ZF IT Generation

ZF IT Generation. Valentin Krancevik şi Irinel Nicoară, cofondatori, Valori Nutriţionale - platformă pentru HoReCa: Vrem să ajungem la 3.500 de clienţi în România anul acesta şi căutăm parteneri pentru accelerarea extinderii internaţionale. Ne-am propus să creăm un întreg ecosistem de aplicaţii pentru debirocratizarea IMM-urilor

25.06.2025, 08:00 Autor: Ioana Nita

 Investiţia în proiect se ridică la circa 200.000 de euro  Printre clienţii actuali se numără branduri cunoscute precum Casa di David, Brasserie, lanţul 5 to go şi grupul hotelier Accor ♦ Platforma va integra în curând un asistent bazat pe AI care va oferi consumatorilor sugestii personalizate din meniul restaurantelor, precum şi o funcţionalitate de jurnal alimentar.

Valori Nutriţionale, start-up-ul românesc care a dezvoltat o platformă pentru calcularea automată a valorilor nutriţionale şi digitalizarea meniurilor din restaurante, ţinteşte să depăşească pragul de 3.500 de clienţi anul acesta şi să crească businessul cu 30-40%, în paralel cu extinderea internaţională, dar şi cu dezvoltarea unui întreg ecosistem de soluţii SaaS pentru debirocratizarea IMM-urilor. De la lansarea primei sale soluţii – Valori Nutriţionale - în februarie 2023, start-up-ul a atras peste 2.500 de clienţi recurenţi în România, plus încă 100 de clienţi din străinătate, din ţări precum Irlanda, Marea Britanie, Germania, Spania şi Dubai.

„Ne aşteptăm să avem peste 3.500 de clienţi la sfârşitul anului, doar în România. Asta şi ca urmare a faptului că am semnat un parteneriat cu un mare distribuitor din România, pentru care am făcut un meniu digital personalizat. Ne interesează foarte mult nişa aceasta, pentru că distribuitorii din HoReCa ating mai multe restaurante decât putem noi.“

„Ne dorim să acoperim cât mai multe restaurante, pentru că sunt şi riscuri pentru ele - dacă primesc un control de la ANPC, pot fi închise până la remedierea problemei. Pe lângă asta, ne uităm şi la zona de publicitate către specialiştii din HoReCa, dar şi pe meniurile digitale. Este foarte important să diversificăm activitatea pentru a aduce noi verticale de venituri, pentru că la un moment dat piaţa se va plafona“, a declarat Valentin Krancevik, cofondator al Valori Nutriţionale, în cadrul emisiunii ZF IT Generation.

Ideea de a dezvolta platforma Valori Nutriţionale pentru a ajuta restaurantele să se conformeze legislaţiei ANPC privind afişarea informaţiilor despre preparate a pornit dintr-o nevoie personală.

"Eu, fiind pasionat de zona de nutriţie în perioada respectivă şi atent la alimentaţia mea, am constatat că îmi este foarte greu să găsesc informaţiile necesare în restaurantele pe care le frecventam", a relatat Irinel Nicoară, cofondator Valori Nutriţionale.

Cum funcţionează platforma Valori Nutriţionale? Restaurantele îşi creează un cont, introduc reţetele selectând ingrediente dintr-o bază de date cu peste 70.000 de itemi (care au deja alergeni şi aditivi pre-asociaţi), iar aplicaţia calculează automat valorile nutriţionale şi generează meniul digital. "Este mai mult decât atât, este şi un proces de digitalizare pentru ei, pentru că meniurile pe hârtie, printate, au avut rostul lor, dar acum sunt puţin mai învechite. Un meniu digital îl schimbi imediat", a explicat Valentin Krancevik.

Pe lângă conformitatea cu legislaţia, meniul digital oferă funcţionalităţi avansate pentru clientul final. "Ai parte de filtrare şi ordonare a produselor din restaurant după aditivi, alergii alimentare, ingrediente – tot felul de filtre ca să-ţi facă alegerea cât mai uşoară", a adăugat Irinel Nicoară. Astfel, un client poate filtra preparatele pentru a le exclude pe cele care conţin anumiţi alergeni sau pentru a vedea doar opţiunile sub un anumit prag caloric.

Pentru a îmbunătăţi experienţa clientului final, echipa lucrează la integrarea unui asistent AI în meniul digital şi la o funcţionalitate de jurnal alimentar.

"O să introducem în curând un asistent bazat pe inteligenţă artificială care ajută şi mai mult utilizatorul să ia o decizie, printr-un limbaj nativ. Îi spui că doreşti să mănânci o supă sub 300 de calorii şi el să-ţi sugereze cele mai bune opţiuni din meniul acelui restaurant. Vom avea, de asemenea, şi un jurnal alimentar la un moment dat, pe lângă acel asistent AI, şi în felul ăsta cred că o să fim foarte relevanţi pentru clienţi", a menţionat Irinel Nicoară.

Deşi estimează că piaţa din România este acoperită în proporţie de doar 40-50%, fondatorii au început deja expansiunea externă. "Aplicaţia este disponibilă şi pentru piaţa externă, este tradusă în şase limbi. Avem 100 de clienţi activi din afara ţării. Cea mai reprezentativă ţară în momentul de faţă este Irlanda", a spus el.

Strategia pentru extinderea internaţională se bazează pe identificarea partenerilor locali, nu doar pe atragerea de capital. „Ne uităm şi la zona de investiţii, numai că ne interesează foarte mult un partener care să ne ajute în scalarea în afara ţării, să aibă acest know-how. Dacă vine cu investiţie financiară, e ok, dar tot trebuie să găsim acei parteneri“, a precizat Valentin Krancevik, cofondator al Valori Nutriţionale, în cadrul emisiunii ZF IT Generation. Echipa a început deja discuţii în acest sens. „Am început discuţii în Marea Britanie pentru a preda zona de vânzare şi publicitate a platformei. Căutăm parteneri care cunosc foarte bine industria HoReCa din ţara respectivă, pentru că nu putem noi de aici să înţelegem toată nevoia din fiecare ţară“, a adăugat el.

Investiţia în proiect se ridică la circa 200.000 de euro, sumă provenită în mare parte din reinvestirea profitului, platforma fiind monetizată aproape de la lansare. Planul de abonament cel mai popular costă 499 de lei pe an. Printre clienţii actuali se numără branduri cunoscute precum Casa di David, Brasserie, lanţul 5 to go şi grupul hotelier Accor.

Viziunea celor doi antreprenori, Valentin Krancevik şi Irinel Nicoară, care s-au cunoscut în liceu lucrând ca ospătari şi care acum deţin şi francize 5 to go, depăşeşte acest prim produs – Valori Nutriţionale. "Ne interesează să creăm un ecosistem care să ajute la debirocratizarea IMM-urilor. Ei trebuie să se concentreze doar pe creşterea businessului; restul lucrurilor trebuie să fie simple", a afirmat Valentin Krancevik. În acest sens, au dezvoltat deja o platformă pentru managementul deşeurilor şi o aplicaţie funcţională care ajută la generarea NIR-urilor pe baza facturilor, având în lucru şi o soluţie pentru managementul documentelor.

Valentin Krancevik, cofondator al Valori Nutriţionale: Am crescut cu 30% faţă de 2023 şi o să creştem şi anul acesta tot cu 30-40%. Depinde de ce parteneriate mai găsim şi cât de bine va merge zona de internaţional. Am plecat cu entuziasmul că va merge ca în România, dar nu se întâmplă asta, pentru că sunt diferite culturile şi nici obligaţiile nu sunt la fel.