♦ Echipa Planable a integrat de anul trecut tehnologia OpenAI în platformă şi a lansat astfel o serie de funcţionalităţi pe zona de generare de conţinut.
Start-up-ul Planable, care a dezvoltat o platformă ce ajută echipele să colaboreze şi să planifice conţinutul pentru social media, şi-a propus să îşi crească businessul cu 50% anul acesta, portofoliul său de clienţi urmând să ajungă la circa 8.000 de agenţii de marketing şi branduri la final de 2024. În prezent, compania deja are peste 6.600 de clienţi la nivel internaţional, crescând numărul de peste cinci ori în ultimii trei ani. Cei mai mulţi clienţi ai Planable sunt din America de Nord şi din vestul şi nordul Europei, printre brandurile cunoscute care folosesc platforma numărându-se Hyundai, SMEG, Clarins şi trupa Rammstein.
„Vrem să continuăm să creştem numărul de clienţi şi creştem constant. Ne propunem să avem o creştere de circa 50% anul acesta, poate un pic mai mult sau poate un pic mai puţin, însă ţintim să fim aproape de această rată anul acesta“, a spus în cadrul emisiunii ZF IT Generation, Xenia Muntean, cofondator şi CEO Planable. Ea a pornit proiectul în 2016, alături de Nicu Gudumac şi Vlad Caluş, iar în 2017 cei trei au obţinut o finanţare pre-seed de 120.000 dolari din partea Techstars. Apoi, în 2019 start-up-ul a reuşit să ia o a doua finanţare, de tip seed de data aceasta, investiţiile externe în platformă situându-se la sub un milion de dolari. Deşi în ultimii trei ani, Planable nu a mai atras nicio finanţare, start-up-ul a reuşit să crească în mod sustenabil şi să atingă profitabilitatea, finanţându-se din resurse proprii.
„Suntem profitabili din 2020. Deci, n-am mai avut nevoie să strângem o rundă de finanţare, n-am mai avut nevoie să progresăm la o investiţie de serie A şi cumva continuăm să investim din propriile noastre resurse în creşterea businessului“, a punctat Xenia Muntean.
Creşterea businessului se datorează în mare parte noilor funcţionalităţi şi integrări adăugate platformei Planable în ultimii ani.
„Am adăugat TikTok, Pinterest, am adăugat şi formate noi de conţinut, Reels şi mai mult suport pe partea de Instagram Stories. Acum lucrăm la integrarea cu Threads, o platformă în creştere. Cu cât scade mai mult X (fostul Twitter), cu atât mai tare creşte Threads şi mulţi marketeri migrează acolo“, a subliniat ea.
Pe lângă integrarea de noi platforme sociale, echipa Planable a identificat şi oportunitatea oferită de inteligenţa artificială.
„Anul trecut în aprilie ne-am integrat cu OpenAI şi am început să construim multe funcţionalităţi pe zona de generare de conţinut, fie generare de conţinut de la zero, fie generare de postări din conţinut existent, adică din videouri, din imagini“, a explicat cofondatoarea Planable, adăugând că echipa a dezvoltat şi funcţii noi pentru partea de analiză a performanţei şi a făcut o serie de integrări cu platforme complementare.
„Un alt mini produs pe care l-am lansat este pe partea de analytics, astfel încât clienţii, agenţiile şi brandurile să poată să-şi analizeze performanţa conţinutului, să se uite la insights şi rezultatele legate de pagină, legate de conţinut, legate de audienţă. Adică, pe lângă canale, le-am pus la dispoziţie şi alte instrumente care să îi ajute să creeze conţinut mai eficient şi să poată să analizeze şi performanţa conţinutului lor, plus alte integrări ca să fie mai ancorat Planable în suita lor de tooluri existente. Adică mulţi dintre utilizatorii noştri folosesc Canva pentru a crea design-uri, pentru a crea vizualuri, şi folosesc Slack ca să comunice între ei. Şi atunci şi noi am lansat în ultimele luni aceste două integrări ca să-i ajutăm pe utilizatori să-şi importe cu uşurinţă conţinutul din Canva, şi să fie la curent cu ce se întămplă în Planable prin Slack.“
Platforma Planable se adresează în primul rând agenţiilor de marketing care creează conţinut pentru social media pentru un portofoliu divers de branduri, dar în acelaşi timp se adresează şi brandurilor de dimenisuni mai mici care îşi fac singure conţinutul pentru reţelele de socializare. În prezent, platforma Planable este folosită pentru a crea conţinut pentru social media pentru branduri mari precum Hyundai, SMEG, Clarins, Rammstein, City of Atlanta, United Nations şi Mastercard (America de Sud).
“Portofoliul de branduri este foarte variat de la automobile, la lifestyle, la muzică, arte, orice practic, orice brand care se promovează pe social media şi are nevoie de o prezenţă acolo, indiferent dacă lucrează cu o agenţie sau are o echipă proprie, un studio intern, poate să beneficieze de Planable.”
Costurile pentru utilizarea Planable diferă în funcţie de numărul de funcţionalităţi incluse şi de numărul de utilizatori, cel mai mic tarif fiind de 11 dolari/lună pentru un abonament basic pentru un singur utilizatori, iar în cazul abonamentelor enterprise, tarifele pot ajunge la 1.000-2.000 de euro pe lună sau chiar mai mult.
Pentru anul în curs, Planable are în plan să crească şi echipa cu aproximativ 20%, urmând să ajungă astfel la aproape 50 de angajaţi.
"Viziunea noastră este ca Planable să devină unealta principală de productivitate pentru echipele de social media. Continuăm să investim în interfaţă, în UI/UX, în cât de uşor se foloseşte produsul. Un focus foarte mare este zona de onboarding, prima impresie pe care o facem clienţilor noştri", a conchis Xenia Muntean.
Preluarea fără cost a materialelor de presă (text, foto si/sau video), purtătoare de drepturi de proprietate intelectuală, este aprobată de către www.zf.ro doar în limita a 250 de semne. Spaţiile şi URL-ul/hyperlink-ul nu sunt luate în considerare în numerotarea semnelor. Preluarea de informaţii poate fi făcută numai în acord cu termenii agreaţi şi menţionaţi in această pagină.
ABONEAZĂ-TE