România are o problemă majoră de percepţie proprie dar şi la nivel extern, care influenţează atât încrederea investitorilor, cât şi poziţionarea ţării în contextul geopolitic regional. În ciuda unor date economice stabile, imaginea României rămâne neclară şi deseori neglijată, atât de autorităţi, cât şi de actorii instituţionali care ar trebui să o promoveze, este de părere Radu Magdin, CEO-ul companiei de comunicaţii Smartlink Communications.
„Suntem o ţară care nu are grijă de imaginea sa. Gândim foarte provincial atât în materie de politică externă cât şi în materie de politică economică naţională. Noi nu avem grijă de imaginea noastră şi nu părem preocupaţi în a explica celor care ne împrumută sau oamenilor cu care facem business.” a declarat Radu Magdin, CEO al Smartlink Communications, la ZF Live, emisiune realizată cu sprijinul Orange Business.
Această lipsă de strategie de comunicare face ca România să fie percepută adesea drept o piaţă cu risc mai ridicat decât este în realitate. Mesajele transmise în spaţiul public, lipsa coerenţei instituţionale şi lipsa unor campanii dedicate de promovare contribuie la imaginea distorsionată a economiei româneşti în ochii partenerilor externi. Experţii atrag atenţia că imaginea de ţară nu mai este un detaliu de PR, ci o componentă vitală a siguranţei economice şi diplomatice mai punctează Radu Magdin.
„Trăim într-un fel de tăvăleală în ciclul de 24 de ore şi sigur că automat este un preţ de plătit pentru chestia asta. Atât în discuţiile mele cu presa internaţională cât şi cu asset manageri, încerc să le explic ce văd eu ca analist român şi ce consider eu de bună credinţă că este realitatea românească. Ea nu este atât de rea pe cât avem noi percepţia că este şi plătim un preţ pentru că lumea se îngrijorează mai mult cu privire la piaţa noastră decât realitatea economică efectivă” mai spune Radu Magdin la ZF Live.