ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vasile Tamaş, cofondator Beez, aplicaţie mobilă de economisit bani la cumpărături online, a luat până acum în total finanţări de 1,6 mil. euro

25 feb 2020 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a pornit proiectul din fonduri proprii, suma investită fiind de aprox. 100.000 euro.

Beez, start-up-ul local care a dezvoltat o aplicaţie mobilă ce ajută utilizatorii să economisească bani atunci când fac cumpărături online, a primit până acum finanţări în valoarea totală de 1,6 milioane euro, din care cea mai mare sumă, de 1,2 milioane euro, a fost primită recent de la ROCA X, fondul de investiţii Gapminder şi încă un investitor privat.

„Noi am început cu o investiţie iniţială de 100.000 euro, iar pe parcurs am luat finanţări în valoare totală de 1,6 milioane euro în cadrul a două runde mari de investiţii“ , a declarat în cadrul emisiunii ZF IT GENERATION Vasile Tămaş, cofondator al Beez. El a pornit start-up-ul în septembrie 2018 împreună cu Lucian Cramba, aplicaţia mobilă fiind disponibilă în prezent pe pieţele din România şi Marea Britanie.

Cum funcţionează însă aplicaţia Beez? Odată înregistraţi în cadrul aplicaţiei, utilizatorii Beez au acces la o serie de reduceri de la câteva sute de magazine online partenere din România, printre care se numără Altex, Flanco, Elefant.ro, Fashion Days, Libris.ro, Answear.ro sau Booking.ro. Atunci când apasă pe unul dintre magazinele partenere, utilizatorii sunt transferaţi pe website-ul retailerului, iar după achiziţia online, primesc suma aferentă reducerii în contul Beez pe care o pot retrage ulterior.

„La momentul acesta procesăm zilnic în jur de 10-15 tranzacţii de retragere. Suma minimă de la care se pot retrage banii este de 50 lei ca să facă sens din punctul de vedere al comisioanelor bancare. Iar în al doilea rând vrem ca utilizatorii să stea destul de mult în platformă ca să îşi dea seama de valoarea adăugată“, a precizat Vasile Tămaş.

În prezent, Beez are circa 500 de magazine partenere în România, iar în Marea Britanie reţeaua sa numără peste 2.000 de parteneri.

Pe plan local, aplicaţia Beez are peste 160.000 de utilizatori, în timp ce în Marea Britanie sunt 15.000 de utilizatori, în condiţiile în care start-up-ul românesc a intrat pe piaţa britanică în ultimul trimestru al anului trecut.

Start-up-ul intermediază lunar cumpărături online în valoarea de peste 1,5 milioane euro.

Din punctul de vedere al volumelor generate, cele mai multe achiziţii prin Beez se fac în zona de fashion, în timp ce valoric, domeniul IT&C este pe primul loc.

„În acest moment, noi ne poziţionăm ca un intermediar între retailer şi utilizatorii finali pentru a facilita accesul la produse mai scumpe, pe care pot să le plătească inclusiv după ce le-au fost livrate şi le-au testat“, a precizat el.

Modelul de business al Beez presupune reţinerea unui comision de la retaileri, care porneşte de la 3-4-5%, acesta fiind diferit în funcţie de industrie. Anul trecut, start-up-ul Beez a avut venituri lunare de circa 35.000 euro, iar pentru finalul lui 2020 mizează pe o creştere de minimum 10 ori. 

„Vrem ca 30% din veniturile noastre de anul acesta să fie generate de piaţa din Marea Britanie. Anul trecut, procentul s-a situat la 1%, în condiţiile în care produsul a operat pe piaţa britanică doar 3 luni“, a afirmat cofondatorul Beez.

Cu banii obţinuţi recent din finanţări, start-up-ul local vrea să dezvolte în continuare aplicaţia.

„În principal vrem să înglobăm în produs tot ciclul de învăţare pe care l-am făcut anul trecut cu utilizatorii noştri. Am stat foarte aproape cu majoritatea utilizatorilor care folosesc platforma şi am încercat să înţelegem foarte bine care sunt nevoile lor şi care sunt nevoile comercianţilor. Vrem să integrăm tot ce am învăţat în produs ca să îi dăm o scalabilitate mult mai mare în zona «cumpără acum şi plăteşte mai târziu» unde am văzut o necesitate pentru noua generaţie“, a punctat el.

O campanie Ziarul Financiar Banca Transilvania Microsoft și Seedblink
Innovation Partner: