ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate – platformă AI pentru analiza datelor din e-commerce: Vrem să creştem businessul de 4-5 ori anul acesta. Ne uităm şi la intrarea pe pieţele din străinătate

23 mar 2023 Autor: Ioana Nita

Printre clienţii actuali ai Aqurate se numără nume sonore precum imobiliare.ro, pcgarage.ro şi neakaisa.ro Start-up-ul a încheiat recent un parteneriat cu platforma locală de e-commerce MerchantPro.

Aqurate, start-up local care dez­voltă o platformă bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale pentru analiza datelor din e-commerce, şi-a propus să îşi crească anul acesta veniturile recurente de patru-cinci ori, în condiţiile în care va creşte numărul integrărilor cu soluţiile de e-commerce şi va ataca şi pieţe din afara României. În prezent, start-up-ul are în portofoliu câteva zeci de clienţi – magazine online, produsul Aqurate născându-se anul trecut în cadrul companiei InsightOut Analytics din Timişoara.

„2022 a fost un an foarte bun pentru noi şi vedem o creştere accelerată, vedem un răspuns foarte bun al pieţei din România. Noi suntem un start-up de «high growth» şi avem ambiţii foarte mari: să creştem de patru-cinci ori pe an şi până acum am reuşit să fim în grafic“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Vlad Marincaş, cofondator şi CEO al Aqurate.

În 2022, start-up-ul a reuşit să atragă o finanţare de 450.000 de euro, care va fi utilizată pentru planurile de dezvoltare aferente anului curent, echipa Aqurate ajungând de curând în posesia efectivă a finanţării. Odată cu obţinerea investiţiei, proiectul Aqurate a fost evaluat la circa 4 mi­lioane de euro.

„A fost un demers puţin mai lung poate decât ne-am fi aşteptat, dar am încheiat cu succes runda în condiţii foarte bune pentru noi şi recent am reuşit să terminăm şi toată partea de acte şi în sfârşit avem şi fondurile necesare ca să putem merge mai departe. Practic, tot ce am făcut până acum, toate rezultatele bune pe care le avem de anul trecut şi până în momentul de faţă au fost bazate pe forţele proprii“, a punctat el.

Platforma Aqurate include o serie de module bazate pe tehnologia inteligenţei artificiale şi machine learning care analizează datele magazinelor online pentru a le ajuta să îşi crească vânzările. Mai exact, platforma are un motor de personalizare a produselor recomandate clienţilor magazinelor online şi un modul de segmentare a clienţilor prin crearea unor mesaje şi oferte personalizate pentru aceştia.

„Oferim o soluţie de personalizare a plasamentului de produse recomandate. Practic, dacă intraţi pe un magazin online vedeţi acolo nişte widget-uri pentru produse similare sau recomandate pentru tine. Sau poate aţi primit mail-uri cu cu produse recomandate. Noi facem treaba asta într-un mod inteligent, pentru ne bazăm foarte mult pe comportamentul utilizatorilor. Deci asta înseamnă tragem datele din magazinele online şi din comportamentul utilizatorilor pe site-urile acestora şi putem facem o propunere de recomandare de produse care fie mai relevantă pentru utilizatori”, a explicat Marincaş.

Platforma Aqurate se poate folosi în regim SaaS (Software as Service), magazinele online având la dispoziţie mai multe tipuri de abonamente lunare, ale căror tarife pornesc de la 200 de euro, în cazul retailerilor cu până la 2.500 de comenzi/lună, şi ajung până la aproape 1.000 de euro în cazul jucătorilor mari cu peste 10.000 de comenzi/lună.

Recent, start-up-ul a încheiat un parteneriat cu MerchantPro, soluţia Aqurate fiind integrată în platforma de e-commerce dezvoltată de ShopMania.net.

„Am avut încă de la început clienţi pe platforma MerchantPro care şi-au dorit integrarea cu Aqurate, aşa am am am discutat cu Arthur Rădulescu (CEO MerchantPro – n. red.) şi am încheiat parteneriatul. Toţi clienţii care folosesc MerchantPro pot profite şi de serviciile Aqurate. E un modul dezvoltat împreună cu cei de la MerchantPro care face integrarea foarte simplă - este vorba de câteva clickuri şi vedem deja rezultatele sunt foarte bune fiindcă începem vorbim deja cu primii clienţi de pe platforma MerchantPro”, a subliniat el.

Soluţia Aqurate se integrează şi cu platforma de e-commerce AvantiCart, Magento, PrestaShop, iar echipa lucrează în prezent şi la alte integrări şi module noi.

“Lucrăm acum la integrarea cu Shopify şi vor urma şi alte integrări în funcţie de strategia pe care urmează să o alegem. Lansăm în curând şi Aqurate Pixel, care practic esteo tehnologie a noastră prin care putem să le facilităm magazinelor online accesul la datele legate de ce fac utilizatori mai concret pe site-urile lor şi să ne folosim de tehnologia respectivă ca să îmbunătăţim datele pe care le avem despre utilizatori.”
 

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR