ZF IT Generation

ZF IT GENERATION. Tania Grigore, fondatoare a Weddplanner, platformă online pentru organizarea nunţii: Avem nevoie de o investiţie de 150.000 euro pentru a accelera dezvoltarea

8 dec 2020 Autor: Ioana Nita

Platforma wedd-planner.ro a fost lansată în octombrie anul trecut, iar până acum a fost folosită de peste 1.600 de persoane.

Start-up-ul local Weddplanner, care a dezvoltat o platformă online ce ajută utilizatorii să îşi planifice nunta pas cu pas prin intermediul unor instrumente de automatizare a proceselor de organizare a unui eveniment, are nevoie de o investiţie de circa 150.000 euro pentru a accelera dezvoltarea soluţiei software şi pentru a se promova. Platforma a fost lansată în octombrie anul trecut, fondatorii începând să lucreze la proiectul Weddplanner încă de acum doi ani.

„Tot ce am investit până acum a fost în marketing pentru că noi am dezvoltat platforma, deci nu am avut nevoie de programatori. Cred că am investit aproximativ 3.000 euro până acum din economiile noastre. Ne-am făcut un calcul, iar pentru a accelera procesul de dezvoltare, pentru a ajunge în punctul în care ne dorim mai repede decât putem acum, am avea nevoie de circa 150.000 euro“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Tania Grigore, fondatoare a Weddplanner. Ea a adăugat că încă nu a început discuţiile cu potenţiali investitori, anul acesta fiind mai dificil din cauza măsurilor de combatere a pandemiei care au interzis organizarea nunţilor cu un număr mare de persoane.

„Am fost în acceleratorul StepFWD, unde ne-am informat mult mai mult despre ce presupune investiţia, cum ar trebui să fie făcută ş.a.m.d. Am luat toate informaţiile necesare şi ne gândim să aşteptăm până anul următor pentru a avea şi mai multe date referitoare la utilizatorii noştri, la numărul de abonamente achiziţionate pentru că nu ştiu cât de relevant este anul acesta, cu toate că şi anul acesta am avut abonamente achiziţionate chiar şi în condiţiile în care multe nunţi s-au anulat.“

Ce face însă platforma Weddplanner? Cum ajută utilizatorii la organizarea nunţii?

„Platforma are două componente. Prima se referă la partea de informare, care constă în check-list-uri diverse - de la check-list-uri pas cu pas până în ziua evenimentului la check-list-ul cu ce ai nevoie de în ziua nunţii, check-list-ul de acte la cununie, trusta de urgenţă ş.a.m.d. De asemenea mai avem şi partea în care încercăm să oferim cât mai multe sfaturi pentru a face cât mai uşoară planificarea, dar şi sfaturi de entertainment  de exemplu“, a precizat Tania Grigore.

A doua componentă a platformei, a completat ea, constă în partea de tool-uri.

„Acestea ajută atât la procesul de organizare, cât şi pentru a câştiga timp nemaifăcând lucruri repetitive cum ar fi lista de invitaţi, bugetul pentru care este o listă precompletată, aranjatul la mese în format 2D - poţi pune invitaţii la mese şi aşezi mese în planul sălii, invitaţia online pe care urmează să o lansăm ş.a.m.d.“

Până în prezent, platforma Weddplanner a fost utilizată de peste 1.600 de persoane, din care o parte au achiziţionat abonamente. Start-up-ul oferă patru tipuri de abonamente - 1 lună, 3 luni, 6 luni şi 12 luni, al căror tarif porneşte de la 30 lei (o lună) şi ajunge până la 168 lei (1 an).

„Utilizatorii achită o anumită sumă pentru a avea acces la toate tool-urile din platformă pentru o anumită perioadă - 1 lună, 3 luni, 6 luni şi 12 luni. Avem şi tool-uri gratuite cum ar fi check-list-urile, dar alte tool-uri sunt incluse în aceste abonamente.

Ne-am gândit să fie tarife accesibile pentru că scopul nsotru este ca platforma să fie folosită de cât mai multe mirese şi până la urmă chiar să vedem această schimbare în România şi să vedem nunţi diferite şi mirese fericite la propria nuntă“, a precizat fondatoarea Weddplanner.

Cum a luat însă naştere proiectul Weddplanner? “Ideea a apărut de mult timp, dar a avut un drum lung până când a fost implementată . Prima dată când avut această ideea a fost acum circa 10-15 ani pentru că eu de la vârsta de 14 ani şi până la 24 ani am făcut parte dintr-o trupă de cover-uri şi practic am cântat la foarte multe nunţi timp de zece ani. Atunci am văzut foarte mukte nunţi şi multe mierese care erau foarte stresate şi care nus e puteau bucura de eveniment. Acela a fost primul moment în care mâam gândit că este nevoie de o schimbare, de o automatizare a procesului de organizare a nunţii”, a povestit ea.
 
Implementarea ideii a început în urmă cu doi ani, Tania Grigore, alături de soţul ei începând să scrie cod pentru platforma Weddplanner.
 
“Ne-am apucat să implementăm efectiv această idee după ce am trecut şi eu prin organziarea propriei nunţi şi am văzut cât de dificil este şi cât de puţine resurse sunt pentru planificare. Se aşteaptă de la noi de la femei să organizăm un eveniment cu peste 100 de persoane fără a avea experienţă şi fără a avea studii în domeniul de event planning. Este foarte greu să te gândeşti la toate lucrurile dacă nu ai mai trecut prin asta. Şi deşi aveam experienţa nunţilor - 10 ani, tot mi-a fost foarte greu pentru că mi-a fost greu să mă organizez efectiv. Şi atunci am zis că ar trebui să existe un tool online, să am totul într-un singur loc şi să mă şi ghideze, dar şi să automatizez procesele, să nu mai pierd atât de mult timp. Şi aşa am început să lucrăm la platforma Weddplanner care cu timpul a evoluat foarte mult.”

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR