ZF Live

Alessandro Lusito, manager Departamentul Proiectare, Noblesse Group: Pandemia a fost o oportunitate pentru hoteluri şi restaurante de a lucra la aspectul de design, care este din ce în ce mai important. A fost o ocazie chiar pentru oameni şi pentru hoteluri de a închide şi de a începe cu ceva nou

Autor: Catalina Apostoiu

07.08.2021, 00:05 159

Alessandro Lusito, manager Depar­ta­­­mentul Proiectare, Noblesse Group, o firmă de amenajări interioare care se află în România din 2007, spune că designul este foarte important atât pentru hoteluri cât şi pentru restaurante, iar pandemia a repre­zentat o oportunitate ca managerii şi pro­prietarii să creeze aspecte de design unice.

Noblesse Group este format din: Noblesse Interiors, Studio Insign, Palatul Noblesse, Fusion Arts şi Noblesse Academy. Iar portofoliul lor include Palatul Noblesse, lobby-ul Hotelului Novotel, clădirea Qreator, Piaţa Victoriei şi acum hotelul Radisson.

„A fost o ocazie chiar pentru oameni şi pentru hoteluri de a închide şi de a începe cu ceva nou. De aici vii cu ideea de a şoca cu un concept nou, cu ceva diferit pe parcursul acesta ca acest aspect să devină din ce în ce mai important aspectul de design. Oamenii au o cultură vizuală din ce în ce mai mare şi atunci şi designul trebuie să fie de aşa natură încât să şocheze, încât să genereze emoţii“, a declarat Alessandro Lusito în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Hotelul Radisson este unul dintre cele mai noi proiecte ale Noblesse Group. Hotelul s-a îndreptat către un design con­tem­poran luxury, la care au fost adăugate şi elemente de Art Deco, conform locaţiei, Calea Victoriei. Fini­sajele folosite sunt de tip marmură şi alamă, la care se îmbină elemente naturale, precum lemnul. „Primul obiectiv al nostru a fost cel de a unifica toate aceste elemente într-un design care să fie unic, într-un limbaj corect şi unifiant pentru toate elemente.“

Fuziunea între interior şi exterior este unul dintre conceptele noi implementate în hotelul Radisson. Astfel, barul a fost mutat ca piesă centrală, exact între zona deli­mitată spre interior şi exterior. Barul are o tejghea dublă care oferă posibilitatea de a se extinde toată spre exterior în lunile de vară. „Deci cumva am contopit cele două elemente; aducând în interior chiar şi elemente naturale, finisaje gen lemn care îi dau totuşi un aspect şi mai cozy şi totodată să ne extindem spre exterior, realizând această fuziune.“ El spune că întotdeauna într-un hotel lobby-ul este cea mai importantă parte. Pentru hotelul Radisson, Noblesse Group a designat multiple spaţii de socializare multifuncţionale, conform unui nou concept de co-working. Iar ca urmare a situaţiei actuale, în hotel au fost imple­mentate şi spaţii intime.

„Când vorbim de un lobby în primul rând trebuie să fie extraordinar de spectaculos, trebuie să fie o operă scenică unde protagoniştii desigur sunt mobilierul şi elementele arhitecturale pe care noi le concepem, dar mai mult decât atât, s-a schimbat puţin şi conceptul din punct de vedere funcţional.“

Un alt mare proiect la care Noblesse Group lucrează este un complex cu un centru hotelier şi balnear din Brăila, care se întinde pe o suprafaţă de aproximativ 6.000 de metri pătraţi. Acest complex se va afla în zona Lacul Sărat şi va include atât săli de evenimente, cât şi restaurante.

Alessandro Lusito spune că şi tematica este foarte importantă când un hotel sau un restaurant se gândesc la ce elemente de design vor să implementeze. De exemplu, Noblesse Group a ajutat la designul cu o tematică de piraţi a unui hotel la Mamaia, Pirates Resort.

„Tematica poate să fie ori clară ori izbitoare ori poate să fie ideea de a pune o sculptură cu piraţi într-un hotel, dar pe de altă parte poate să fie ceva legat de un limbaj arhitectural, câteva menţiuni dar chiar şi o poveste.“

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
AFACERI DE LA ZERO