ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mihai Drăgăn, cofondator şi COO Oveit - soluţii de live stream shopping: Suntem în plin proces de a încheia o rundă de finanţare bridge. Am atras investitori din SUA, dar şi din România

25 ian 2022 Autor: Ioana Nita

Până în prezent, investiţiile totale în platforma Streams.Live se situează la 800.000 euro l Platforma Streams.Live este folosită de jucători mari precum Samsung, LVMH, Renault sau Dom Perignon.

Start-up-ul local Oveit, care dezvoltă soluţii cashless payment pentru evenimente şi de live stream shopping, se află acum în plin proces de închidere a unei noi runde de finanţare de tip bridge de la investitori din SUA şi România. Investiţia va ajuta start-up-ul să îşi mărească echipa şi să dezvolte în continuare platforma de live stream shopping numită Streams.Live. Până în prezent, investiţiile totale în platforma Streams.Live se ridică la circa 800.000 euro.

„Runda de investiţii urmează să se finalizeze în luna martie, când vom anunţa şi detaliile finale ale tranzacţiei - o parte a fost finalizată, iar o parte urmează să se finalizeze, deci continuăm în această direcţie. Ceea ce s-a finalizat, o mare parte din rundă, este de la investitori din SUA, dar ne-am gândit să permitem accesul şi unor investitori din ţară, cu sume mai mici, astfel încât să păstrăm oportunitatea şi pentru investitorii din România”, a declarat în cadrul emi­siunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihai Drăgan, cofondator şi COO al Oveit. El nu a oferit însă detalii despre suma totală a noii runde de investiţii, dar a precizat că aceasta este etapa premergătoare rundei de serie A pe care start-up-ul vrea să o ridice la finalul acestui an la o evaluare de circa 15 milioane euro.

În ianuarie anul trecut, Oveit a luat o investiţie de 400.000 euro prin intermediul platformei SeedBlink, la care s-a adăugat şi suma de 100.000 euro de la business angels.

În ce vor fi investiţi însă banii din noua rundă de investiţii de tip bridge? „Noi am observat că sunt trei zone în care este util pentru noi ca şi companie şi pentru clienţii noştri să investim în continuare. Prima şi cea evidentă este dezvoltarea produsului - una dintre valorile noastre este acest apetit pentru dezvoltare şi inovaţie şi vom continua să facem acest lucru astfel încât să aducem cele mai bune soluţii pentru clienţii noştri.

„Al doilea este legat de necesitatea unei echipe mai ample care să asiste clienţii noştri în ceea ce noi numim <<customer success>>, adică practic direcţia de la punctul în care descoperă produsul şi conceptul de live shopping şi până când acesta este pus în practică şi aduce rezultate, deci practic asistenţă din partea customer success managerului de la Streams.Live, astfel încât să ajungem acolo unde ne dorim”, a explicat Mihai Drăgan, adăugând că cea de-a treia direcţie de investiţii a noii finanţări este legată de comunicare.

„Piaţa nu poate să folosească beneficiile live shopping dacă nu ştie că există un instrument de felul acesta şi atunci vrem să investim şi în zona aceasta de comunicare.”

Platforma Streams.Live îmbină conceptul de sesiuni video live, cu experienţa de shopping offline, transformând procesul de cumpărare din e-commerce într-o experienţă interactivă. Mai exact, cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească răspuns, schimbă impresii cu alţi utilizatori şi la momentul oportun cumpără printr-un simplu click, fără a opri sesiunea de prezentare.

În prezent, Oveit activează pe trei pieţe: SUA, Marea Britanie şi România, clienţii fiind preponderent din zona de retail şi auto. Printre companiile care folosesc platforma Streams.Live se numără jucători mari precum Samsung, LVMH, Renault sau Dom Perignon.

„Piaţa  principală  este  în  mod  specific  în Texas, SUA,  care  este  o  economie  foarte  mare  şi  foarte  amplă. Piaţa  din  SUA este o  mega  piaţă  în  care  un  start-up nu  poate  să  acopere totul  încă  de  la  început  şi  ca atare pentru început ne -am  concentrat  atenţia  în  mod  deosebit  în  zona  Texas-ului, acolo  unde  este  şi  centrul  companiei  şi  un  centru al  activităţii  culturale  şi  tehnologice,  dar  şi  un  centru  important  de  retail  pentru  SUA”, a precizat Mihai Drăgan.

Platforma Streams.Live a început să genereze venituri din septembrie anul trecut, până atunci echipa Oveit testând soluţia cu mai mulţi clienţi din piaţă.

„Veniturile noastre au crescut sensibil având în vedere că platforma noastră a devenit public disponibilă undeva în jurul aprilie-mai, iar în urma comunicării a devenit vizibilă pe pieţele noastre cheie abia undeva în luna septembrie. Aşadar în circa 3-4 luni am realizat venituri de aproximativ 250.000 dolari şi ne aşteptăm la ceva sensibil mai mai mare anul acesta în baza contractelor pe care le avem”, a explicat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR