ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vlad Cazan, KFactory: Avem nevoie de circa 250.000 euro pentru a dezvolta soluţia şi businessul în următorul an

6 dec 2019 Autor: Ioana Nita

„În prezent avem cinci clienţi în România, iar anul viitor vom avea şi primii clienţi în Portugalia.“

Start-up-ul local KFactory, care oferă companiilor de producţie o soluţie de auto­ma­tizare a proceselor de colectare a datelor şi emitere de rapoarte în timp real, are nevoie de o finanţare de circa 250.000 euro pentru a putea dezvolta soluţia şi businessul său în următorul an. Start-up-ul a început anul acesta colaborarea cu cinci clienţi din România, planurile de viitor vizând extinderea în Europa.

„Am pornit cu industria auto pentru un mare furnizor pentru Dacia-Renault. Stăm aproape de industria auto pentru că e clar că acolo există o nevoie clară pentru soluţia pe care am dezvoltat-o. Ne-am adresat de asemenea şi unui producător de echipamente care face uti­laje pentru industria farmaceutică. Toto­dată, ne-am implicat şi în industria de pre­lucrare a metalului şi ne uităm pe viitor şi la in­dustriile de textile şi procesare a lem­nu­lui pre­cum şi orice companie care folo­seşte uti­laje şi care are suficient de multe utilaje ca să aibă nevoie de o platformă ca a noastră“, a de­cla­rat la emisiunea ZF IT Generation Vlad Cazan, cofondator al KFactory. Start-up-ul automatizează pro­ce­sele din uni­tă­ţile de producţie, mai exact auto­matizează co­lec­tarea de date de la utilaje prin inter­me­diul unor dispozitive IoT (In­ter­net of Things) pe care apoi le analizează cu aju­to­rul teh­nologiei machine learning pentru a emite ra­poarte şi predicţii în timp real pen­tru mana­gementul com­pa­niilor de pro­ducţie.

„În cadrul companiilor de producţie există un proces de colectare de date legat de ce se întâmplă cu fiecare utilaj, operator, comandă, echipele de mentenanţă şi legat de toate evenimentele şi procesele din fluxul de producţie. Acum acestea se întâmpla într-un mod semiautomat sau chiar complet manual, pe hârtie, în Excel. Se colectează datele şi apoi se contruiesc rapoartele de performanţă“, a explicat el, adăugând că start-up-ul a venit tocmai cu ideea de a auto­matiza tot acest flux de colectare de date.

Cum se implementează însă soluţia KFactory? „Noi am gândit-o ca o platformă SaaS (Software as a Service). Practic oferim clientului un serviciu end to end – ne conectăm la echipamente, colectăm date în mod automat din fluxul de producţie şi apoi producem în platforma noastră rapoartele de performanţă şi predicţii bazate pe machine learning. Totul se întâmplă la noi, clientul consumă doar un serviciu“, a menţionat Vlad Cazan.

KFactory vrea ca anul viitor să reuşească să se extindă în afara României, prima piaţă vizată fiind Portugalia. 

„Sperăm ca la începutul anului viitor să avem primii clienţi în Portugalia pentru a valida şi partea de internaţionalizare a soluţiei“, a punctat el.

Start-up-ul vizează apoi extinderea în celelalte ţări europene unde industria producătoare, în special cea auto, are tradiţie, cum ar fi Germania, Franţa sau Spania. Pentru a se putea extinde mai uşor în străinătate KFactory are în plan să intre într-un program de accelerare pentru start-up-uri care să le faciliteze accesul pe pieţele din afara graniţelor. Start-up-ul a parcurs însă deja programul de accelerare din cadru Orange, numit Orange Fab.

“Ne-a fost validată deja soluţia de cei de la Orange prin programul lor de accelerare, iar acum vrem să încheiem un parteneriat local astfel încât Orange să propună soluţia noastră către clienţii din zona de producţie”, a precizat Vlad Cazan. Totodată, a adăugat el, componenta cea mai importantă pentru KFactory este cea de internaţionalizare.

“Îţi oferă oportunitatea de a scala la nivel de Europa sau internaţional. Orange Fab are o reţea în peste 17 ţări şi încercăm să mergem împreună cu ei în ţările în care programul este activ.” 

În acelaşi timp, start-up-ul nu exclude însă nici obţinerea unei finanţări din partea unui fond de investiţii sau prin accesarea de fonduri europene.

“Ne uităm la oportunitatea de a primi o finanţare de la fonduri de investiţii. Mai există de asemenea şi posibilitatea de a aplica la fonduri europene pentru că în acest moment UE se uită foarte atent cum poate aduce tehnologii noi – IoT , AI (inteligenţa artificială - n. red.) în industrii, şi există interes pentru producţie. Ca atare, vrem să profităm de această oportunitate şi să aplicăm şi pentru fonduri UE”, a spus cofondatorul KFactory.

Până în prezent, start-up-ul a susţinut dezvoltarea produsului prin investiţii proprii, însă pentru a continua în anul următor are nevoie de circa 250.000 euro.

“Avem nevoie de 250.000 euro pentru următorul an astfel încât să ne putem dezvolta operaţiunile – partea de vânzări, dezvoltare de business şi operaţiunile de suport la client, precum şi pentru a continua dezvoltarea soluţiei”, a menţionat Vlad Cazan.

“Dacă obţinem o finanţare putem scala cu forţe proprii, dar cu un partener este mai uşor”, a completat el.
Până acum, start-up-ul a încheiat parteneriate cu clienţii pentru a testa şi valida soluţia, însă modelul de business se bazează pe o subscripţie lunară platită de companii pentru accesarea soluţiei.

ZF IT Generation, emisiune lansată de ZF împreună cu Banca Transilvania, are ca ţintă descoperirea start-up-urilor hi-tech cu idei de produse sau servicii care vor duce la dezvoltarea unei noi generaţii de milionari din IT ai României.

 

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR