ZF IT Generation

ZF IT Generation. Ştefan Iarca, cofondator XVision: Ne pregătim să luăm o finanţare de 300.000 euro

16 ian 2020 Autor: Ioana Nita

Până acum start-up-ul local a obţinut în total investiţii de 100.000 euro.

Start-up-ul XVision din Timişoara, care a dezvoltat o soluţie software bazată pe tehnologia inteligenţei artificiale ce îi ajută pe medici în interpretarea radiografiilor, se află în curs de a lua o nouă finanţare, de circa 300.000 euro, sumă care va fi alocată în principal dezvoltării businessului. Proiectul XVision a început în urmă cu un an şi jumătate, până acum start-up-ul obţinând în total finanţări de 100.000 euro.

„Am lucrat câteva luni bune fără finanţare, iar ulterior am început să lucrăm cu cei de la Techcelerator şi implicit cu cei de la Gapminder (fond de investiţii – n. red.). Am avut finanţarea lor iniţială de 25.000 euro când am intrat în program şi apoi am mai obţinut încă două tranşe de finanţare - de 25.000 euro şi 50.000 euro, deblocând astfel în total 100.000 euro din partea lor“, a declarat Ştefan Iarca, cofondatorul XVision, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. El a adăugat că start-up-ul încă mai are bani din primele tranşe de finanţare.

Ce face însă mai exact XVision? Start-up-ul dezvoltă o suită de algoritmi de inteligenţă artificială care sunt destinaţi să îi ajute pe medici în analiza radiografiilor. „Aceştia au rezultate foarte bune pe analiza multiplelor patologii din radiografii şi astfel îi pot ajuta pe doctori să fie mai eficienţi când sunt obosiţi şi să scurteze timpul de analiză pentru o radiografie atunci când au nevoie“, a explicat Ştefan Iarca. 

„În mod normal doctorul are acces la o simplă radiografie pe care trebuie să se uite şi pe care trebuie să o interpreteze. Pe aceeaşi radiografie, noi îi putem oferi informaţii asemănătoare celor pe care le poate oferi chiar el însuşi. Este ca şi cum ar lucra alături de un coleg. Putem spune dacă există sau nu o anomalie în radiografie şi putem intra în diagnostic diferenţial – spunem exact ce patologii am identificat şi le putem şi localiza în imagini - îi putem arăta doctorului care zone sunt considerate de către algoritm patologice“, a completat el.

XVision este al doilea start-up medtech în care este implicat Ştefan Iarca, înaintea acestuia el dezvoltând alături de colegii lui cofondatori un alt proiect medical bazat pe inteligenţă artificială - Mindfully. Scopul acestuia era să identifice din timp schizofrenia, însă proiectul nu a putut fi monetizat, aşa că echipa s-a îndreptat către altceva.

„Am aflat de problema pe care o au radiologii. Numărul de imagini medicale generate creşte de la an la an, însă numărul de doctori radiologi rămâne acelaşi, deci volumul de muncă pentru ei este tot mai mare“, a punctat el.

În prezent, start-up-ul are mai multe proiecte pilot, printre care se numără cele derulate în colaborare cu Spitalul Judeţean din Timişoara şi Spitalul Judeţean din Oradea.

„Am reuşit de asemenea să începem o colaborare cu un proiect de screening de tuberculoză, aplicaţia noastră fiind folosită în caravanele care merg prin ţară şi fac radiografii oamenilor“, a precizat Ştefan Iarca.

Start-up-ul se axează în prezent pe vânzarea aplicaţiei spitalelor şi clinicilor private.

„Preferăm să o facem printr-o variantă de subscripţie anuală, însă acest lucru nu este mereu posibil în cazul spitalelor de stat, aşadar suntem flexibili în acest sens.“

Soluţia XVision are o versiune care funcţionează în cloud, dar pentru spitale, având în vedere că se prelucrează date sensibile, start-up-ul poate integra aplicaţia în sistemele lor interne pentru ca totul să rămână în infrastructura internă a acestora.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania şi casa de avocatură Stratulat & Albulescu, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României. În cadrul emisiunii sunt invitaţi şi antreprenori sau investitori care îşi povestesc experienţa în business şi dau sfaturi start-up-urilor.

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner:
Partener: