ZF IT Generation

ZF IT Generation. Vladimir Oane, cofondator Deepstash – librărie digitală pentru organizarea ideilor: Am ajuns la peste 1,5 milioane de utilizatori din aproape toată lumea

4 nov 2021 Autor: Ioana Nita

Start-up-ul a obţinut o finanţare de 3 milioane de dolari până în prezent.

Start-up-ul local Deepstash, lansat de antreprenorul Vladimir Oane în 2019, care dezvoltă o aplicaţie mobilă prin intermediul căreia uti­lizatorii îşi pot construi propria librărie digitală de idei pe care o pot împărtăşi şi cu alte persoane, a ajuns în prezent la 1,5 milioane de utilizatori din peste 200 de ţări.

„Aplicaţia s-a dezvoltat mult în timp – versiunea iniţială era mai mult o jucărie pe care noi am pus-o în magazinele de aplicaţii ca să vedem dacă cineva o înţelege. Acum am depăşit un milion şi jumate de utilizatori înregistraţi din aproape toată lumea – avem utilizatori din peste 200 de ţări. Evident, cele mai populare locaţii sunt locaţiile în care engleza se vorbeşte relativ bine pentru că produsul nostru este majoritar în engleză - avem conţinut de la utilizatori în toate limbile, dar engleza este mai cea mai populară“, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Vladimir Oane, cofondator al Deepstash. El a iniţiat proiectul Deepstash alături de Dan Ciotu şi Cristian Mezei, aplicaţia fiind lansată pe piaţă în aprilie 2019.

„Suntem într-o fază de dezvoltare continuă a produsului şi noi sperăm să devenim un nou standard în modul în care se transmit cunoştinţele în cadrul echipelor şi evident la nivel global“, a completat el.

Aplicaţia Deepstash facilitează identificarea, colectarea şi organizarea ideilor care sunt de interes pentru utilizatori, în mod digital, fiind uşor de împărtăşit şi cu alţi membri ai unei echipe din cadrul unei companii, spre exemplu. Astfel, aplicaţia este un instrument pentru dezvoltarea personală, dar şi profesională a utilizatorilor. 

„Lucrăm la foarte multe lucruri noi. Cele mai importante lucruri pe care

le-am adăugat şi să continuăm să le adăugăm ţin de zona de «user generated content». Dacă la început conţinutul era curatoriat de către o echipă editorială, anul acesta tot conţinutul vine de la utilizatori şi am lucrat foarte mult în direcţia aceasta de a lăsa pe oricine să contribuie în Deepstash. Mai exact, am creat profile, le-am dat utilizatorilor posibilitatea să îşi publice ei ideile din cărţile lor, articole pe care le citesc, podcasturi, videouri şi foarte multe din funcţionalităţile care vor veni vor fi dezvoltate pe această direcţie, pentru că noi vrem să scalăm cu conţinut de la utilizatori şi îi lăsăm pe utilizatorii noştri geniali să aducă conţinut din diferite direcţii“, a explicat Vladimir Oane, adăugând că echipa Deepstash face în prezent şi foarte multe schimbări la nivel de interfaţă.

„Lucrăm şi la foarte multe tehnologii care sunt în spate - spre exemplu să depistăm topic-uri automat, să facem un algoritm de matching pe bază de interese. Gândeşte-te la ce fac cei de la TikTok pe zona de entertainment - lucruri similare am dezvoltat şi noi numai că pe o zonă mai intelectuală, mai de dezvoltare a capabilităţilor individuale sau a capabilităţilor din cadrul echipelor. Este mult de muncă, dar cred că cei care au aplicaţia instalată o să îmi dea dreptate că în fiecare săptămână apar lucruri noi, funcţionalităţi noi şi content din ce în ce mai bun.“

Proiectul, care nu a definit încă un model de a genera venituri, a luat până acum o finanţare de 3 milioane de dolari, de la mai mulţi investitori. „În total am ridicat trei milioane de dolari.

Investitorii noştri sunt atât investitori din România - îi avem alături de noi pe cei de la GapMinder, Connect Ventures - este un fond din Londra care este alături de noi, precum şi un numar semnificativ de angels sau fonduri mai mici care au participat la runda noastră în special din UK şi US. Suntem una dintre companiile care am ridicat o rundă de seed importantă pe plan local, deşi noi nu ne consideram un start-up care deserveşte piaţa din România per se, dar foarte mulţi colegi de-ai mei suntem suntem români, lucrăm de pe meleagurile româneşti“, a explicat Oane.

Vladimir Oane a devenit cunoscut în ecosistemul local hi-tech odată cu proiectul UberVU, companie fondată în 2008 alături de alţi doi absolvenţi de Politehnică - Dan Ciotu şi Dragoş Ilinca, şi a cărei activitate principală consta în monitorizarea informaţiilor care apar pe diferite reţele sociale despre companii. Firma a fost cumpărată de unul dintre cei mai mari jucători mondiali care le oferă corporaţiilor instrumente de management a prezenţei în reţelele sociale - compania canadiană HootSuite, în cadrul unei tranzacţii estimate la aproximativ 15 mil. dolari.  

 

Urmăreşte zilnic emisiunea pe www.zf.ro şi pe pagina de Facebook a Ziarului Financiar de la ora 19.00 sau accesează platforma www.zf.ro/zf-it-generation

O campanie Ziarul Financiar Partener: BCR