ZF IT Generation

ZF IT Generation. Valentin Filip, CEO Investory, un joc mobil care îi ajută pe copii să înveţe finanţe, a luat o investiţie de 300.000 de euro şi ţinteşte expansiunea pe plan global

2 nov 2020 Autor: Ioana Nita

Investory, o aplicaţie mobilă care foloseşte învăţarea bazată pe jocuri pentru a-i ajuta pe copii să deprindă noţiuni de bază despre finanţe, a primit o finanţare de 300.000 de euro de la compania de IT Fortech din Cluj şi are în plan ca anul viitor să atragă din nou bani de la investitori pentru a se extinde.

„Am pornit iniţial cu 100.000 de euro - capital de început - pentru a face primul modul  şi acum planificăm să consumăm undeva la 200.000 de euro pentru următoarele două module pe care sperăm să le avem disponibile până la începutul lunii martie.

Ne dorim ca la începutul anului viitor să obţinem o finanţare pentru continuarea jocului”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Valentin Filip, CEO al Investory.

„Suntem deschişi la finanţare şi la dezvoltarea jocului  pentru că dorinţa noastră este să-l conturăm cât mai mult şi să-l ducem în mâinile a cât mai multor copii şi atunci cu siguranţă este nevoie de sprijin.”

Echipa Investory a început să lucreze în martie la aplicaţie, iar în data de 19 iunie aceasta a fost lansată pe piaţă, numărul de utilizatori ajungând la aproape 4.000 până în prezent. „

În primul modul al aplicaţiei povestim despre venituri - venituri recurente. Copiii primesc alocaţie şi atunci învaţă ce înseamnă un venit recurent, despre împrumuturi, despre servicii, despre investiţii, la un nivel mic, bineînţeles”, a explicat Filip.

Modelul de business este unul bazat pe module oferite gratuit şi cu plată, dar şi pe colaborare cu actori din piaţa financiară, a explicat antreprenorul.

„Mergem pe un model de business freemium în ideea în care modulul pe care îl avem deja dezvoltat pe care îl vom finisa în perioada următoare va fi disponibil gratuit pentru ca atât copii,

cât şi părinţii lor, să înţeleagă despre ce este jocul nostru, să simtă că pot să evolueze jucându-se, iar apoi modulele următoare, pentru persoanele care vor să meargă mai departe cu învăţarea, vor fi plătite.

În acelaşi timp noi creăm o punte între mai mulţi actori şi aici putem vorbi şi de bănci şi de magazine.”

Start-up-ul, care a fost acceptat în programul de accelerare Techcelerator, are în plan să se extindă la nivel internaţional.

„Am vrut să pornim dintr-o piaţă apropiată nouă pentru a putea accesa uşor publicul.

Odată ce avem destul de multe informaţii şi considerăm că businessul este pregătit vrem să începem să accesăm şi alte pieţe internaţionale, pornind din Europa, şi apoi capturând cât mai multe pieţe din lume.”

Ideea de a dezvolta aplicaţia a venit în contextul în care membrii echipei şi prietenii lor se pregătesc să aibă copii sau au deja şi atunci şi-au pus problema cum le pot asigura o educaţie de calitate.

„Problema a pornit de la momentul din viaţă în care mă aflu şi eu şi mai mulţi din prietenii mei şi anume punctul în care fie ne gândim la a avea copii, fie îi avem deja şi ne gândim la modul în care îi vom educa şi atunci partea aceasta financiară reprezintă o constantă în viaţa noastră şi cu siguranţă vrem să îi facem pe copii noştri să fie performanţi din punctul acesta de vedere, problema noastră fiind că noi la rândul nostru nu prea am primit educaţie financiară.

Dacă îmi aduc aminte sfaturile pe care le-am primit de la mama au fost să pui bani albi pentru zile negre şi dacă este să fiu sincer cam aici s-a oprit partea de educaţie financiară pentru că bineînţeles perioada în care am crescut şi educaţia

pe care au primit-o părinţii noştri a fost una limitată.

Şi atunci ne-am gândit că am vrea să ajutăm generaţia noastră şi generaţiile viitoare cu o educaţie bună, o bază bună de evoluţie pentru copii care astăzi sunt undeva între 6 şi 10 ani pentru că sunt la punctul în care pot să înţeleagă şi pot fi responsabilizaţi din acest punct de vedere.”

 

O campanie Ziarul Financiar și Banca Transilvania
Innovation Partner: