ZF Live

ZF Live. Adrian Codîrlaşu, vicepreşedinte, CFA România: O taxă suplimentară pusă companiilor va fi plătită de consumatori, va avea impact pe preţuri. Dacă ne uităm la ce companii s-ar încadra pentru acea taxă, ar fi cele din telecom, energie, cele din retail, adică supermarketurile

Autor: Ramona Cornea

09.12.2021, 10:00 319

„Dacă ne uităm la ce companii s-ar încadra pentru acea taxă, ar fi cele din telecom, energie, cele din retail, adică supermarketurile. Aici putem vedea creşteri de preţuri din cauza acestei taxe, în caz că va fi adoptată. Cu cât lanţul de producţie este mai lung, fiecare companie va adăuga astfel încât preţul final nu va fi doar în creştere cu 1%, ci poate cu mai mult.“

Coaliţia de guvernare discută din nou despre introducerea unei taxe de solidaritate aplicate companiilor mari, idee lansată în urmă cu o lună de liderul UDMR, Kelemen Hunor. Adrian Codirlaşu, vicepreşedintele CFA România, crede că această taxă suplimentară aplicată companiilor mari va avea un impact asupra preţurilor plătite de consumatorii finali.

„Se propune o taxă pe cifra de afaceri a companiilor, de facto ar fi o majorare de TVA pentru acele companii şi ştim cu toţii că o taxă pusă în sectorul privat intră în costul de producţie a bunurilor, deci se transferă în preţ. Impactul unei taxe pe cifra de afaceri asupra profitabilităţii este extrem de mare. Pentru că din cifra de afaceri cred că se scad cheltuieli şi unele companii chiar pot rămâne pe pierdere. Chiar dacă sunt pe pierdere, companiile vor trebui să plătească acea taxă. Întotdeauna o taxă se duce în preţuri, prin urmare ar avea ca impact practic creşterea preţurilor pentru acele produse”, a declarat Adrian Codîrlaşu în cadrul emisiunii de business ZF Live.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

ZF Live
Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO