ZF IT Generation

ZF IT Generation. Sveatoslav Vizitiu, cofondator: Wello, platformă AI de sănătate pentru copii şi părinţi: Până acum am atras finanţări de 1,25 mil. euro, iar în toamnă vrem să atragem o nouă investiţie de circa 1,5-2 mil. euro

29 apr 2020 Autor: Ioana Nita

Proiectul Wello era evaluat la 4 milioane de euro anul trecut.

Start-up-ul local Wello, care a creat o platformă de sănătate pentru copii şi părinţi bazată pe un program de inteligenţă artificială (AI), are în plan să atragă o finanţare de circa 1,5-2 milioane euro în toamna acestui an pentru a continua dezvoltarea platformei şi pentru a se extinde în afara graniţelor.

„Am început mai multe discuţii, însă vom fi pregătiţi pentru atragerea de fonduri din luna septembrie. Până acum am vorbit cu fonduri din străinătate. Încă nu am apelat la fondurile din România, însă vom începe să discutăm şi aici pe plan local“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Sveatoslav Vizitiu, cofondator al Wello. Anul trecut, proiectul Wello a fost evaluat la circa 4 milioane euro, în condiţiile în care până în prezent, start-up-ul a primit deja finanţări în valoarea totală de 1,25 mi­lioane euro, sumă cu care a dezvoltat platforma şi aplicaţiile mobile pentru smartphone-urile cu Android şi iOS, realizând totodată şi toată partea de cercetare pe zona de nutriţie şi sport.

„Noi încercăm să ajutăm familiile care au copii ce au probleme cu greutatea – sunt supraponderali sau obezi. Platforma se adresează atât copiilor, cât şi părinţilor. Copiii doar se joacă în platformă, au o serie de provocări legate de activitate – să alerge, să sară, să facă tracţiuni, ş.a.m.d., la care se adaugă şi jocuri prin intermediul cărora învaţă subtil noţiuni de nutriţie“, a explicat el, adăugând că în timpul în care copii se joacă, platforma colectează informaţii.

„Spre exemplu câţi paşi sau kilometri au făcut într-o zi, informaţii pe care le arătăm părinţilor. În plus, dacă părinţii introduc alimentele pe care le mânâncă în familie, noi le recomandăm un plan nutriţional – dacă au probleme cu greutatea, o să slăbească, iar dacă nu, pur şi simplu vor mânca mai sănătos.“

Platforma Wello, accesibilă ca aplicaţie mobilă, are două interfeţe separate pentru copii şi părinţi, însă dacă părintele conectează contul la cel al copilului, poate vedea cât de activ este acesta.

„După ce copilul face un anumit număr de provocări, spre exemplu 100, părinţii le pot oferi o recompensă fizică cum ar fi un bilet la cinema sau orice altceva. De asemenea, există şi provocări pentru părinţi, care pot învăţa la rândul lor cum să aibă o viaţă sănătoasă şi activă“, a precizat Sveatoslav Vizitiu.

Dezvoltarea platformei Wello a început în august 2017, însă aplicaţia mobilă a fost lansată în varianta beta în noiembrie anul trecut. „Am lansat doar în România ca să vedem dacă merge bine, iar până acum avem aproape 10.000 de descărcări. Pe 1 iunie vom lansa şi versiunea finală care va fi şi internaţională“, a menţionat el.

Din cele aproape 10.000 de descărcări ale aplicaÅ£iei Wello, în aprox. 51% dintre cazuri aplicaÅ£ia a rămas instalată pe telefon, iar circa 23% dintre utilizatorii care au instalat aplicaÅ£ia o ÅŸi folosesc în mod activ. 

Odată ce start-up-ul va lansa versiunea inernaţională a aplicaţiei şi va reuşi să atragă o nouă finanţare se va putea extinde şi în străinătate, primele ţări vizate fiind Elveţia şi Marea Britanie.

În ceea ce priveşte modelul de business, acesta este încă în faza de analiză, însă sunt luate în calcul mai multe variante.

„Până acum a fost totul gratuit ca să putem testa aplicaţia, însă acum se vor adăuga anumite funcţionalităţi cum ar fi posibilitatea de a înregistra şi al doilea copil. Una din variantele de monetizare este recomandarea de restaurante în cadrul aplicaţiei, restaurante de la care se poate comanda mâncare“, a spus cofondatorul Wello.

Recent, start-up-ul Wello a fost selectat în acceleratorul Google for Startups, în cadrul Business Model Mastering, program ce îi ajută pe cofondatori să-şi definească exact modelul de business. Ca atare, până pe 4 iunie, Wello va face parte dintr-un program intensiv de accelerare de business, bazat pe o serie de workshop-uri interactive, în timpul cărora va avea acces la know-how, instrumente şi îndrumări aplicate, pe care să le folosească pentru a creşte eficienţa actualului model de business. Structura programului îi oferă echipei Wello posibilitatea de a discuta cu experţi de top şi alţi participanţi despre provocările curente de afaceri şi soluţii la situaţii concrete.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR