Dan Pascariu, preşedinte board Tarom, şi Nicolae Demetriade, fost director general al Tarom au discutat miercuri, 3 aprilie, la emisiunea ZF Live despre problemele Tarom şi planul de restructurare a companiei aeriene.
„Primul lucru pe care l-am început la Tarom a fost să revizuim contractele cu furnizorii pentru că cea mai mare parte a costurilor sunt legate de furnituri. Multe din aceste contracte s-au dovedit a nu fi profitabile pentru Tarom”, a spus Dan Pascariu, preşedinte board Tarom.
În al doilea rând, noua conducere s-a orientat spre creşterea vânzării de bilete online, în condiţiile în care Tarom avea cea mai mică rată de vânzare online, de circa 7%, în comparaţie cu alte companii low-cost unde rata de vânzare a biletelor porneşte de la 20%.
De asemenea, planul de restructurare al companiei urmăreşte renunţarea la anumite rute şi deschiderea altor rute.
„Majoritatea rutelor Tarom sunt neprofitabile”, a declarat Pascariu la ZF Live.
Un alt obietiv al board-ului Tarom îl reprezintă uniformizarea flotei.
„Una din marile probleme ale Taromului o reprezintă faptul că există circa şapte tipuri de avioane şi asta înseamnă un cost suplimentar pentru că nu toate piesele sunt interschimbabile”, a mai spus Pascariu.
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels