ZF IT Generation

ZF IT Generation. Startup Update. Evelina Necula, cofondator Kinderpedia, platforma de comunicare şi management pentru grădiniţe şi şcoli, mizează pe o dublare a veniturilor lunare recurente în 2022

15 oct 2021 Autor: Adrian Seceleanu

„Ceea ce a crescut cel mai mult pe parcursul acestui an nu este neapărat numărul absolut de utilizatori, cât numărul de utilizatori al soluţiei premium.“

Kinderpedia, companie care a dezvoltat o soluţie digitală de comunicare şi management pentru şcoli şi grădiniţe - utilizată în peste 2.000 de astfel de unităţi din România şi străinătate, estimează că anul viitor îşi va dubla veniturile lunare recurente faţă de nivelul actual, pe fondul expansiunii pe plan internaţional şi dezvoltării platformei.

Acest potenţial de creştere a fost unul dintre motivele care au contribuit la finalizarea recentă a unei noi tranzacţii de finanţare, de 1,8 mil. euro, condusă de fondul Early Game Ventures, şi la care au participat şi investitorii anteriori (RocaX, Growceanu şi o serie de business angels).

„Pentru un business de tip software as a service, chiar şi din zona educaţiei - unde evident că şi impactul social este foarte important - un indicator important rămân veniturile lunare recurente iar în ceea ce ne priveşte o cifră care cred că a demonstrat creşterea sustenabilă din ultimul an a fost faptul că am ajuns la venituri lunare recurente de 50.000 de euro pe lună. A contat că le-am arătat investitorilor şi perspectivele de creştere şi faptul că printr-o scalare internaţională accelerată putem cu uşurinţă să dublăm aceste venituri în următorul an. Astfel că asta e perspectiva de business, de creştere a businessului pentru că de aceea suntem un antreprenoriat social şi nu pur şi simplu o iniţiativă socială“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Evelina Necula, cofondator al Kinderpedia.

O altă evoluţie care a contat în ochii investitorilor a fost creşterea numărului de utilizatori plătitori, a adăugat ea.

„Ceea ce a crescut cel mai mult pe parcursul acestui an nu este neapărat numărul absolut de utilizatori, cât numărul de utilizatori al soluţiei premium, pentru că a fost un an în care am reuşit să demonstrăm valoarea pe care o aducem şi multe dintre proiectele care au început gratuit pentru că noi am întins în felul acesta o mână către educaţie în perioada în care avea cea mai mare nevoie. Au devenit parteneriate plătite pentru că utilizatorii au înţeles valoarea soluţiei şi au ales să folosească mai multe sau chiar toate funcţionalităţile pe care noi le punem la dispoziţie. Practic Kinderpedia nu a mai fost privită doar ca pe o soluţie de tranziţie atunci când educaţia nu se poate desfăşura în format fizic. Utilizatorii au văzut beneficiile şi la clasă iar noi credem că acesta este cel mai important lucru de demonstrat atunci când vorbim despre tehnologie în educaţie - ce poate să facă ea în fiecare zi pentru şcoli, cum poate să-i împuternicească pe profesori, să le facă munca mai vizibilă, să îi aducă mai aproape de elevi dar şi de familii, practic de întreaga comunitate şcolară, şi şcolilor să le permită să devină veritabile repere în zonele în care ele activează şi să transmită valori care să fie relevante pentru societatea secolului XXI”.

 

Ce a mai declarat Evelina Necula în cadrul emisiunii:

► Iar din perspectiva produsului cred că au înţeles ceea ce eu împărtăşeam la început respectiv faptul că un produs bun nu este doar o ambiţie a unui dezvoltator software este de fapt premisa unei utilizări foarte bune. Iar în ed-tech, nu doar în România ci peste tot în lume, una dintre cele mai mari probleme este că soft-urile care se implementează nu se utilizează suficient. Şi atunci faptul că au înţeles că suntem o echipă de fondatori dar şi o echipă de proiect amplă, foarte motivată să aducă această aceste funcţionalităţi în palma utilizatorului şi să se asigure că într-adevăr le foloseşte în fiecare zi şi că platforma Kinderpedia nu rămâne doar un proiect semnat pe o hârtie şi aşezat într-un raft la care se întorc profesorii poate doar când au o nevoie urgentă sau la final de semestru. Asta le-a dat încredere investitorilor că avem o viziune sustenabilă şi pe termen lung pentru transformarea educaţiei.

► Când vorbim de expansiune internaţională ne uităm la pieţele pe care am reuşit să ne consolidăm prezenţa şi unde avem deja exemple de bună practică şi intenţionăm să scalăm aceste exemple. Investiţiile vor merge în cea mai mare parte către vânzări şi marketing dar de asemenea şi la dezvoltarea produsului pentru că atunci când vorbim de educaţie - şi aşa cum spuneam cu un focus foarte important pe experienţa utilizatorului - niciodată nu este suficient şi ambiţia noastră este întotdeauna de a regândi şi inclusiv de a reconstrui lucruri pe care le am făcut de la început pentru a le face mai şi simple, şi mai intuitive, şi mai accesibile doar de dragul de a ne asigura că ele sunt folosite în fiecare zi.

► Chiar luna aceasta ni se vor alătura cinci colegi noi şi acesta este doar începutul. Cred că fiecare dintre aspectele care ne pot duce creşterea mai departe vor fi şi ele consolidate. Vom investi în identificarea de noi parteneri pe acele pieţe unde credem că avem o potrivire foarte bună şi inclusiv în integrări tehnologice, pentru că în ziua de astăzi o tehnologie performantă este una care - aşa cum se spune popular - ştie să se joace frumos şi cu celelalte şi asta înseamnă că trebuie să deschidem Kinderpedia către alte soluţii performante şi avem aici deja nişte parteneriate în lucru pe care sperăm să le putem anunţa curând.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR