• Leu / EUR4.9005
  • Leu / GBP5.4945
  • Leu / USD4.4823
ZF Live

Un bancher de investiţii s-a asociat cu Gică Popescu şi Hagi. ZF Live. Marius Tudor, fondator & CEO, Sport Social MarketPlace Holding: Am investit peste 4 mil. euro într-o platformă de tip marketplace dedicată suporterilor

Autor: Alexandra Matei

19.12.2022, 16:40 5012

Sport Social MarketPlace Holding are trei divizii: tenis, fotbal şi motors. Platforma are circa 80 de furnizori în acest moment, iar suporterii pot achiziţiona prin intermediul ei tricouri ale echipei preferate, dar şi electrocasnice, produse de băcănie, cărţi sau telefoane.

Marius Tudor, fost bancher de investiţii, a creat Sport Social MarketPlace Holding, o platformă dedicată suporterilor români, care funcţionează ca un marketplace. Mai exact, iubitorii de fotbal şi nu numai se pot întâlni prin intermediul acestei platforme şi pot achiziţiona atât produse specifice echipei favorite, cât şi electrocasnice, telefoane, alimente sau cărţi.

Această platformă, care a necesitat o investiţie de peste 4 mil. euro, îşi propune să susţină financiar sportul românesc, o parte din veniturile generate de achiziţiile făcute de suporteri mergând către cluburile sportive.

„Mi-am pus întrebarea de bază – de ce cumpără lumea în online? Sunt două răspunsuri: nevoie şi pasiune. Nevoia o rezolvă marketplace-urile generalizate. Pasiunea, în schimb, nu a valorificat-o nimeni până acum. Ea are nişte caracteristici fenomenal de interesante – de la recurenţă la reach-ul sau gradele de conversii. Avem trei divizii: tenis, fotbal, motors. Fotbalul este cel mai consistent pentru că acolo sunt foarte multe cluburi şi avem o subdivizie, Football Social MarketPlace Holding, care are pentru fiecare club de fotbal câte o firmă înfiinţată. pe care noi o operăm“, a spus Marius Tudor, fondator & CEO al Sport Social MarketPlace Holding, la emisiunea online de business ZF Live.

Suporterii sunt cea mai importantă resursă a unui club de fotbal, consideră el, însă, de cele mai multe ori, acestora li se vând doar bilete la meci, tricouri şi suveniruri din fan shop. Prin crearea acestei platforme, el a decis să potenţeze această resursă.

Mai exact, detaliază acesta, puterea financiară a suporterului care achiziţionează produse prin intermediul platformei contribuie la bunăstarea clubului de fotbal.

„Dacă un suporter are capacitatea de a-şi cumpăra tot ce îşi cumpără în mod normal – mâncare, produse de igienă, electrocasnice – am decis să folosim capacitatea lor şi să cumpere aceste produse din marketplace-ul echipei pentru că astfel contribuie indirect la bugetul clubului.“

Platforma poate fi adaptată oricărei echipe. Ea presupune o infrastructură tehnologică în care furnizorii îşi listează produsele, iar modelul de business este standard, la fel ca cel al marketplace-urilor generaliste.

Practic, se percepe un comision de platformă de 10-12%, explică Marius Tudor, iar jumătate din acest comision merge către club şi în felul acesta suporterul finanţează clubul, fără a face ceva în plus şi fără a-şi schimba comportamentul de consum.

Platforma este dedicată suporterilor pentru că este branduită cu culorile clubului, cu sigla, cu foste glorii şi cu numele jucătorilor. Partea specifică, precizează fondatorul, este reţeaua socială, unde ei se identifică, se regăsesc şi îşi împărtăşesc pasiunea.

„Toate sursele de venituri ale unui club de fotbal sunt variabile, impredictibile. Însă, această platformă, când va ajunge la maturitate şi va converti masa de suporteri în consumatori de produse din marketplace-ul echipei, va devini o sursă de venit stabilă, predictibilă, certă“, a mai adăugat el.

Până acum, Sport Social MarketPlace Holding lucrează cu patru cluburi de fotbal, iar alte două şi-au exprimat interesul. Printre aceste echipe se numără Dinamo, FC Universitatea Cluj şi FC UTA Arad.

Numărul total de suporteri prezenţi pe platformele dedicate echipelor a depăşit 15.000.

Platforma are circa 80 de furnizori în acest moment. În fiecare zi, menţionează Marius Tudor, se listează încă 1-2 magazine, iar acest proces este gratuit pentru orice furnizor.

„Faţă de marketplace-urile generaliste, noi includem şi partea de supermarket-uri, precum Auchan, Kaufland sau Mega Image“, a precizat acesta.

În ceea ce priveşte vânzările realizate prin intermediul platformei, mai spune el, produsele cluburilor sportive reprezintă 10-12% din total vânzări. În rest, suporterii cumpără alimente, televizoare sau canapele.

În acest moment, din echipa Sport Social MarketPlace Holding  fac parte 12 IT-işti.

O parte din investiţiile pentru dezvoltarea acestui proiect, menţionează Marius Tudor, au venit din partea lui, iar o altă parte au venit de la Gică Popescu, partner cofondator al companiei Sport Holding. Şi Gică Hagi este unul dintre asociaţi.

  

„Scopul nostru este de a ajuta fotbalul românesc. Sportul este subfinanţat în România. Este o şansă imensă pentru sportul românesc de a avea o astfel de sursă de finanţare. Scopul final al acestei afaceri este piaţa internaţională şi echipele mari din afară.“

ZF Live
Urmează ZF Power Summit 2023
AFACERI DE LA ZERO
Principalele valute BNR - vineri, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.9005
Diferență: -0,0388
Ieri: 4.9024
Azi: 4.4823
Diferență: 0,4279
Ieri: 4.4632
Azi: 5.4945
Diferență: -0,0382
Ieri: 5.4966
Azi: 4.9076
Diferență: 0,102
Ieri: 4.9026