să intermedieze vânzarea acestor cartele sau vor face vânzarea în mod direct, de la caz la caz. Bineînţeles că nu ne limităm numai la asta, sunt şi alţi parteneri importanţi din zona de furnizori de cartele preplătite şi de reîncărcare care sunt pe piaţa din România cu care deja avem semnate contracte.

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink Cognizant Softvision și Banca Transilvania
Innovation Partner: