Antreprenorii locali, o parte din ei fiind oameni de afaceri care au creat businessuri emblematice, au de ales după o viaţă de făcut business să urmeze două căi: fie să vândă şi să îşi investească banii în domenii noi, fie să rămână pe scenă. În cazul celor care vând afacerea, aceştia preferă, potrivit lui Laurenţiu Stan, managing partner în cadrul Kapital Minds, să îşi ducă banii pe bursă sau în imobiliare, ca să-şi sporească averea.
„Decizia depinde foarte mult de tipul de investitor. După părerea mea, sunt două tipuri: dezvoltatorii de companii, cei care reuşesc să creeze afaceri şi să le vândă, şi cei care se concentrează pe lifestyle, care şi-au transformat afacerea într-un stil de viaţă şi stau în continuare în afacerea respectivă. După vânzare, ei investesc banii în titluri de stat, acţiuni sau imobiliare” a declarat Laurenţiu Stan, managing partner, Kapital Minds, în cadrul emisiunii ZF Live.
Laurenţiu Stan subliniază că în România, de cele mai multe ori, varianta preferată a oamenilor de afaceri privind investiţiile realizate cu banii din vânzarea unui business este piaţa imobiliară.
„La noi este o practică destul de frecventă să fie achiziţionate proprietăţi imobiliare şi să fie date la închiriere. Dacă aşteptările unui antreprenor privind vânzarea afacerilor nu sunt foarte ridicate îşi pot găsi cumpărători” a mai spus Laurenţiu Stan la emisiunea ZF Live realizată cu sprijinul Orange Business.