ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Vlad Marincaş, cofondator şi CEO, Aqurate – platformă AI pentru recomandări de produse dedicată magazinelor online: Am început să ne pregătim pentru o nouă rundă de finanţare. Vizăm o sumă de 2 mil. euro pentru a ne putea extinde în străinătate

19 iul 2024 Autor: Ioana Nita

Platforma Aqurate va fi disponibilă în curând şi pentru magazinele online din Grecia, aceasta fiind prima ţară externă în care se extinde start-up-ul Pentru finalul acestui an, Aqurate ţinteşte să mai atragă minim 50 de clienţi în portofoliu, urmând să ajungă astfel la 150 de magazine online Printre clienţii mari ai Aqurate se numără în acest moment magazinele online evoMAG, PC Garage, The Home, Neakaisa.ro şi Dasha. 

Start-up-ul Aqurate din Timişoara, care a dezvoltat o platformă bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale ce analizează datele magazinelor online pentru a face recomandările potrivite de produse pentru clienţii acestora, se pregăteşte în prezent pentru lansarea unei noi runde de finanţare în toamna acestui an, suma vizată fiind de circa 2 milioane de euro. Start-up-ul a atras la finalul anului 2022 o finanţare de 450.000 de euro, iar de atunci a reuşit să crească businessul ajungând recent să depăşească pragul de 100 de clienţi, majoritatea fiind din România.

„Cred că suntem în punctul în care putem să scalăm. Noi am reuşit ca din momentul în care am primit banii din prima finanţare într-un timp relativ scurt, un an şi jumătate, să creştem bine într-un context, să zic, poate incert în zona de e-commerce, pentru că au fost foarte multe evenimente care au afectat magazinele online. Iar acum suntem în punctul în care vedem replicabilitate şi suntem în punctul în care avem o poziţie bună, avem destul «runway», dar credem că este momentul să apăsăm pe aceleraţie aşa că ne gândim la o finanţare nouă de aproximativ 2 milioane de euro“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation Vlad Marincaş, cofondator şi CEO, Aqurate. El a adăugat că această sumă ar permite start-up-ului să intre pe piaţa din Germania, piaţă pe care o tatonează încă de anul trecut şi unde costurile de intrare şi dezvoltare sunt mai mari decât în regiunea Europei de Est.

„Am învăţat foarte multe din piaţa din România, am crescut aici. Mai avem de crescut pe piaţa din România, dar acum ne axăm în principal pe pieţele din străinătate, pentru că pieţele de acolo sunt mult mai mari, iar pentru ambiţiile pe care le avem şi dacă vrem să devenim un start-up de succes global sau cel puţin european, cu siguranţă trebuie să reuşim într-un fel sau altul să ajungem acolo.“

Până va avea resursele necesare pentru a ataca piaţa din Germania, Aqurate a decis să intre pe piaţa din Grecia, piaţă ce se aseamănă foarte mult cu cea din România şi de unde are deja pe listă magazine online care vor să folosească platforma sa AI pentru recomandări de produse.

„Suntem în punctul în care urmează să deschidem piaţa în Grecia. Avem un parteneriat foarte important acolo cu una din cele mai mari agenţii de marketing de pe piaţa elenă. Am fost la evenimente în Grecia şi prin prisma partenerilor şi a primelor rezultate pe care le avem arată foarte bine. Acolo o mare parte din piaţă funcţionează pe platforma Woo­Commerce şi atunci prin «frameworkul» pe care îl construim în acest moment am putea să adresăm o foarte mare parte din piaţa din Grecia şi într-un fel foarte simplu. Avem deja clienţi cu «sign-up-ul» făcut care aşteaptă să dăm drumul practic la integrare şi atunci, bineînţeles, că asta va fi important pentru noi şi de asta ne şi axăm acum pe această dezvoltare“, a precizat Marincaş.

În prezent, soluţia creată de Aqurate se integrează cu peste zece platforme de e-commerce folosite atât pe plan local, cât şi în străinătate de comercianţii online. Printre acestea se numără Shopify, Vtex, Magento, MerchantPro, PrestaShop şi AvantiCart, iar echipa Aqurate lucrează şi la integrarea cu platformele WooCommerce şi Shopware.

Totodată, echipa Aqurate lucrează acum şi la dezvoltarea unei soluţii care le va permite şi magazinelor online care nu folosesc platformele de e-commcerce pentru care start-up-ul a creat deja integrări să utilizeze platforma sa AI pentru recomandări de produse.

„Lucrăm în continuare să dezvoltăm un «framework» prin care să putem să creştem punctele de contact pe care le avem cu utilizatorii online, astfel încât să putem să venim cu diferite «widget-uri» în alte zone ale website-urilor, faţă de unde le aveam până acum, sau să încercăm cu «pop-up-uri», deci practic să creştem punctele de contact. În mare parte acum punctele de contact sunt în zona de pagină de detaliu, pagină de categorie, pagină de home şi partea de email - trimitem recomandările prin email. Şi atunci «framework-ul» ne-ar permite să putem să facem şi zona de «pop-up» sau să trecem de anumite restricţii tehnice pe care le-am avea în anumite platforme pentru a arăta recomandările utilizatorilor“, a explicat el.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR