ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Rareş Mară, cofondator CleverEat – soluţie digitală pentru reducerea risipei de alimente: Am fost acceptaţi în acceleratorul Startup Wise Guys din Estonia şi am luat o finanţare de 80.000 euro

22 feb 2022 Autor: Ioana Nita

CleverEat şi-a propus să ajungă la un portofoliu de 500 de parteneri până la finalul anului şi la venituri lunare de circa 10.000 - 16.000 euro.

Start-up-ul CleverEat din Timişoara, care dezvoltă o platformă digitală pentru combaterea risipei alimentare, a fost acceptat recent în cadrul programului de accelerare Startup Wise Guys din Estonia, obţinând totodată şi o finanţare de 80.000 euro. Fondat în 2012, acceleratorul Startup Wise Guys a investit în peste 250 de start-up-uri din peste 40 de ţări aflate la început de drum – early stage. Acceleratorul se adresează cu precădere start-up-urilor cu soluţii B2B şi se concentrează pe zona Europei Centrale şi de Est şi pe ţările din Comunitatea Statelor Independente (CIS).

„Am început anul în forţă. Am fost acceptaţi în acceleratorul celor de la Startup Wise Guys în lotul de sustenabilitate - este unul din cele mai mari acceleratoare din Europa, iar prin intermediul acestuia am luat şi prima rundă de investiţii. Am obţinut 80.000 euro de la VC-uri europene”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Rareş Mară, cofondator al CleverEat. El a adăugat că finanţarea va merge atât către zona tehnică - îmbunătăţirea platformei, cât şi către marketing şi vânzări.

„Vrem să pornim puternic în zona de vânzări şi să atragem cât mai mulţi parteneri, să fim prezenţi în cât mai multe oraşe. Avem în plan construirea unui ecosistem în care să se reducă foarte mult din risipa alimentară, însă momentan nu putem da detalii pentru că acum îl construim.“

Programul de accelerare Startup Wise Guys a început pe data de 17 ianuarie şi se va încheia pe 31 mai, perioadă în care echipa CleverEat va merge inclusiv patru săptămâni în Danemarca, unde vor lucra la proiectul lor şi se vor întâlni şi cu potenţiali investitori.

„Săptămâna trecută am avut market engineering sprint care ne-a ajutat foarte mult în a ne găsi un diferenţiator şi urmează ca în două săptămâni să facem un design sprint week în care pur şi simplu în cinci zile o să venim cu toate ideile legate de ecosistemul pe care vrem să îl construim şi o să testăm în decursul acelor cinci zile dacă putem să-l implementăm sau nu”, a punctat Rareş Mară.

Proiectul CleverEat a pornit în iulie 2021 cu un grup pe Facebook în care a strâns până acum peste 10.000 de membri şi 30 de parteneri - restaurante, hoteluri, retaileri. Echipa CleverEat trebuia să lanseze platforma web şi aplicaţiile de mobil la finalul anului trecut, însă lansarea a fost amânată fiindcă dezvoltarea software a fost mutată in-house, start-up-ul renunţând la colaborarea în regim outsourcing pe care o aveau. Aplicaţia de mobil urmează însă să fie lansată în varianta beta săptămâna aceasta.

„Lansăm versiunea beta în Timişoara pe un grup restrâns de utilizatori ca să o testăm, să vedem dacă cumva apar probleme, însă dacă totul merge conform planului, în circa trei săptămâni ar trebui să fie live aplicaţia în AppStore şi Google Play”, a precizat el.

Practic, platforma digitală CleverEat va fi disponibilă atât în varianta web, cât şi ca aplicaţie mobilă şi va ajută diverşi comercianţi - restaurante, hoteluri, benzinării etc., să vândă surplusul de mâncare la un discount subtanţial, sub formă de meniuri surpriză. Clienţii vor putea intra pe platformă pentru a găsi şi rezerva ofertele partenerilor, după care vor trebui să meargă la local pentru a ridica comanda.

În prezent, pe lângă partenerii din Timişoara, CleverEat a încheiat şi primele colaborări în alte oraşe – Oradea, Arad şi Braşov, şi estimează că în momentul lansării oficiale a aplicaţiei va avea în total 55 de parteneri.

„Noi vrem să avem cel puţin 500 de restaurante până la finalul anului şi estimăm că astfel vom ajunge la venituri lunare de 16.000 de euro în cel mai optimist scenariu, însă într-un caz mai pesimist am estimat 10.000 de euro lunar”, a menţionat cofondatorul CleverEat.

Modelul de business al CleverEat se bazează pe perceperea unui comision din valoarea tranzacţiilor intermediate de platformă care se situează între 15%-25%.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR