ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Noul pariu al grupului Bobnet: restaurante complet automatizate. Mihail Gîrneţ, CEO Bobnet: După Bob Concierge, am intrat în faza a doua a proiectului şi am lansat Bob Bistro pentru industria HoReCA. Avem deja discuţii pentru implementări pe care le vom face până la finalul acestui an

30 sep 2022 Autor: Ioana Nita

Grupul Bobnet a deschis recent fabrica Bob IoT Enterprise la Piteşti, în care produce în prezent dispozitivele inteligente Bob Concierge şi Bob Bistro, însă pregăteşte şi producţia altor dispozitive IoT pentru industriile de retail şi logistică.

Grupul local Bobnet, cunoscut pentru proiectul Bob Concierge, prin care le pune la dispoziţie utilizatorilor produse alimentare şi servicii printr-un aparat complet automatizat, insta­lat în holurile scărilor de bloc, a inves­tit în dezvoltarea unui alt dispozitiv IoT (Internet of Things) care să func­ţioneze de data aceasta ca un restau­rant complet automatizat, numit Bob Bistro. Dispozitivul Bob Bistro a fost abia lansat ieri, însă compania are deja discuţii pentru implementări până la finalul anului. Lansarea Bob Bistro vine la scurt timp după ce gru­pul Bobnet a anunţat deschiderea unei fabrici de dispozitive IoT la Piteşti, unde se produc acum atât dispozitive Bob Concierge, cât şi Bob Bistro.

„Tehnologia noastră, odată dez­vol­tată şi aplicată cu succes în Bob Concierge, s-a maturizat, a devenit o soluţie completă şi atunci noi am înce­put partea a doua a proiectului odată cu lansarea fabricii de produse IoT de la Piteşti. Ne pregătim să implemen­tăm tehnologia Bobnet, dezvoltată anterior şi aplicată în Bob Concierge, în mai multe dispozitive care sunt o­rientate către rezolvarea problemelor din comerţul de proximitate şi HoReCa. Bob Bistro vine să rezolve problema vânzării în cantine, restau­rante micuţe, pensiuni, hoteluri, şcoli şi spitale. Deci în zone în care noi a­vem nevoie să mâncăm şi unde din anumite considerente este complicat de organizat producţie. Să zicem ca ai o fabrică de 500 de oameni, acolo poa­te îţi permiţi să organizezi o canti­nă, dar ce faci dacă ai o fabrică de 100 de oameni? Este mai complicat, nu este rentabil economic fiindcă ar fi un meniu foarte scump. Şi atunci noi pu­tem oferi operatorilor din HoReCa, serviciilor de catering, restaurantelor sau altor businessuri din HoReCa so­lu­ţia noastră la cheie. Ei o pot opera, îşi pot plasa mâncarea lor la rece sau la cald şi le pot oferi clienţilor posi­bilitatea să se autoservească. În multe cantine există un proces de autoser­vire, dar care implică de multe ori pe cineva în spatele ghişeului. Aici teh­nologia stă în spatele ghişeului şi a­tunci clienţii se autoservesc“, a expli­cat în cadrul ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Mihail Gîrneţ, CEO al grupului Bobnet.

Dispozitivul Bob Bistro vine echipat cu frigidere pentru a păstra mâncarea în condiţii optime, dar şi cu cuptoare pentru ca preparatele să poată fi încălzite înainte de servire, iar în plus este dotat cu o tehnologie Grab & Go ce include sute de senzori astfel încât operatorii HoReCa să-şi poată vinde produsele culinare proaspete în mod automatizat, fără a fi necesară în niciun fel intervenţia umană pentru servirea acestora.

„Este vorba despre <<ready meals>> proaspete. Astăzi noi avem colaborări cu produsele noastre Uncle Bob pe care le avem şi în Bob Concierge. Sunt meniuri <<ready to eat>> adică gata de mâncat, proaspete, nu sunt congelate, sunt doar ambalate într-o atmosferă controlată şi fără niciun fel de aditivi, fără niciun fel de conservanţi. Au o viaţă la raft de câteva zile şi în felul ăsta toţi clienţii pot mânca o mâncare gustoasă la nivelul de calitate al unui restaurant”, a punctat el.

Produsele din automatele Bob Bistro vor putea fi efectiv cumpărate prin intermediul aplicaţiei mobile utilizate şi în cazul dispozitivelor Bob Concierge.

„Pentru uşurinţa utilizării folosim aceeaşi aplicaţie ca la Bob Concierge. Adică o să fie o singură aplicaţie pentru toate dispozitivele noastre, ceea ce înseamnă că nu mai trebuie să instalezi o aplicaţie de fiecare dată când vezi un produs Bob, ci odată instalată aplicaţia şi odată creat contul, totul este fparte simplu - inclusiv din camera telefonului poţi accesa aplicaţia pentru că avem un sistem dinamic de coduri QR care te direcţionează automat direct în aplicaţie pentru finalizarea procesului de achiziţie. Cardul îl ai deja înrolat şi nu mai ai nici o nicio problemă să accesezi automatele noastre”, a subliniat Mihail Gârneţ.

Pe lângă dispozitivul în sine şi toată tehnologia din spate, soluţia Bob Bistro vine la pachet şi cu o platformă de business pentru gestionarea tuturor operaţiunilor necesare pentru vânzarea preparatelor culinare în dispoztivele Bob Bistro. Practic, clienţii Bobnet vor cumpăra dispozitivele Bob Bistro, care au un preţ de circa 8.000 – 10.000 euro în funcţie de dimensiunea şi dotările alese, iar în plus pentru platforma de business operată în cloud, aceştia vor plăti o subscripţie.

„Noi oferim un buisness la cheie şi atunci clienţii noştri vor cumpăra dispozitivele, vor fi ale lor, dar acestea sunt operate printr-o platformă de business care acoperă toate procesele - de la depozit până la livrare şi aprovizionare. Deci oferim platforma de business care este un fel de ERP şi care include şi aplicaţiile de business - de logistică, picking ş.a.m.d. şi aplicaţia pentru clientul final. Noi putem pune la dispoziţie şi meniurile partenerilor noştri Uncle Bob şi acesta pot fi adăugate, dar în principiu operatorii din HoReCa au deja producţia lor de mâncare. Şi atunci ei pot afişa şi vinde mâncarea produsă de ei”, a spus CEO-ul Bobnet.

Bob Bistro poate fi uşor scalat şi implementat în mai multe locaţii precum fabrici, clădiri de birouri, hoteluri şi pensiuni, şcoli şi spitale, permiţând administrarea acestuia de la distanţă la costuri mici.

„Există mult interes în piaţă pentru dispozitivul Bob Bistro. Vorbim deja cu hoteluri şi pensiuni care vor să ofere astfel micul-dejun şi discutăm totodată şi cu companii, şcoli şi chiar benzinării.”

Grupul Bobnet a atras investiţii de circa la 11 mil. euro, ultima finanţare, în valoare de 6 mil. euro, fiind obţinută anul trecut de la fondul de investiţii american NCH Capital.

În prezent, Bobnet are o nouă rundă de investiţii deschisă, necesarul de finanţare fiind de circa 30 mil. euro.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR