ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mihai Năstase şi Florin Peţu, Cargo Buddy - aplicaţie mobilă pentru transport de marfă: Ne pregătim să lansăm a doua versiune a aplicaţiei şi să luăm o primă finanţare pentru extinderea internaţională

4 mai 2022 Autor: Ioana Nita

Echipa Cargo Buddy lucrează acum la o serie de funcţionalităţi şi parteneriate noi care vor fi anunţate în curând.

Start-up-ul local Cargo Buddy, care a creat aplicaţia mobilă cu acelaşi nume ce ajută la digitalizarea industriei de transport de marfă, a reuşit să îşi atingă obiectivele pentru primul an de funcţionare pe piaţă, ajungând la finalul anului trecut la 10.000 de conturi în aplicaţie (transportatori de marfă şi expeditori) şi la venituri de aproape un milion de euro. În prezent, echipa Cargo Buddy lucrează la a doua versiune a aplicaţiei, ce va fi lansată în luna iunie, şi se află totodată în discuţii pentru atragerea unei finanţări care să ajute start-up-ul să se extindă în afara ţării.

„Anul trecut în septembrie am început discuţiile cu fondurile de investiţii, lucrurile au evoluat, iar în şase luni suntem în alt punct faţă de când am început discuţia. Iniţial ne uitam undeva la o sumă de 700.000 - 1.000.000 de euro, iar acum în funcţie de ce se va întâmpla în al doilea trimestru al anului acesta, vom vedea dacă ne dorim o investiţie mai mare pentru că ne uităm şi la internaţionalizare. În momentul de faţă facem transporturi în toată Europa. Şi atunci cumva dincolo de faptul că mutăm marfă din România în alte ţări din Europa, inclusiv intracomunitar, adică există comenzi spre exemplu Belgia-Olanda, Olanda-Germania, ş.a.m.d., dar ne dorim internaţionalizare, ceea ce înseamnă că vom avea birouri în toate ţările din Europa. Vom începe cu ţările din sud-estul Europei şi apoi mergem uşor către vest. Şi tocmai de aceea investiţia este posibil să fie spre sfârşitul anului, dacă se va închide, şi mai mare“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Florin Peţu, manager strategic în cadrul Cargo Buddy.

Bazele proiectului Cargo Buddy au fost puse în 2019 de către Mihai Năstase, în urma experienţei acu­mu­late atât în zona de transportator, cât şi în zona de client – companie ce are nevoie de servicii de transport marfă.

Pentru a demara proiectul, antreprenorul a obţinut o finanţare europeană de 100.000 euro, cu o cofinanţare de 20%, sumă cu care a reuşit să dezvolte aplicaţia de mobil lansată în luna ianuarie a anului trecut.

Aplicaţia Cargo Buddy a fost foarte bine primită pe piaţă, în condiţiile în care eficientizează tot procesul pentru ce înseamnă transportul de marfă, atât pentru expeditori, cât şi pentru transportatori, totul realizându-se prin câteva click-uri.

„Am reuşit să atragem un număr de 10.000 de conturi de companii în aplicaţie, atât expeditorii cât şi transportatorii, într-un timp scurt datorită beneficiilor pe care le oferim pentru expeditori: eficientizarea timpului de transport - costurile sunt reduse pentru că în CargoBuddy este un sistem de licitaţie unde transportatorii licitează la mărfurile pe care le au de transportat. Mai mult de atât, prin Cargo Buddy toate documentele sunt digitale - expeditorii nu trebuie să mai piardă timpul cu completarea comenzilor de transport, scanarea, printarea, semnare şi ştampilarea. Prin Cargo Buddy totul este digital. Monitorizarea mărfurilor transportate prin Cargo Buddy este 24/7, oferim asigurare de marfă suplimentară în asigurarea transportatorilor. Această asigurare o oferă Cargo Buddy. Avem suport non-stop al aplicaţiei pe care îl oferim atât expeditorilor, cât şi transportatorilor. Notificările sunt transmise în timp real către expeditori cât şi pentru către transportatori“, a punctat Mihai Năstase, fondator şi CEO Cargo Buddy, legat de funcţionalităţile aplicaţiei.

Totodată, a adăugat el, expeditorii pot vedea în timp real unde se află marfa lor la orice oră din zi şi din noapte. “Tot pentru expeditori, văzând cum este businessul din România, cât şi din Europa, am venit în plus cu plata la termen ca să poată să-şi desfăşoare activitatea şi oferim flexibilitate pentru orice tip de transport la orice oră dorită. Pentru transportatori am reuşit să implementăm cel mai important lucru ca să poata să îşi desfăşoare activitatea în condiţii bune - plata la descărcare după fiecare marfă. A venit, a încărcat marfa, iar singurul care trebuie să îl facă este să ofere servicii de calitate şi mai departe Cargo Buddy se ocupă de asigurarea cash flow-ul necesar ca să poată să îşi desfăşoare activitatea în condiţii de siguranţă şi condiţii bune. În plus, pentru transportatori oferim documente în format electronic, discounturi la asigurări. De asemenea, avem şi suport pe care îl oferim non-stop transportatorilor şi şoferilor în momentul în care au nevoie de informaţii.”

În prezent, echipa Cargo Buddy lucrează la o serie de funcţionalităţi noi, unele dintre ele fiind realizate prin intermediul unor parteneriate.

“Vorbim de o eficientizare şi o automatizare pe tot ce înseamnă asigurări în România. În momentul de faţă suntem în discuţii avansate cu una dintre cele mai mari companii de asigurări din România. Şi nu doar că o să facem asigurări, ci o să integrăm partea de asigurări în tot procesul de transport, lucru care nu se întâmplă în momentul de faţă nicăieri. Apoi, ne interesează şi zona de carburanţi care iarăşi este o zonă foarte sensibilă în perioada asta - ştim foarte bine cu toţii ce se întâmplă pe partea de carburanţi cu creşterea preţurilor, şi atunci noi deja negociem în numele transportatorilor care sunt înscrişi în platformă, avem deja câteva companii cu care suntem în discuţii. Aceasta va fi o funcţionalitate în aplicaţie ca să putem noi să oferim şi partea de carduri de combustibil tuturor partenerilor noştri. Deci deja avem două funcţionalităţi majore despre care putem să discutăm. Avem de asemenea şi alte parteneriate în lucru cu diferite companii care sunt în industria transporturilor şi care pot să ofere servicii 360 de grade pentru tot ce înseamnă atât expeditori, cât şi transportatori”, a precizat Florin Peţu cu privire la noile funcţii şi integrări ce vor fi lansate în următoarele luni.

Modelul de business al Cargo Buddy presupune plata unui comision per tranzacţie care variază între 6 şi 10% din valoarea mărfii transportate. În afară de segmentul B2B, aplicaţia Cargo Buddy a început să fie folosită în proporţie de circa 20% şi de persoane fizice în rol de expeditori, care au nevoie de transport pentru obiecte voluminoase, precum mobilier, maeriale de construcţii, motociclete sau bărci.

“În 2021 am avut o medie de confirmare de 4.600 de comenzi în aplicaţie tot anul, comenzile fiind atât de la persoane juridice, cât şi de la persoane fizice. La începutul acestui an am avut o creştere datorită clienţilor recurenţi, dar şi a clienţilor noi care vin. Deja avem peste 900 de comenzi finalizate în aplicaţi în primele trei luni ale acestui an”, a spus Mihai Năstase.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR