ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Sebastian Gabor, cofondator, Digitail - software all-in-one pentru veterinari: Vrem să accesăm o finanţare de serie A de peste 10 mil. dolari. Suntem într-un moment în care avem şansa să acaparăm cât mai mult din piaţa unde softurile veterinare sunt de acum 30 ani

14 apr 2022 Autor: Ioana Nita

„Vrem să ajungem la un portofoliu de 1.500 de clinici veterinare la finalul acestui an. În prezent avem aproape 800 de clinici veterinare şi 1.500 de veterinari care folosesc soluţia noastră la nivel internaţional.”

Start-up-ul local Digitail, care a dezvoltat o platformă software all-in-one pentru veterinari, vrea să atragă o rundă de finanţare de serie A în a doua parte a acestui an, în valoare de peste 10 milioane de dolari, pentru a putea scala mai mult la nivel internaţional. Înfiinţat în 2018, start-up-ul a luat anul trecut o finanţare de 2,5 milioane dolari, printre investitori numărându-se şi Google prin fondul său Gradient Ventures, iar până în prezent a reuşit să se extindă în total în 16 ţări, cele mai mari şi importante pieţe fiind cele din SUA, Canada, Africa de Sud, Marea Britanie, Australia şi Grecia.

„Suma de peste 10 milioane de dolari este calculată în funcţie de ce nevoi avem ca să putem profita de oportunitatea din piaţă, iar apoi legat de evaluări si aşa mai departe, asta depinde foarte mult de piaţă, de cerere şi multe alte lucruri. Şi în acelaşi timp, trebuie să balansezi şi faptul că vrei ca investitorii actuali şi cofondatorii actuali să fie în joc în continuare şi să merite pentru ei să continue pe acest drum, ţinând cont că vei avea şi alte runde de investiţii după, deci devine un pic mai complicat, dar în mare aceasta este suma la care la care ne uităm pentru seria A”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Sebastian Gabor, cofondator, Digitail. El a adăugat că start-up-ul caută investitori cu experienţă în zona finanţărilor de serie A, investitori care să poată ajuta echipa Digitail şi ulterior pentru o rundă de finanţare de serie B.

„O firmă care este stadiul seed versus o firmă care este la seria A este total diferită. Mai exact, atunci când eşti în stadiul seed încă testezi lucruri, încă gaseşti product market fit, ai nevoie să întelegi practic alte mecanisme, pe când atunci când ajungi la o finanţare de serie A şi după, eşti un business performant care trebuie scalat, iar atunci ai nevoie de know-how, adică de investitori care au trecut prin aceste etape şi care au după asta şi network către investitori de serie B ca să te ajute tot timpul să mergi mai departe. Aşadar, în alte cuvinte, ne vom uita către VC-uri care au avut experienţă cu seria A, şi mai ales în zona de B2B vertical SaaS, care din nou este lucru important pentru că businessul nostru este B2B SaaS, iar partea de «vertical» vine din partea de all-in-one. Iar diferenţa majoră este că un investitor care nu este familiarizat cu domeniul ar crede că monetizarea noastră vine doar din abonamente, dar în realiatte pentru cei care au avut experienţă pe zona asta, ştiu că de fapt vine din embedded finance şi din total alte servicii care vin deasupra serviciilor noastre existente.”

Digitail a dezvoltat o soluţie software complexă de management a întregii activităţi din cadrul unei clinici veterinare - de la sistem de programări online şi soluţie de digitalizare a consultaţiilor veterinare cu toate informaţiile medicale ale pacienţilor (animale de companie), la un sistem de management al stocurilor şi de contabilitate primară, plus o aplicaţie mobilă dedicată proprietarilor animalelor de companie unde se regăseşte tot istoricul medical al animalului lor precum şi informaţii despre îngrijirea lui şi programările ulterioare la veterinar.

În total, soluţia Digitail este folosită acum de 1.500 de veterinari la nivel internaţional, iar din punct de vedere al numărului de clinici veterinare start-up-ul a ajuns la un portofoliu de 800.

„În România am trecut de 300 de clinici care folosesc activ Digitail, în SUA am ajuns la 200, iar în Africa de Sud am crescut de la 20 la 80 în ultimele trei luni, deci a fost o creştere super accelerată, şi în total avem aproape de 800 de clinici”, a punctat el.

Pentru anul curent, echipa Digitail, formată în prezent din 30 de persoane, dublu faţă de în urmă cu un an, şi-a propus să crească numărul de clinici veterinare din portofoliu la 1.500, creşterea urmând să vină de pe pieţele din SUA, Africa de Sud şi România.

În ceea ce priveşte veniturile, start-up-ul vrea să dubleze veniturile anuale recurente la un milion de dolari până la finalul acestui an, bazându-se nu doar pe abonamentele pe care le plătesc veterinarii şi clinicile veterinare pentru utilizarea soluţiei, ci şi pe noi surse de venit.

„Alte metode de monetizare pe care am început să le implementăm în SUA sunt partea de <<embedded finance>>, ceea ce înseamnă că ne integrăm cu POS-urile locale şi facilităm practic tranzacţionarea pentru clienţi ca să plătească mai uşor şi de acolo sunt comisioane de tranzacţionare pe care noi putem să le obţinem. Apoi sunt servicii adiţionale de <<buy now, pay later>> - sistem în care cumperi ceva acum şi plăteşti în rate, un serviciu pe care noi putem să îl facilităm către clinică ca ei să îl ofere mai departe către consumatorul final”, a dat ca exemplu Sebastian Gabor, menţionând totodată că mai există şi alte servicii care se pot adăuga suplimentar celor deja existente.

În prezent, un abonament pentru serviciile de bază Digitail costă 29 euro sau 49 euro pe lună, în funcţie de pachetul ales, start-up-ul subvenţionând tariful, pe când în SUA un abonament se ridică la 300 de dolari per veterinar.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR