ZF IT Generation

ZF IT Generation. Teodora Şaguna şi Bogdan Manole, fondatori ai Wonder Baby – aplicaţie pentru monitorizarea evoluţiei copiilor: Anul acesta vrem să ajungem la minimum 50.000 de utilizatori. Vrem să dezvoltăm partea de telemedicină şi cea de marketplace şi ne uităm şi către o posibilă finanţare

11 mai 2023 Autor: Ioana Nita

Investiţia de până acum în dezvoltarea proiectului Wonder Baby se ridică la circa 300.000 de euro.

Start-up-ul local Wonder Baby, care a dezvoltat o aplicaţie mobilă ce funcţionează asemenea unui asistent digital pentru proaspeţii părinţi, ajutându-i să monitorizeze evoluţia şi starea de sănătate a copiilor lor în primii ani de viaţă, şi-a propus să îşi crească anul acesta baza de utilizatori la 50.000 şi să dezvolte mai mult zonele de telemedicină şi de market-place din platformă. Aplicaţia mobilă, disponibilă în magazinele Apple Store şi Google Play, a fost lansată către publicul larg în toamna anului trecut, focusul fiind în prima fază pe piaţa din România.

„Aplicaţia este unică în piaţă, Practic suntem un integrator şi oferim servicii complete părinţilor, plecând de la partea de urmărire şi dezvoltare până la partea de telemedicină, jurnal medical, «reminder» de medicamente ale copilului, lucruri care nu există în acest moment nicăieri în piaţă înglobat într-o singură aplicaţie. În momentul de faţă avem undeva în jur de 15.000 de utilizatori activi şi creştem. Ne propunem până la sfârşitul anului să ajungem la minimum 50.000 de utilizatori activi“, a declarat Bogdan Manole, cofondator al Wonder Baby, în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Pitch. El împreună cu Teodora Şaguna au pus bazele aplicaţiei Wonder Baby încă de acum trei ani, ideea dezvoltării unei astfel de soluţii venind în urma propriilor experienţe avute ca proaspeţi părinţi.

„Motivaţia din spate a fost oarecum similară în cazul amândurora, noi fiind la nândul nostru părinţi şi crescând copilaşi de vârste relativ apropiate şi mici. Părinţii copiilor mici se confrună în general cu aceleaşi provocări -  simţim foarte multă nevoie de control, de monitorizare, de adaptare la tot ce înseamnă creşterea copilului şi de siguranţă că evoluţia este în parametri normali. Şi atunci, plecând din această nevoie cu care ne-am confruntat noi în experienţa noastră de părinţi, am ajuns la acest produs la Wonder Baby, care a pornit iniţial fix cu acest obiectiv: de a ajuta tinerii părinţi să aibă o monitorizare şi un control mult mai bun în primii ani de viaţa ai bebeluşului asupra creşterii, dezvoltării motrice şi emoţionale a copilului“, a explicat Teodora Şaguna, cofondator al Wonder Baby, cum a pornit proiectul.

Teodora Şaguna, cofondator al Wonder Baby: Componenta de marketplace este parte din strategia noastră de viitor, de dezvoltare a ecosistemului pe care aplicaţia îl oferă în piaţă. În acest moment, în shop utilizatorii pot găsi o serie de produse smart, urmând ca în viitorul apropiat să adăugăm toată această componentă de shop dedicat produselor de îngrijire sau serviciilor necesare părinţilor pentru copii.

Bogdan Manole, cofondator al Wonder Baby: Procesul de telemedicină este un proces complex. La noi funcţionează voce, video, sharing de fişiere, iar la sfârşit se generează un raport medical care se încarcă în istoricul copilului şi se generează o reţetă care ulterior poate fi distribuită automat către farmacii.

 

Aplicaţia mobilă Wonder Baby are în prezent patru componente principale – modulul de monitorizare şi urmărirea evoluţiei copilului, modulul de telemedicină, o componentă de blog şi articole şi un market-place.

“Componenta de monitorizare şi tracking a fost gândită plecând de la nevoile de bază ale părintelui în raport cu un bebeluşul, nou-născutul. Mai concret, monitorizarea somnului, a meselor - indiferent că vorbim de primele şase luni în care copilaşul este hrănit doar cu lapte sau ulterior când se intră în etapa de diversificare -, a greutăţii, a evoluţiei circumferinţei craniului şi a temperaturii. Acestea sunt reperele din experienţa noastră, componentele principale pe care un părinte le monitorizează în relaţie cu copilaşul său în primul an, primii doi  ani de viaţă”, a detaliat ea, adăugând că astfel monitorizarea acestor parametri poate fi făcută mult mai uşor cu ajutorul aplicaţiei decât prin metoda clasică de a-i nota pe o hârtie pe care o poţi rătăci la un moment dat.

“Părintele este invitat să-şi introducă datele copilului din punct de vedere al datelor pe care le-a înregistrat la naştere şi apoi ulterior zilnic poate măsura toţi aceşti indicatori despre care vorbeam. Acesta este un parcurs foarte natural pentru proaspătă mămică, în ideea în care le notezi de principiu într-un carneţel. Asta a fost experienţa mea, de exemplu, cu fetiţa mea, care acum are cinci ani. În primele şase luni obiceiul era să notez zilnic pe un carneţel cât mănâncă, cât doarme, cât a luat în greutate şi aşa mai departe. Iar la un moment dat, evident că pierzi şirul acestor foi, notiţe.””

Datele despre evoluţia copilului pot fi introduse manual în aplicaţie sau pot fi transmise automat în aplicaţie dacă părinţii folosesc dispozitive smart de măsurare. “Noi am încercat să uşurăm munca mămicilor, adăugând dispozitive inteligente în aplicaţie, cum ar fi cântarul şi termometrul, care îţi fac input automat de date în app, astfel încât tu doar să-ţi faci efectiv partea de cântărirea bebeluşului pe care o faci oricum, iar datele se transpun automat în aplicaţie”, a completat Bogdan Manole.

Prin intermediul Wonder Baby, părinţii au centralizate toate aceste date despre copiii lor, având la dispoziţie un “dashboard” şi o serie de grafice pentru a vedea efectiv evoluţia de la o perioadă la alta.  “Noi am corelat toată partea de monitorizare cu graficele certificate de OMS astfel încât să îţi dea şi o indicaţie vizavi de parametri la care se situează copilaşul, evident cu recomandarea de a te sfătui mereu cu medicul pediatru al copilului”, a punctat Teodora Şaguna.

În plus, pe lângă partea de monitorizare, în aplicaţia Wonder Baby se regăsesc o serie de informaţii relevante pentru părinţi la secţiunea de blog, unde sunt listate articole create împreună cu suportul unor medici pediatri. “În funcţie de vârsta pe care o are copilul în momentul introducerii în aplicaţie, părintele primeşte articole stric pe subiectele de interes - cât ar trebui să mănânce copilul la vârsta de 3 luni spre exemplu.”

Totodată, echipa Wonder Baby a dezvoltat şi un modul de telemedicină în aplicaţie pentru a veni în ajutorul părinţilor atunci când apare o problemă medicală în momente mai puţin oportune pentru a contacta un medic pediatru, precum şi pentru a avea tot istoricul medical al copilului în format digital.

“Pe partea de telemedicină, avem un modul complet, în care avem un istoric medical al copilului, jurnal de vaccinare, <<reminder>> de medicamentaţie, secţiune de analize unde se pot încărca analizele momentan manual, dar după integrarea cu diverşi furnizori din piaţă se va realiza în mod automat. Iar apoi avem practic modulul de telemedicină care oferă în acest moment oricărui părinte disponibilitatea unui doctor 24 de ore din 24, 7 zile din 7. După cum ni s-a întâmplat în calitate de părinţi, cei mici se îmbolnăvesc fie sămbătă-seară, fie duminică dimineaţă, când nu prea ştii ce să faci. Noi venim şi acoperim nevoia aceasta, având în spate un partener solid în piaţă, cu experienţă, al cărui nume nu îl putem dezvălui momentan, care oferă aceste servicii pentru noi”, a explicat Bogdan Manole.

Componenta de telemedicină din Wonder Baby se adresează atât cabinetelor, clinciilor de pediatrie, cât şi direct medicilor pediatri. “Modulul de telemedicină vine ca un serviciu suport pentru toţi pediatrii din ţara aceasta. Practic fiecare pediatru, fiecare cabinet de pediatrie îşi poate face un cont şi în acest fel doctorii pot elimina acele discuţii care sunt între 5 şi 7 pe zi pe WhatsApp, care nu sunt remunerate pentru e. Aici însă îşi pot seta singuri tariful şi banii se duc direct în contul lor la sfârşitul consultului. Iar pe lângă asta, unui doctor îi va fi mult mai uşor să ia o decizie, pentru că în momentul în care primeşte un apel de telemedicină, are acces la istoricul medical al copilului, este în cunoştinţă de cauză. Iar la sfârşit generează un raport medical şi o reţetă, lucruri care ajută părintele ca în momentul să acţioneze”, a precizat el.

A patra componentă a aplicaţiei Wonder Baby este cea de market-place, unde părinţii pot găsi în acest moment o serie de dispozitive smart, gama de produse urmând a fi însă mult mai diversificată în viitor.

“Acest modul vine ca un ajutor real pentru tinerii părinţi. În market-place, ce nu va fi operat de noi, va fi operat de către un partener, părintele poate găsi la preţuri optime toate produsele de care are nevoie pentru îngrijirea copilului, plecând de la scutece, la lapte praf, comprese şi orice altceva îşi mai doreşte. Toate într-un singur loc, într-o singură aplicaţie. Practic, unde monitorizezi copilul, poţi contacta şi medicul şi găseşti şi toate produsele de care ai nevoie pentru îngrijirea copilului. Astfel, aplicaţia a fost gândită ca un ecosistem complet în care părintele să aibă la îndemână tot ceea ce are nevoie pentru a îndeplini nevoile copiilor. Urmează să introducem inclusiv partea de lecţii de kinetoterapie, dansuri, cursuri de înot ş.a.m.d.. Vom dezvolta o reţea naţională în sensul acesta”, a menţionat Bogdan Manole.

Până în prezent, investiţia în dezvoltarea proiectului Wonder Baby se ridică la circa 300.000 de euro, bani proveniţi din fonduri proprii ale fondatorilor. Momentan, start-up-ul se autosusţine în continuare, însă pentru o scalare mai rapidă, echipa Wonder Baby ia în calcul şi accesarea unei finanţări.

Modelul de business al aplicaţiei presupune perceperea unor comisioane în zona de telemedicină şi market-place, unde din tariful plătit de părinţi pentru serviciile medicale sau din preţul plătit pentru produse cumpărate din market-place, o parte va merge către Wonder Baby.

Momentan, focusul echipei Wonder Baby este pe dezvoltarea businessului pe piaţa din România, însă ulterior, odată ce aplicaţia va câştiga tracţiune pe plan local, start-up-ul se va extinde şi în afara graniţelor.

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR