ZF IT Generation

ZF IT Generation. Valeriu Filip, cofondator, FGO – platformă complexă de facturare online: Vrem să ajungem la 100.000 de clienţi la final de an şi să ieşim şi pe piaţa din Europa

10 aug 2022 Autor: Ioana Nita

♦ i-Tom Solution a investit în total 2 milioane euro în dezvoltarea platformei FGO în ultimii circa cinci ani ♦ Compania estimează că va încheia anul acesta cu venituri de peste 1 mil. euro, mare parte fiind generate de soluţia FGO.

Compania locală i-Tom Solutions, care a dezvoltat o serie de soluţii software proprii, şi-a propus ca până la finalul acestui an să ajungă la un portofoliu de 100.000 de clienţi pentru FGO, platforma complexă de facturare online pe care a lansat-o oficial în urmă cu cinci ani. În prezent, soluţia FGO este folosită de circa 75.000 de companii de pe plan local care activează în principal în industria transportului, comerţ online, IT, educaţie şi producţie.

„Înainte de pandemie aveam aproape 50.000 de companii în portofoliul de clienţi, acum am depăşit 75.000 şi cred că luna asta depăşim chiar 80.000 dacă nu mă înşel. Este un ritm foarte accelerat de creştere mai ales în ultimele două-trei luni şi expunerea cea mai mare pare că este datorată legislaţiei e-factura. Sperăm ca la finalul acestui an să ne apropiem de 100.000 de utilizatori - firme înregistrate în platformă - şi sperăm să încheiem 2022 cel puţin cu creşterea de anul trecut“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, la rubrica Start-up Star, Valeriu Filip, cofondator FGO. El a adăugat că totodată vrea ca la finalul acestui an să testeze platforma în limba engleză pe piaţa din Europa.

„Platforma FGO este folosită acum de majoritatea antreprenorilor cu care intrăm în contact din diaspora - le place platforma pentru că este extrem de simplă şi nu se apropie de nimic din punct de vedere al accesibilităţii şi funcţionalităţii oferite de soluţiile pe care le găsesc ei în afară. Suntem în curs de traducere şi de localizare pentru limba engleză şi sperăm ca la finalul anului să putem să ne lansăm timid pe piaţa din Europa. Nu avem un plan pentru o ţară anume, vrem să vedem doar dacă are tracţiune această versiune în limba engleză, iar planurile pentru anul următor o să le facem în funcţie de acest lucru.“

Platforma FGO se adresează în principal momentan întreprinderilor mici şi mijlocii din România, având o suită de funcţionalităţi, partea de bază fiind gratuită pentru antreprenori. Fiind în cloud, platforma FGO este disponibilă atât din browserul web, cât şi ca aplicaţie mobilă pentru sistemele de operare Android şi iOS, şi le oferă antreprenorilor posibilitatea de a-şi gestiona afacerea simplu, online.

„Am pornit dezvoltarea plaformei prin 2015, sub această formă pe care o avem şi astăzi disponibilă. În 2017 am lansat-o împreună cu Saga Software ca partener pentru a înlesni să spunem aşa drumurile la contabilitate şi până în acest moment a crescut într-un mic monstru să spunem - avem sute de funcţionalităţi destinate firmelor din aproape toate categoriile. Este destul de complexă. Ne diferenţiem în piaţa românească prin faptul că am reuşit să facem cele mai multe integrări şi automatizări, atât cu soluţiile de contabilitate cum este Saga, cât şi prin integrarea via protocol PSD2 cu băncile prin care trecem automat datele despre tranzacţii, uşurând în acest fel o grămadă de muncă manuală. Scopul nostru acesta a fost: să reducem cât mai mult operaţiunile manuale pe care antreprenorii sau contabilii le făceau şi unii dintre ei încă le mai fac din păcate.“

Antreprenorii au la dispoziţie mai multe pachete, în funcţie de funcţionalităţile de care au nevoie. Pachetul FGO pentru emiterea rapidă de facturi şi înregistrarea automată în contabilitate este gratuit, iar abonamentele mai complexe care includ şi soluţii de gestionare a afacerii pornesc de la 100 lei/an.

“Scopul pentru care am pornit la drum încă de acum şapte-opt ani a fost să oferim un suport şi o platformă pe care antreprenorii români să o poată folosi gratuit fără nicio limită ca număr de facturi sau fără nicio limită ca timp. Oferim şi acum această facilitate tuturor antreprenorilor care îşi deschid un cont la noi. Nu ne numim întâmplător <<facturează gratuit online>> sau <<facturează go>>, adică poţi să spui repede afacerea pe picioarele digitale să spunem aşa. Oferim încă de la finalul anului trecut integrarea cu e-factura, de asemenea în mod gratuit - generăm factura în formatul adoptat de legislaţia de la noi. Şi cu acest crez am lansat încă de la început să ajutăm cât mai mulţi antreprenori să treacă din hârtie în digital”, a punctat Valeriu Filip. El a subliniat faptul că scopul dezvoltării platformei a fost să traducă toată partea contabilă pe înţelesul antreprenorilor şi să simplifice în acelaşi timp procesele legate de zona de facturare. 

“Pe lângă facilităţile gratuite, cred că cele mai interesante sunt cele care ţin de urmărirea şi înregistrarea foarte simplă a documentelor lună de lună - cu o simplă poză făcută cu telefonul mobil la orice factură documentele sunt stocate în dosarul electronic lunar din FGO la care are acces şi contabilul tău sau serviciul de contabilitate. Alte funcţionalităţi foarte interesante pe care le-am lansat relativ recent au legătură cu acest standard PSD2 - standard de schimb de informaţii bancare prin care cu autorizarea clienţilor utilizatorilor noştri, firmelor care folosesc platforma, ne conectăm la peste 12 bănci din România. Practic sunt aproape toate băncile care contează în România şi reuşim să extragem automat informaţiile despre tranzacţiile bancare.”

Compania i-Tom Solutions a înregistrat afaceri de peste 800.000 euro anul trecut, o mare parte din venituri fiind generate de soluţia FGO. Compania mai are în portofoliu alte trei soluţii software – 24edu (soluţie de management şcolar), Smart City (sistem complet – aplicaţie pentru cetăţeni prin care să transmită neregulile din oraş şi aplciaţie pentru inspectori care să rezolve sesizările plus aplicaţie backoffice) şi C2i (sistem informatic de tip comandă şi control).  

“Avem o rată a profitabilităţii de peste 25%. Anul acesta pare că suntem cumva în acelaşi trend ca şi în ultimii doi ani care au fost în pandemie, dar creşterea la noi în zona de IT a fost cam de 25-30%. Cam asta vedem şi acum. Posibil să se accelereze trendul ca urmare a legislaţiei e-factura care are aspecte bune şi aspecte mai puţin bune. Are aspecte bune pentru că forţează antreprenorii,, în special pe cei din din afara polilor de dezvoltare urbană să se digitalizeze şi să îşi deschidă ochii către o lume care până acum cumva aparţinea de contabili. Îl puneau pe contabil să facă facturile sau le făceau pe hârtie sau se duceau cu avizul pe hârtie să livreze marfă şi aşa mai departe. Atât legislaţia e-factura cât şi e-transport probabil şi alte mijloace de integrare la care ei sunt expuşi ca antreprenori acum îi vor face să înţeleagă că este mai simplu să emiţi şi să îţi ţii evidenţa pe telefon - să faci o poză cu telefonul şi să ţi se scoată automat datele din telefon pentru factura respectivă. Vor înţelege că este mai simplu să îţi vezi soldul din bancă direct într-o platformă integrată şi datele să ajungă automat la contabil ca să nu le mai opereze încă o dată. Noi credem că potenţialul acesta este pe un trend semnificativ ascendent faţă de ce s-a întâmplat spre exemplu în pandemie”, a menţionat cofondatorul FGO.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: InnovX-BCR