ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mihai Bran, medic psihiatru şi cofondator, ATLAS.app - platformă de telemedicină: Am ajuns la o evaluare de circa 4 mil. euro după accesarea investiţiei de la eMAG Venture

8 apr 2022 Autor: Ioana Nita

„Vrem să ne extindem prezenţa în Bulgaria şi apoi să atacăm şi piaţa din Ungaria.”

ATLAS, start-up-ul local care a dezvoltat platforma de telemedicină ATLAS.app, a ajuns în prezent la o evaluare de circa 4 milioane euro, după ce a reuşit să obţină o primă finanţare, în valoare de 500.000 euro, de la eMAG Ventures. Cu investiţia primită, start-up-ul şi-a propus să îşi crească businessul local, dar să îşi extindă totodată prezenţa în Bulgaria, iar apoi să intre şi pe piaţa din Ungaria. Platforma ATLAS.app a fost lansată încă din 2016, axându-se pe zona serviciilor de terapie psihoemoţională, însă în ultimii doi ani start-up-ul a introdus şi servicii de telemedicină pentru care cererea a explodat în timpul pandemiei.  

„Împreună cu eMAG Ventures încercăm să creştem businessul la nivel local, dar şi să ne extindem pe pieţele din jurul României într-o primă etapă. În momentul de faţă, noi suntem deja prezenţi în Republica Moldova, dar şi în Bulgaria. Probabil ne vom concentra mai mult pe piaţa din Bulgaria, pentru că lucrurile sunt destul de instabile acum în Republica Moldova şi vom încerca să mergem atât cu modelul B2B, cât şi cu cel B2C în Bulgaria. Vrem să ne creştem prezenţa şi să investim mai mult în zona de promovare a serviciilor pe care deja le oferim împreună cu nişte parteneri din Bulgaria. În momentul când am lansat produsul de telemedicină în Bulgaria eram singuri pe piaţă, însă între timp au mai apărut competitori. Dar, din punctul nostru de vedere, pe piaţa bulgară nu este o rată de adopţie atât de mare precum în România şi va fi puţin mai greu să promovăm aceste servicii de telemedicină”, a declarat Mihai Bran, medic psihiatru şi cofondator ATLAS, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update.

El a pornit proiectul ATLAS.app în urmă cu circa 6 ani, alături de Bogdan Lefter, ideea iniţială fiind de a oferi abonamente corporaţiilor pentru angajaţii lor pe zona de terapie psihoemoţională. Platforma a început să crească însă într-un ritm alert odată cu izbucnirea pandemiei şi cu introducerea serviciilor de telemedicină. Astfel, în prezent, platforma este folosită de peste 500.000 de utilizatori în total, iar numărul specialiştilor înscrişi a ajuns la circa 1.200.

„În momentul de faţă, platforma şi serviciile platformei sunt disponibile pentru un număr de aproximativ 400.000 de utilizatori. De asemenea, serviciile de sănătate psiho-emoţională pe care noi le vindem partenerilor corporate în baza unui abonament sunt disponibile unui număr de aproximativ 70.000 de abonaţi. Sunt cifre care sunt în creştere şi în dinamică în momentul de faţă, iar în platformă avem active în acest moment aproximativ 65.000 de conturi”, a precizat Mihai Bran.

Printre specialităţile cele mai socilitate pe platforma ATLAS.app se numără dermatologia, psihiatria, endocrinologia, medicina internă, precum şi serviciul nou de interpretare analize.

„Am dezvoltat în platformă tot felul de funcţionalităţi care să uşureze această interacţiune digitală între între medic şi pacient. Pe lângă partea clasică de sesiune video, am pus un accent foarte mare pe dezvoltarea sistemelor de securitate în cadrul platformei pentru că sunt date sensibile, date medicale, care sunt vehiculate între medic şi pacient. De asemenea am venit cu funcţionalităţi noi precum generarea unor rapoarte medicale standardizate sau a unor reţete care să le permită pacienţilor primirea unui tratament adecvat de la medicul cu care au avut interacţiune prin intermediul platformei”, a menţionat cofondatorul ATLAS.

Modelul de business al ATLAS.app se bazează pe aplicarea unui comision din tariful perceput de specialiştii înscrişi în platformă, acesta variind între 10% şi 30%

„Avem nişte comisioane standard, dar sunt aplicabile în funcţie de serviciile pe care le urmărim. Nu există o taxă de înscriere pe platformă, orice specialist se poate înscrie. Ţinem foarte mult la procesul de recrutare, avem un proces prin care validăm specialiştii care oferă serviciile pe platformă şi încercăm să standardizăm această livrare a serviciilor din platformă.”

Businessul ATLAS s-a dublat anul trecut, start-up-ul ajungând la o cifră de afaceri de un milion de euro, iar pentru anul curent mizează tot pe creştere.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR