ZF IT Generation

ZF IT Generation. Zoltán Szogyényi şi Alexandru Păduraru, Themesberg şi Creative Tim, două companii locale care dezvoltă „componente“ pentru site-uri şi aplicaţii mobile, îşi unesc forţele pentru a ataca piaţa internaţională

14 oct 2020 Autor: Adrian Seceleanu
Themesberg şi Creative Tim, două companii locale care dezvoltă şi vând licenţe de teme, interfeţe de utilizator şi panouri de administrare respectiv licenţe pentru interfeţe web precum kit-uri UI şi pa­nouri de administrare, vor lucra îm­pre­ună pentru a se extinde mai rapid pe plan internaţional.

Parteneriatul porneşte de la o investiţie a Creative Tim în Them­esberg, start-up fondat în acest an, care presupune preluarea unui pachet de 10% din acţiuni. Cele două companii au deja clienţi inter­naţionali, cea mai mare piaţă pentru ambele afaceri fiind SUA. „În momentul de faţă suntem o echipă de 13 oameni în Bucureşti la care se mai adaugă undeva la 14 colaboratori la nivel global, avem 1,3 milioane de dezvoltatori web şi companii care sunt înregistrate pe site-ul nostru şi fo­lo­sesc produsele noastre constant iar în por­to­foliul de clienţi ce au folosit pro­dusele noastre se află universităţi precum Standford, MIT, Harvard, companii precum Orange, Vodafone, Microsoft.

Proiectele noastre pot fi folosite pentru site-uri mici până la proiecte foarte mari, de exemplu la Standford catalogul de la departamentul medical este făcut cu interfeţele noastre, de la tot departamentul lor medical unde profesorii pun cursuri, pun note, studenţii îşi văd cursurile, notele, practic interacţiunea se face pe interfaţa dezvoltată de noi. Traficul vine pe produsele gratuite, iar noi avem pentru acestea şi variante premium, în care oferim mult mai multe componente iar pentru acele extraelemente şi pagini cerem bani şi vindem licenţe de utilizare. Noi acelaşi produs putem să îl licenţiem de 100 de ori, de 1.000 de ori, de 100.000 de ori, să sperăm, încă nu am ajuns acolo”, a declarat în cadrul emisiunii ZF IT Generation Alexandru Păduraru, fondator Creative Tim.

“În momentul de faţă suntem într-o creştere continuă, într-o etapă de boom. Avem în total 13 produse deja făcute dintre care 6 sunt produse gratuite cu versiuni premium. În momentul de faţă avem în jur de 35.000 de vizitatori unici pe lună, adică suntem cumva la 1/10 din performanţa Creative Tim. În mare parte ne-am dus pe modelul de business al Creative Tim”, a explicat şi Zoltán Szogyényi, cofondator Themesberg.

Planul principal după acordul dintre cele două firme este dezvoltarea internaţională şi coordonarea între cele două businessuri pentru atacarea a diferite segmente de piaţă. “Pentru noi de la început obiectovul a fost să fim printre cele mai mari platforme din lume pentru programatori şi firme de dezvoltare de software şi chiar antreprenori. Noi am dori să ieşim din piaţa asta de dezvoltare web şi să mergem şi către piaţa de antreprenori, să-i ajutăm să-şi dezvolte un site, să rezolvăm problema aceasta. Momentan clienţii noştri au nevoie de abilitatea de a programa, deci astfel avem doar o parte din piaţă. Consider că brandul nostru poate ajunge acolo la un moment dat”, a spus Zoltán Szogyényi.

“Mereu am avut o dilemă - mergem mai mult spre piaţa celor care nu ştiu să programeze sau mergem către companii mai mari şi dezvoltăm nişte instrumente de dezvoltare web mai complexe. Şi noi o să mergem mai mult în zona aceea de companii mari. Eu sper că din acea piaţă mare de 100 de milioane de dezvoltatori web noi vom ajunge la vreo 15-20 de milioane în următorii 5-7 ani iar instrumentele pe care noi le folosim şi vor fi cumva mai <<hardcore>> vor ajuta foarte mult şi în parteneriatul cu Themesberg pentru că ei vor putea oferi celor care nu ştiu să programeze nişte instrumente foarte uşor de folosit. Cred că asta ne va ajuta foarte mult pentru că vom acoperi două pieţe diametral opuse care vor avea în comun elemente comune pe care noi le construim”, a adăugat Alexandru Păduraru.

Alexandru Păduraru, fondator Creative Tim: Eu sper că din acea piaţă mare de 100 de milioane de dezvoltatori web noi vom ajunge la vreo 15-20 de milioane în următorii 5-7 ani

Zoltán Szogyényi, cofondator Themesberg: Noi am dori să ieşim din piaţa asta de dezvoltare web şi să mergem şi către piaţa de antreprenori, să-i ajutăm să-şi dezvolte un site

 

O campanie Ziarul Financiar Seedblink și Banca Transilvania
Innovation Partner: