♦ Platformele AI au crescut cel mai puternic în industria creativă, pentru că pot genera imagini sau clipuri video de calitate, şi au început să înlocuiască oameni în sarcini simple, cum ar fi unele joburi din call centere.
Companiile vin tot mai des către companiile de IT cu solicitarea de a introduce soluţii bazate pe inteligenţa artificială (AI) în produsele sau platformele lor, însă problema este că adesea utilizarea AI poate genera mai multe probleme decât beneficii, pentru că aceste soluţii pot genera răspunsuri greşite.
„Se întâmplă des să vină un client şi să ceară introducerea AI în diferite platforme. Dar depinde dacă se potriveşte. Eu sunt de părere că dacă un algoritm poate să rezolve problema mai rapid şi mai bine decât un AI, nu are rost să te chinui cu AI-urile. Pentru că din nou, majoritatea algoritmilor în informatică sunt foarte predictibili. Adică eu în informatică, dacă îi dau algoritmului 3 plus 2 el o să dea tot timpul ca răspuns 5. AI-urile nu sunt predictibile. Pentru AI 2 plus 3 poate să fie 5, poate să fie 10, poate să fie 15. Există şansa că el să greşească, să halucineze. E posibil ca AI-ul să facă greşeli subtile, acesta e riscul, de aceea e nevoie de o persoană care să stea şi să vadă ce rezultat generează un AI“, a declarat în cadrul emisiunii de business ZF Live Alexandru Neacşu, chief technology officer al Cybertech – un furnizor de servicii de IT înfiinţat în urmă cu peste 20 de ani.
Dezvoltarea platformelor bazate pe AI a început să aibă efecte pe piaţa muncii, dar cu precădere în anumite segmente, pentru că soluţiile nu au rezultate la fel de bune în toate industriile.