• Leu / EUR4.9410
  • Leu / GBP5.6488
  • Leu / USD5.0408
ZF IT Generation

ZF IT Generation. Start-up Update. Xenia Muntean, Planable – platformă de colaborare pentru echipele de social media: Anul acesta vrem să ne dublăm veniturile. Deja avem o creştere de 150% faţă de luna ianuarie

11 aug 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul se gândeşte să deschidă o nouă rundă de investiţii, de tip serie A, însă deocamdată nu a început demersurile.

Start-up-ul Planable, cu birouri în Bucureşti şi Chişinău, care a dezvoltat o platformă de colaborare pentru echipele de social media, mizează pe dublarea afacerilor anul acesta, în condiţiile în care a reuşit să îşi crească numărul de clienţi cu 50% faţă de finalul lui 2020, iar în prezent veniturile sunt deja cu 150% mai mari decât în luna ianuarie.

„Aproape în fiecare an ne dublăm veniturile şi avem aceeaşi ambiţie şi pentru 2021. În 2020 am avut o creştere de 180% faţă de 2019, iar acum avem deja o creştere de 150% în comparaţie cu luna ianuarie. Mai avem încă cinci luni foarte productive aşa că ne aşteptăm să ne atingem acest target de 2x şi anul acesta“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Update, Xenia Muntean, cofondator şi CEO Planable. Ea nu a oferit însă detalii despre valoarea exactă a veniturilor înregistrate în 2020, însă coroborând cu declaraţii anterioare ale sale şi cu ratele de creştere anunţate de companie, afacerile Planable s-ar putea apropia de 3 milioane dolari la finalul acestui an. La începutul anului 2020, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Xenia Muntean a precizat că în 2019, start-up-ul a avut venituri de aproape 500.000 de dolari.

Deşi imediat după izbucnirea pande­miei în martie anul trecut, start-up-ul a pierdut o parte din clienţi, în lunile următoare a reuşit să atragă şi mai mulţi clienţi în condiţiile în care soluţiile de colaborare au explodat în acea perioadă ca urmare a restricţiilor impuse, tot mai multe persoane lucrând remote.

„Acum avem peste 1.200 de clienţi. Am închis în 2020 cu 800 de clienţi, iar la începutul lui 2020 cred că aveam în jur de 400 de clienţi. Majoritatea clienţilor noştri sunt firme mici şi medii din Ame­rica de Nord, dar şi din vestul Europei. Avem clienţi din zona agenţiilor de marketing digital sau de social media sau de comu­nicare. Dar în acelaşi timp avem şi clienţi care au departamente interne de marke­ting şi care ne folosesc ca să fie ei intern mult mai eficienţi. Printre clienţii noştri se numără World Food Program şi încă câteva organizaţii care fac parte din Na­ţiunile Unite. Lucrăm de asemenea cu Christian Louboutin, Hyundai, Viber, Syneos Health, Syngenta şi aş putea să continui lista“, a precizat Xenia Muntean.

Cum ajută mai exact Planable echipele de social media? Platforma simplifică procesul de planificare, primire de feedback şi publicare a conţinutului, astfel încât specialiştii în marketing să poată crea conţinut calitativ într-un mod eficient. 
În cadrul platformei, membrii echipei pot crea postări, le pot previzualiza ca şi cum ar fi live, pot primi feedback şi aprobare de la manageri sau alte departamente şi le pot programa pentru a fi publicate pe Facebook, Twitter, Instagram, Linkedin, Google My Business, Youtube sau TikTok.

“Anul trecut am investit foarte mult în dezvoltarea produsului. Ne-am şi mărit echipa de dezvoltare de programare şi asta ne-a ajutat foarte mult să reuşim să livrăm mai multă valoare utilizatorilor noştri. Ne-am extins mult portofoliul de integrări pe care le avem. Dacă înainte de 2020 am patru reţele sociale integrate cu Planable, din 2020 şi până acum am mai adăugat încă trei - Google MyBusiness, YouTube şi foarte recent, de o săptămână suntem integraţi şi cu Tik Tok. Astfel, specialiştii în marketing pot să lucreze pe conţinut şi să programeze conţinut nu doar pentru Facebook, Twitter şi celelalte platforme populare, dar şi pentru platformele mai noi, cum este Tik Tok de exemplu”, a subliniat ea, adăugând că pe lângă extinderea integrărilor cu platforme de social media, start-up-ul a inclus şi o serie de funcţionalităţi noi în soluţie.

“Dincolo de integrări am lărgit şi numărul de formate de conţinut, adică dincolo de postări organice, utilizatorii noştri pot acum să lucreze şi pe conţinut alternativ adică stories, IGtv pentru Instagram, dar şi reclame pentru reţelele sociale. Am făcut şi primii paşi în spaţiul de enterprise. Am adăugat foarte multe funcţionalităţi pe partea de securitate, am actualizat sistemul de aprobări - am făcut să fie mult mai sofisticat în aşa fel încât să se potrivească mai bine companiilor mai mari care au foarte multe nivele şi etape de aprobare a conţinutului, adică o companie care este într-un spaţiu mai reglementat uneori are nevoie ca şi de departamentul legal să se implice în aprobarea postărilor şi noi am dezvoltat platforma în aşa fel încât să se plieze şi pe acest tip de proces. Totodată, am făcut Planable mult mai util şi mai uşor de folosit când ne gândim la partea de creaţie a conţinutului, adică am adăugat funcţionalităţi de lucru cu vizualurile, adică un spaţiu unde utilizatorii noştri să aibă toate vizualurile lor în acelaşi loc şi să le poată şi edita astfel încât să se plieze mai bine pe conţinutul pe care vor ei să îl creeze. Per total, am investit foarte mult în 2020 pentru dezvoltarea produsului.”

Xenia Muntean a pus bazele Planable în 2016, alături de Nicu Gudumac şi Vlad Caluş, iar în 2017 cei trei au obţinut o finanţare pre-seed de 120.000 dolari din partea Techstars. Apoi, în 2019 start-up-ul a reuşit să ia o a doua finanţare, de tip seed de data aceasta, investiţiile totale de până acum în platformă situându-se la sub un milion de dolari.

„Încă nu am terminat banii din 2019 suntem foarte atenţi când vine vorba de investiţii. Ne asumăm şi riscuri, dar suntem încă o companie foarte atentă cu felul în care investim. Deşi nu suntem nici pe aproape să se terminam banii respectivi, ne gândim la o potenţială investiţie în viitorul apropiat. Ne gândim la posibilitatea de a deschide o rundă de investiţii până la sfârşitul anului 2021, în funcţie de  în cum decurg planurile noastre. Nu suntem deloc în grabă la acest capitol, dar este ceva la care ne gândim ca să putem să facem tot mai multe investiţii şi să avem mai mult market-share“, a punctat CEO-ul Planable.

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR și Innovationlabs