ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Mircea Popa, cofondator şi CEO, Medicai - platformă pentru date medicale: Ne-am dublat veniturile şi administrăm peste 2 milioane de studii imagistice în România. În 2025 vizăm o nouă rundă de finanţare şi extinderea în SUA

13 dec 2024 Autor: Adrian Seceleanu

„În general, pentru start-up-uri 2024 a fost un an prost, ceea ce câteodată e foarte bine. În sensul că am avut tot felul de turbulenţe economice şi atunci evaluările companiilor au scăzut foarte mult. Costul banilor a crescut şi cumva te forţează ca şi start-up să te concentrezi pe eficienţă, pe optimizare, pe lucrurile care contează“.

Medicai, un start-up care a construit o platformă de date medicale prin care ajută furnizorii de servicii medicale să preia, să vizualizeze, să stocheze şi să partajeze rapid date de imagistică medicală, pentru o mai bună coordonare a îngrijirii şi accelerarea cercetării medicale, a înregistrat o dublare a veniturilor în ultimul an şi are în plan pentru 2025 să se concentreze pe expansiunea în piaţa din SUA.

„În ultimul an cam 100% a fost creşterea pentru diferiţi indicatori, inclusiv pentru venituri. Am ajuns în punctul în care noi, în România administrăm undeva la 2 milioane de studii imagistice. Când zic studii imagistice, mă refer la RMN sau CT sau radiografie şi noi administrăm 2 milioane de astfel de examene radiologice. Deci undeva aproximativ 12-13% din populaţie are un studiu la noi.  Avem înscrişi 8.500 de medici - aproximativ 8% din medicii din România, ceea ce înseamnă că au un nume de utilizator în Medicai şi probabil au văzut date prin noi“, a declarat Mircea Popa, cofondator şi CEO al Medicai în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

„Noi suntem o platformă pentru date medicale şi ne concentrăm în special pe zona aceasta de imagistică. Aici marea problemă acum e că tu ca pacient, dacă te duci şi îţi faci un examen RMN primeşti un CD. Şi de fapt nici măcar asta nu e problema, acesta e doar un efect. Problema e la nivel de infrastructură, ce există dedesubt, şi de ce diferite organizaţii au nevoie să-ţi dea CD-ul.  Noi venim şi rezolvăm problema de infrastructură. Ne conectăm la aparat, ducem datele în cloud şi după aceea poţi să construieşti diferite fluxuri, aplicaţii, să integrezi AI, să faci mai multe lucruri“, a explicat cofondatorul MedicAI. 

După începerea expansiunii în SUA în urmă cu aproximativ un an şi jumătate, Medicai a semnat deja 10 contracte pe piaţa americană – care este şi principala ţintă pentru anul viitor. „Statele Unite sunt cele mai importante, în sensul că tu ca start-up vrei să arăţi o piaţă mare şi vrei să arăţi că ai un produs care poate funcţiona foarte bine într-o piaţă mare. Deja am făcut primii paşi şi vrem ca în 2025 să construim pe reţeaua aceasta pe care am început să o construim în diferite state din SUA“, a spus Mircea Popa.

Compania, care a luat până acum finanţări de la Gapminder, RocaX, Cleverage şi D Moonshots, are în plan să atragă o nouă rundă de finanţare în 2025, într-un context în care, potrivit cofondatorului, evaluările ar putea fi mai favorabile comparativ cu 2024.

„În general, pentru start-up-uri 2024 a fost un an prost, ceea ce câteodată e foarte bine. În sensul că am avut tot felul de turbulenţe economice şi atunci evaluările companiilor au scăzut foarte mult. Costul banilor a crescut şi cumva te forţează ca şi start-up să te concentrezi pe eficienţă, pe optimizare, pe lucrurile care contează. Din punctul acesta de vedere a fost cumva un an în care dacă nu eşti bun şi nu faci ceva care are sens s-ar putea să nu mai fii. Din punctul acesta de vedere a fost bun. Din alte puncte de vedere a fost dificil. Noi oricum am reuşit să creştem, să pregătim compania pentru 2025 şi să avem o rampă şi mai bună de lansare“.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR